Ram Vanin lootaöljyn määrän tarkistuksesta

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Juola, 15.6.2007.

  1. Juola

    Juola 1st gear

    Päivää taas!

    Ikuisuusaihe - mutta kuitenkin kysyn: olen oppinut, että dodgen lootaöljyt tarkistetaan siten, että moottori käynnissä, ensin kaikki vaihteet käydään läpi, sitten jätetään "N":lle ja katsotaan, mitä öljytikku kertoo. No, ostin taannoin tuon Chiltonin korjausoppaan vanilleni, ja SIELLÄ KÄSKETÄÄNKIN JÄTTÄMÄÄN ASENTOON "P"!? Kumpi siis, ja mitä väliä sillä sitten on? Tietenkin tuon auton oman manuaalin pitäisi kai olla luotettavampi (ja se käskee katsomaan öljyt N:llä), mutta miksi sitten herra Chilton neuvoo tekemään toisin.

    Se mielenkiintoinen juttu on, että Chiltonin ohjeilla tuota öljyä olisi jo riittävästi, alkuperäisillä ohjeilla voisin vielä vähän kaataa lisää...!

    Kertokaatten, te mopar-tietäjät!
     
  2. KJii

    KJii Gearhead

    Öljytikussa on ohje ja sen mukkaan "N" asento on se oikea.
     
  3. petro_din

    petro_din 2nd gear

    ihan johtuu homma siitä että chilttoni varmaanki käsittelee useampaa merkkiä, tai sitten painovirhe..
    Moparin laatikoissa ainakaa noissa vanhemmissa ei kierrä öljy kö n:llä, p:llä on sama kö kattosit auto sammuksissa...
    eli luota vaan siihen n:n näyttämään ja lisää sitä öljyä.
     
  4. Juola

    Juola 1st gear

    Joo, kiitos. Näinpä juuri tein, että luotin tikun lukemaan "N":llä ja lisäsin vielä öljyä pikkasen. Chiltonille on kai sitten tullut painovirhe, kun ihan vain näitä chryslerin vaneja tiettyjen vuosimallien osalta käsittelee tämä opas.

    No, nytpä sitten tiedän myös mikä on ero, katsooko P:llä vai N:llä.

    Tattista, ja jatketaan harjoituksia.
     

Kerro tästä muillekin!