Riittääkö talvella lämmintä Capricessa/Roadmasterissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rässi66, 20.1.2008.

  1. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Omassa -95 Caprice STW:ssä ei lämpömittari nouse ku ehkä 1/3 asteikosta.
    Samaten sisälle ei tuu niin paljoo lämmintä kuin tommosesta pensakrematoriosta voisi olettaa.
    Ameriikan foorumeilla samaa asiaa puitu paljonkin, eikä oikein ratkaisua oo löytyny.
    Lämppäriin kennoja ovatten huuhtoneet ja venttiileitä tutkineet.
    Joku ukko oli kennon huuhtonut ja lämmintä oli riittänyt n.20 minsaa?
    Ilmaako se sinne keräs siinä ajassa?

    Kokemuksia, ideoita ym. kiitos
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kennoa on huuhdottu joo, kone on amerikan heppujen jäljiltä täynnä ruostetta vaikka nesteitä onkin käytetty ja tuo ruostemöhnä löytää tiensä lämppäriin. Sinne menevässä letkussa on kuristin joka suojaa kennoa kovilla kierroksilla ja tuo kuristin tekee ilmeisesti sen että neste kiertää kennossa hitaasti, niin hitaasti että tuo ruostemöhnä jää sinne.

    Tuosta kun puhaltaa vastavirtaan läpi tulee aina ruostemälli ja sitten kirkasta. Ja sen jäkeen tulee kuumaa! Mä olen putsannut syylärin, vaihtanut nesteet 3 kertaa ja huuhtonut lämppärin kait 15 kertaa. Nyt alkaa toimimaan.

    Eikä se lämpömittari 180 asteisella termarilla ylemmäs nouse mut tuo kyllä riittää jos lämppäri on ok.
     
  3. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Jaaha, taijampa alakaa huuhteluhommiin.
    Saattaa lipsahtaa astianpesukoneen tabletti hetkeksi sekaan myös...
     
  4. Konsta

    Konsta 1st gear

    Hoo! Entäs sekaan myös kahvinkeittimissä ja höyrysilitysraudoissa käytettävää kalkinpoistajaa? Oiskohan tuo se kova sana myös? Kodin putkimiestä? :lol:
     
  5. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kyllä Capricella tarkenee, tosin toi uusin hankinta (6.2 dsl) ei oo niin lämmin. Varmaa pittää kenno pesasta jossain välissä. Onkos joku tehny tuon laatikko-STW:hen, olisko mitn käytännön neuvoja tai vinkkejä millä litkuilla se kannattaa tehdä?
     
  6. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Mulla nousee lämmöt kyllä lämmöt puoleenväliin, siis Buickin mittarissa.
    Kestää vaan kovasti pitkään ennen kuin tämä tila saavutetaan. Mutta kun lämpii, niin avot.
     
  7. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    No paikoillaan käytellen nousee mullaki puoleenväliin, mut liikkeellä ei.
    Kylläkai tommonen pata kehittää lämpöä kuitenki ihan piisalle asti.
    Wanhan Kansan Pahviako sinne pitää alkaa virittelemään keulalle?
    Tuossa uudessa hienossa "reverse coolingissa" taitaa olla jotain mitä ei kansalle kerrottukaan... :mad:
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos ei lämpöö riitä voi laittaa 195 termostaatin, sitte nousee siihen puoliväliin mittarin neula mut ensteks kannata avarmistua tuosta lämppärin kennon kunnosta, jos se on tukkeessa ei termarit juuri auta.
     
  9. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Mulla lämpiää kyllä '86 Electran laatikkofarmari suht nopeesti, mutta automaatti-ilmastointi ei taida toimia kovin hyvin, kun se jää puhaltamaan kuumaa. Meinaa tulla 20 km matkallakin jo kuuma. :mad:
     
  10. KALE

    KALE Gearhead

    Jäähdytys järjestelmän pesuun Holts:silla on parhaat tuotteet,
    tulee hyvin puhdasta. Jos on heikossa kunnossa kennot niin
    kannattaa samalla ostaa myös jäähdyttimen paikkausaine.
    Holtsilta löytyy sekin, on hyvä aine. Jätetään kiertänään järjestelmään,
    jos tulee myöhemminkin vuotoja se paikkaa nekin.
    Joo Joo tuli mainosta :odroll:
    Holts:in maahantuoja on Koivunen Oy eli miltei joka vara-osapuljusta
    on mahdolliduus tuota saada.
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kyllä minulla on Caprice farkuissa hyvin talvellakin (silloinkin kun on ollut oikea talvi ja pakkanen)... Niitä ollut kaksi.
    Myös Buickin Farkussa tarkenee...

    Tuo diisseli ei ole itsessään kovin hyvä moottori lämpenemään...
    Kennon pesussa kodin putkimies aika hyvää...
    1. Kenno irti ja "makaamaan" putket ylöspäin...
    2. Täyteen kodin put....
    3. Puhdistus-mömmö ulos ja vettä tilalle...
    4. laske vettä (runsaasti) vuoronperään kummankin putken kautta jonkun aikaa...

    Tai hanki uusi kenno joka on myöskin hyvä vaihtoehto, ja varmemmin toivottuun tulokseen pääset...
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    rupee ihan kättä polttaa eli kyllä piisaa hönkää :wink:
    se ihmetyttää että kun säätää lämmöt 24 - 32 asteeseen niin ei tunnu juuri eroa olevan, yhtä kuumaa tulee. toimintaperiaate hieman hakusessa vielä. olisko niin että ensin se tuuppaa niin lämmintä kun tulee ja kun säädetty lämpö (esim. +24) on saavutettu niin rupee viileämpää puhaltaa.

    195 F termari muuten, piti tänään vaihtaa termarinkotelon tiiviste kun vuotaa tihutti...

    voihan siellä olla ylimääräisiä reikiä sun termostaatissa, ei tunnu tarviivan niitä. pelaa paremmin ilman.
     

Kerro tästä muillekin!