Rochester Quadrajetin säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jjh82, 25.4.2010.

  1. jjh82

    jjh82 1st gear

    eli mulla on buickissa kyseinen kaasutin ja on malliltaan ihan mekaaninen, eli ei mitään sähkö juttuja ja ryyppy toimii ihan sillä bi-metalli jousella.

    tein kone rempan ja purin myös kaasarin ja putsasin.

    nyt kaipaisin ohjeita miten kyseinen kaasutin kannattaisi säätää?
    pelaa jotenkin mutta varsikin jos painaa kaasua nopeasti niin vähän rykii ja sitten vasta lähtee vetämään. muutenkin kiihtyvyys ei ole ihan kohdallaan ainakaan mun mielestä.
    pientä nykimistä tulee myös kun kaasua painaa hyvin vähän.

    neuvokaa kokematonta :D
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kuulostaa siltä että Front Vacuum break on rikki, on aika yleinen vika näillä käyttövuosilla. Ei ole kallis osa, vaihto-ohjeet löytyy mm. Oldsikerhon sivuilta www.oldsmobile.fi (keskustelu - info osio).
     
  3. jjh82

    jjh82 1st gear

    näyttää vaativan rekisteröitymisen. mikäs osa se on? jos se on se alipaine sääkin josta on tanko siihen toisiokurkun läppään niin sen pitäis kyllä toimia.

    kuinkas ne muut säädöt?
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Juuri se mistä se tanko menee toisoläppäakseliin. Jos se vuotaa vaikka vähän, niin toimii väärin. Sen voi testata painamalla työntötangon kellon sisään ja tukkimalla letkun pihdeillä puristamalla, Jos tanko tulee vapautettaessa ulos pikkuhiljaa vaikka letku on tukittuna, niin vuotaa.
    Tuo vacuum break avaa rikastinläppää hiukan ja ohjaa toisikurkkujen ilmaläppien aukemaista.
     
  5. jjh82

    jjh82 1st gear

    no joo, pitääpä testata. muuten se toimii mutta voi olla kyllä että vähän vuotaa jostain. onko suomessa hyvää paikkaa mistä sellasen vois hommata?

    entä se nykiminen pienessä vedätyksessä ja niiden seoksien säätö?
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mekaanisissa Q-Jeteissä säätyy ensiöseokset alipaineohjatuilla Power enrichment -neuloilla, ja niiden toimintaa voi kalibroida vaihtamalla Power -piirin männän jousta eri jäykkyyksiseksi. Itse olen noita hommannut Western Partsista (Hansen Racing jälleenmyyjä).

    Jos tyhjäkäynti on säädetty väärin niin että ensiöpiirin kaasuläpät on liikaa auki, niin silloin Off Idle-piirin reservikanavat voivat tyhejentyä jo tyhjäkäynnissä, ja niistä ei riitä kapasiteettia enää Off Idle-rikastukselle.
    Eli, tyhjäkäyntiseokset ensin sopivan rikkaalle (paras tyhjäkäynti, mutta ei yli) ja sitten tyhjäkäyntikierrokset pienemmälle.
     
  7. jjh82

    jjh82 1st gear

    ok. pitää yrittää säädellä. eli jos pyöritän sitä seos ruuvia niin kauna kiinni kun käynti alkaa huononeen ja siitä sitten auki niin kauna kunnes käynti paranee. sitten sama juttu toiselle seos ruuville. menikö oikein?

    taisin ymmärtää mitä jousta tarkoitit
    :)
     
  8. jjh82

    jjh82 1st gear

    miten muuten bensan pinta säädetään tosta kaasarista ja onko se miten tärkeää?
     

Kerro tästä muillekin!