Quadrajetin toisiokurkuista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja timppa, 21.5.2006.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Eli kun toisiokurkut (mekaaniset) aukeavat kone tukehtuu kiihdytyksessä. Puolikaasulla tai yli 60kmh nopeudesta täysikaasulla kiihdyttäessä toimii hyvin. Miten toisiokurkkujen aukeamisajankohtaa muutetaan (yhdystanko näytti suht kiinteältä)? Ja miten vähennetään sopan määrää (tarviiko toiset suuttimet vai pystyykö ruuvaamaan?). ja samoiten kiihtytyspumppu näytti holauttavat kurkut pullolleen bensaa. Pystyykö säätämään?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noin tapahtuu, jos se alipainekello joka jarruttaa virtausläppien aukeamista
    on puhki. On tietysti muitakin mahdollisuuksia, mutta ne kalvot ovatten aika
    usein muruna tai kello muuten sökönä.
     
  3. Sherlock

    Sherlock 1st gear

    Niin tuo tukehtuminen mekaanisten läppien auetessa voisi hyvinkin kieliä siitä että niiden vakuumiläppien alipainekello olis kaput. Silloinhan ne vakuumiläpät holahtavat samaa rataa auki mekaanisten läppien kanssa. Letkun kanssa kokeilee imeä sitä alipainekelloa, että onko ehjä.
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pelkillä takaneulojen vaihdolla säädetään bensan määrää.(paksummat vähemmän bensaa jne)ylimpiä takaläppiä voi myös ruuvista säätää kuinka herkästi aukeavat(ne nostavat samalla takaneuloja ja säätävät bensan määrää)
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Vakuumiläpän esijännitysjousi voi olla poikki/löysällä, jolloin läpät holahtaa auki.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kun sen alipainekellon vaihtaa, niin toisioläppien välitanko säädetään (taivutetaan pikkujakarilla läppien pään vikasta mutkasta) niin että kun kalvo on pohjassa niin toisioläpät on kiinni, muttei kanna kalvoa. Samoin kylmänä kun rikastin on päällä niin rikastinläpän kuuluu aueta 3.5-5mm (testaa kylmäkäynti) yläreunastaan kun kone käynnistyy. Hansen Racingin jälleenmyyjuiltä, esim American Import Jyväskylä, saa hyvin noita alipainekelloja, hinnat jotain 25€/kpl. Ota ylös kaasuttimen valmistusnumero, malleja on useita.

    Jos toisoilmaläpät aukeaa liian nopeasti, niin vastajousen jäykkyyttä voi säätää. Lukitusruuvi toisioläppäakselin "alapuolella" siinä tangon päässä. Säätöruuvi tangon "hahlon alla" sivulla.

    Jos on oikein tarvetta, niin Edelbrockilta löytyy eri nopeudella aukeavia aukeavia alipainekelloja, eli jyrkän nokan yms. aiheuttamat seuraamukset.
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Vaan löytyykö vielä nykyään, kun ei edelbrock enää valmista quadrajettejä?
     
  8. timppa

    timppa Gearhead

    täytyykin katsoa tuo alipaine kello... tai vaihtaa koko kaasutin, äkkivilkaisulla nykyisessä vaikutti olevan hieman huumevirityksiä...
     
  9. Sherlock

    Sherlock 1st gear

    Sen muuten näkee varmaan kun ottaa ilmanputsarin pois ja kaasuttelee vapaalla, niin toisioilmaläppien ei pitäisi aueta. Ainakaan minulla ei aukea vaikka kuinka polkis jos ei ole kuormaa koneella. Mutta jos aukeaa, niin kello varmaankin sökö, tai sen letku halki tjsp.
     

Kerro tästä muillekin!