Jos enklanti taittuu niin: http://www.gearheadracing.com/Reference ... basics.htm Se ahdin on pelkkä pumppu joka työntää tavaraa koneelle enemmän kuin se pystyy nielemään, paine syntyy imusarjassa.
6-71 bloweressa on rootorit niin kuin rataat jotka puristaa ton ilman eli tavalaan ratas pumppu ja noi "rattaat" on kolmi hampaiset ja kierteelä vähän niin kuin poran terä mutta toi "jenka" muutuu toisesta päästä tiukelmalle kuin toisesta päästä joten ahtaa ja kun toi pyörii niin se imee toisesta pääsä ilmaa sisään niin kun ilma ei pääse pois niin syntyy painetta joka sitten hyödynetään parepana palamis ilmiönä eli jotenkin noin :grin:
Ja ruuviahtimessa on 2ruuvia koneistettu melekin kiinni toisiinsa ja pyöriessään ilma kulkee kierteiden välistä. Näin oon asian ymmärtäny, korjatkaa...
mitä tarkoitaa tuo 6-71 numerosarja?kuinka paljon enemmän ahdin pyörii verrattuna moottorin kierrosmäärään?ahdin vaatii ilmeisesti aina myös öljynkierto järjestelmän,joka on paras toteuttaa miten?oisko kellään kuvaa härvelistä avattuna.viuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
elikkä ahtopaine säädetään pelkästään välityksillä?mikäli ymmärsin nyt oikein 6-71 on joku standardi siitä miten hässäkkä kiinnitetään moottoriin?
ei ole.se liittyy ahtimen kokoon. eim siis välttämättä ulkomittoihin,vaan ahtimen läpi pumpattavan ilman määrään. luulisin,en ole perehtynyt tarkemmin,vaikka bloweria haaveilenkin,ehkä joku päivä..`.?
6/71 ahdin on alunperin tarkoitettu 6-sylinterisen dieselkoneen huuhtelupumpumpuksi jonka joka pyttyy vetää 71 cid.
Ahtimen etupään voitelu toteutetaan öljyssä uivana, koska jakopää sijaitsee ahtimen etuosassa. Huohotinputki on kuitenkin asennettava. Takapään laakerointi toteutettaneen yleisimmin suojatuilla kestovoidelluilla laakereilla.
jaa että yhtähyvin homman nimi vois olla 24-0.5 elikkä korillinen kaljaa ennen vehkeen keksimistä!ovatko blowerit moottoriin suoraansopivia siis konekohtaisia vai onko ahtimen ja moottorin(esim sb 350) väliin olemassa valmiita sovituspaloja, vai pitääkö ruveta sorvaamaan.
Itse en ymmärrä noista mitään nehän räjähtelee.Mut Specialty Engineering puh:09-6824250 Helsinki Lauttasaari voipi kysellä lisää löytyy pulttaa kiinni sydeemejä.
Mitenkäs menetellään kun ajellaan tollasella missä blower köllöttää ihan tollasenaan konepellin yläpuolella ja tuleekin kova sadekuuro? Tai sisälle lentää kimalainen tms.?
blowerissa on kaksi hihnapyörää.onko toinen vain hihnankiristin.miten hihnapyörä(t) tulevat yleensä moottoriin..yksi pyörä kampiakselinpäähän ja moottorin omat remmit kulkevat turbohihnan alla?onko blowereissa mitään hukkaportteja tai semmosia kuin pakoahtimissa!
nyt löyty hyvä artikkeli: http://www.competitionplus.com/02_12_20 ... rgers.html Oon nähnyt hukkaportin 6/71 ahtimen alla imusarjassa ja kai se jotenkin toimikin.
Tästä imusarjassa olevasta jousikuormitteisesta venttiilistä käytetään yleensä nimeä pop-off venttiili hukkaporttin sijaan. Se toimii vain moottorin "aivastaessa" eli ampuessa yläkertaan, syystä tai toisesta, jolloin venttiili aukeaa ja päästää paineet pihalle. Säilyy näin teflonit roottoreissa (jos sellaiset on) eikä carbiksetkaan ota itseensä.