remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No toi 'Remmiveto' ois ainaki sielläpäin..
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    Kesällä kysäsin ja tais olla muita kiireitä :odroll:
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No Jus57, itse käytin aikoinaan Dyersin SCE;llä, hyvä tuli.

    Aikani yritin ajoittaa sitä itse mut taidot loppu kesken...

    Kalu, kiitos luottamuksen sanoista...
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No Jus57, itse käytin aikoinaan Dyersin SCE;llä, hyvä tuli.

    Aikani yritin ajoittaa sitä itse mut taidot loppu kesken...

    Kalu, kiitos luottamuksen sanoista...
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    hyvä ahtimen huoltaja on Vanhasen Pekka, Patoharjulla huolsi noita ennen
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Aivan, Pekalle antaisin homman.
    Hän sen tais silloinkin tehdä.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kiilahihna tossa näkyy mutta materiaalia vaikea päätellä.
    [​IMG]
     
  8. jus57

    jus57 Gearhead

    Missähän kyseinen herrasmies nykyään vaikuttaa? Yhteystietoja?

    Onks nää mestarit näin vähissä tässä maassa??
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

  10. jus57

    jus57 Gearhead

    Noniin,myöhässä jälleen eli Vanhasen Pekalla buukattu koko talvi täyteen.Ei kerkeä kasaamaan.
    Ymmärtääkseni tää ei ole mitään raketti tiedettä joten ei kai Pekka oikeesti ole suomen ainoo joka näitä OSAA säätää?
    TÄH??
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei kasaaminen olekaan vaa oikea ajoittaminen on.

    Jos ei olis rakettitiedettä niin kai sen jokainen tekis..

    Kysy SCE;ltä...

    Kyllä minäkin sen kasaan ja ehkä saan kohdalleenkin..
     
  12. jus57

    jus57 Gearhead

    Joo täytyy kysellä ,kyllä minä sen kasaan sain mutta pitäis vähän koneistaa ja kun ei ole sorvia eikä kykyä semmosta käyttää ni täytyy turvautua ammattilaiseen....
     
  13. VesaJ

    VesaJ 1st gear

    Tuossa olisi omasta rojektista kuvia. Pata tulee 20' veneeseen, voimaa otetaan sen verran että on sitä riittävästi.. LS1 + 8-71

    Vaatii vielä pientä sovittelua kun nuukana miehenä ei raski ostaa valmiita pakosarjoja, imusarjaa, välijäähdytintä yms...


    https://picasaweb.google.com/1106254629 ... directlink
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Näyttää hyvältä, mitta suhteet kohdallaan.

    Kerrotko lisää imusarjasta, näyttäs olevan kirkkaasta, plenujen ja kiinnituskannen paksuus, onko sisäisiä tukia,
    millainen välläri tulossa?
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Todella hienon näköinen skuuppi. Kerro lisää siitä?
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Komee veneenpata tulossa. Laita siitä veneestäkin kuvaa!
    Välijäähdytinsysteemi kiinnostaa kans.
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Nostetaas vanhaa hyvää aihetta.

    Onko muut remmiahdistajat duunanneet ahkerasti talven aikana laitteitaan? Vai ahdistaako jo vanhastaan tarpeeks hyvin?

    Mullahan on tuollanen kahdella Eaton M90:llä ja kaasarilla Blow thruna systeemi, ja paljoa ei ole talven aikana tapahtunut, jotain pientä kuitenkin. Säätöhommat jäi kesken viime syksynä, ja kesken ne on hieman vieläkin, nyt käsityksien tukena Innovaten laajakaistalambda, jolla toivon saavani jotain järkee säätöihini. Kytkemättä kuitenkin työkiireisiin vedoten...

    Nyt tällä hetkellä kuitenkin joku sitkee ongelma kun vetoo tuntuu olevan ihan kohtuulisesti kun lapun laittaa lattiaan mutta sit alkaa pakolämmöt nousta -> 800asteeseen. No kyllä se varmaan siitä kun ton laajakaistan kytkee kiinni, oletan.



    Pari kyssäriä olis muilta ahdistajilta; mietin kylmemmän ilman sisäänottoa ja että kuinka isoo torvee sen tarvis olla kun ajatellaan että kaiken ottais irti mitä noista kahesta Eatonista sais irti? Riitäiskö 55-60cm2 eli vaikka muodossa 55mm x 110mm torvi, sellanen jotenkin olis konehuoneeseen survottavissa, eli riittäsikö sellanen? Nyt ilman sisäänotto konehuoneen takareunassa ja sisäänmenevän ilman lämpötila nyt luokkaa 50-60astetta, ei mun mielestä hyvä juttu? Uusi torvi tulis konehuoneen etupäähän.

    Toinen kysymys olis että kuinka lujaa olette menestyksellä noita Eatoneita pyörittäneet, hieman ristiriitaisia kommentteja löytyy keskustelupalstoilta asiasta? Nyt ne pyörii n. 12500rpm jolla päästään mun koneessa n. 0,5bar paineeseen, kovempaa kyllä pystys helpostikin pyörittämään tekemällä uuden hammashihnapyörän kampuran päähän mutta onko siinä mitään järkee?

    Se on ihan tiedossa ettei tolla mun systeemillä kuuhun mennä mutta mentäs nyt niin kovaa kun sillä pääsee :lol:


    Muistin virkistämiseksi ja sekavien selostukiseni tueksi konehuoneen kuva.

    [​IMG]
     
  18. Wedge340

    Wedge340 2nd gear

    Siisti!
     
  19. Väne

    Väne Gearhead

    Joo ahdistaa :lol:
    Kaverilta ostin Weiandin 177:n kun tuntu vähän pieneksi jäävän isolohkossa.
    Oldsin 307:aan se tuli laitettua. Vakio imusarjaa hitsattiin ja koneistettiin että sai tehtyä samankokoisen reiän kuin ahtimessa, kaasarin kiinnitys reiät muutin 10millisiksi joihin sovitelelevy tuli kiinni.
    Laitoin kärkijakajan runkoon HEI jakajan osat että sai ahdinta vähän taaksepäin, helpommalla ois tieten päässyt ostamalla valmiin jakajan..
    Kaasari ja jakaja tietokone ohjattuja..

    E85:lla oli tarkoitus ajaa mutta kun oli bensaa tankissa niin pitihän sitä kokeilla.
    En muistanut siirtää mappi anturin letkua ahtimen alapuolelle niin tietokone tais antaa lisää ennakkoa just silloin kun ois tarvinnut vähentää :oops: Ainakin yhestä männästä renkaitten välit palasina..
    No kone oli muutenkin jo sen verran väsynyt että se ei paljo harmita mutta pitäishän tässä ajelemaan päästä, oisko 5.7dx alakertaa kellään :)
     
  20. gomopar

    gomopar Gearhead

    Kyllä on... jos ny et ihan vitsillä tota heittäny :)
     

Kerro tästä muillekin!