Rockauto-FedEx

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jannis, 23.2.2008.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Fedexillä taitaa olla Suomessa töissä jotain ihmeen solisaaliremokraatteja, kun paketti tuli 30;ssä tunnissa kuljetuksen tilauksesta Indianasta Vantaalle ja nyt se on ollut jo lähes 6 vrk jumissa Vantaalla, vaikka toimitin kauppalaskut yms. jo ennen paketin Suomeen saapumista :mad:

    Säästypähän bensaa, kun ei tarvii juhannuksena ajella :p

    edit: Seurannan mukaan paketti on edelleen Vantaalla, mutta miun mielestä se tuli tänä aamuna.
    Ja halpa Cardone pääsylkkä on aivan erinäköinen kuin alkuperäinen: 30-taalalla saa 30-taalan tavaran, 400-taalalla korjauskelpoisen romun :lol:
     
  2. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Sitä oon tässä ihmetellyt miksi edellinen tilaus RockAutosta tuli usps kautta eikä FedEx:n ? :eek:

    RockAuto-FedEx on toiminut mulla ihan kiitettävästi, vaikka olen tehnyt tilauksia missä paketit tulee eristä paikkaa mutta kuitenkin tilaus käsitellään yhtenä, se toinen paketti tulee sitten päivän kahden perästä, eikä kenellekkään ole tarvinut mitään selitellä :lol:

    Mutta kuitenkin toi usps/itella on siinä mielessä "parempi" ettei sitä pakettia tarvi kytätä, vaan sen voi käydä tullaamassa milloin on aikaa.
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Olet ehkä valinnut väärin siitä rahtivalikosta? Miulla ainakin oli lähellä etten erehtynyt usps,ään, koska rahtivaihtoehdot ovat rahtien myyntinimillä, eivätkä rahtifirmojen nimillä.

    Toki joo, kun onhan miullakin tulli vajaan 20 km päässä, mutta sellaiseen tulliin joka tullaa saapuvia lähetyksiä matkaa onkin vähintään 200 km :x
     
  4. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Miten olette hoitaneet takuuvaihdot Rockautoon? Olin yhteydessä sinne ja sain kaksi vaihtoehtoa, lähettää tuo viallinen polttoainepumppu sinne ensin ja ne lähettävät sitten uuden tilalle tai tilata normaalisti uusi pumppu ja palauttaa sitten viallinen kun uusi on saapunut. Pitääkö tässä lähteä tulliin täyttelemään lappuja vai hoitaako Fedex tuon palautuksenkin? Meneekö tuosta takuuosastakin tai rahdista tulleja ja alveja?
     
  5. jamppa59

    jamppa59 1st gear

    Kerran olen reklamoinut rockautoon yhdestä lasinnostajanmoottorista. Oli ihan ehjä moottori, mutta ei se minkä olin tilannut. Otin valokuvia ja lähetin rockautoon ne ja kuvat myös siitä moottorista millainen sen olisi pitänyt olla. Sähköpostiin tuli samantien vastaus missä pahoiteltiin tapahtunutta ja ilmoitettiin, että uusi moottori on jo lähetetty minulle.
    Vanhaa moottoria pyysivät säilyttämään muutaman viikon ja seuraamaan saamiani jatko-ohjeita ja jos ohjeita ei tule voin hävittää sen ensimmäisen väärän moottorin.
    No uusi moottori tuli kolmen päivän kuluttua ja niitä jatko toiminpide ohjeita ei tullut ikinä ja se ensimmäinen moottori on kaverin autossa ja hyvin pelaa.
     
  6. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Samat kokemukset kuin Jamppa 59:llä, kyseessä oli Corsican vilkkukatkaisin.
     
  7. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    eka "valitus" lähti rockautoon päivällä ja ny illalla tuli jo replyä..
    Vakaajan tangon koiranluu setistä puuttui yks holkki ja yks prikka.
    kovasti rockauton asiakaspalvelija kyseli paketin kuntoa ym. fedex:n vika?
    vastailin että paketti oli kunnossa ja osat oli ac delcon paketissa ja muovipussin sisällä joka sekin oli ehjä... tainnu jenkkipojalla tai tytöllä olla maanantaiaamu tai perjantai-iltapäivä kun on pussia täytelly.. :rotfl:

    edit: ja nyt kerkesi vastaamaan jo uudestaankin, laittavat uudet osat, ilmaiseksi :D
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    No nyt niitä takuuasioita osui jo tännekin :mad:
    Ei tarvii ajaa ainakaan vielä heinäkuussa, kun toi pääsylkkä oli listattu kataloogissa väärälle autolle :-?
    Harmi kun ei tullut heti katsottua tarkemmin, vaan huomasin tekniset erot vasta kun muilta kiireiltä ehdin harrastepuuhiin.

    Hyvittävät hinnan eikä tarvitse palauttaa osaa, mutta kusettavat rahdin hyvityksessä siten, että laskevat paljonko muiden osien rahti olisi maksanut ilman pääsylkkää:
    Rahti oli 90 taalaa, niin nyt niiden tiivisteiden, releiden yms. pikkuosien rahdiksi jää 58 taalaa, koska hyvittävät rahdista vain 32 taalaa vaikka kataloogin mukaan sylinterin rahti on 56 taalaa.
    Sopivan pääsylinterin rahti maksaisikin sitten 76 taalaa :eek:

    Eikä tuntunut sopivan että olisivat antaneet hyvityksen uuden tilauksen yhteydessä, näin ollen tulleista ja alv;stä tulee vielä lisää takkiin :wc:

    Tosin muutama kymppi ei ole mikään suuri murhe (ja saattaa osittain kuittaantua väärän osan myynnillä), viivästyminen yms. ylimääräinen puuha on paaaaljon pahempi, joten hieman ihmetyttää että haluavat ajaa asiakkaan ostamaan muualta :eek:
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Rokkiautosta tullut niin paljon vääriä osia etten ole jaksanut edes kaikista reklamoida.

    Ihan ensimmäinen tilaus jonka tein Rockautolta: kaksi väärää osaa, yksi väärä osa oikeassa paketissa, yksi puuttuva osa, väärä trackingnumero.

    Kerran oli oikeassa paketissa väärä osa. Hyvittivät lähettämällä oikean osan tilalle, mutta se oli puolet halvempi malli mistä olin maksanut.

    Kerran lähettivät vääriä osia kun oli jo heidän tavarantoimittajalla tuotetiedot väärin. Hyvittivät ostamani osien hinnat maksamalla suoraan tililleni, mikä ihmetytti. Lupasivat hyvittää myös postikulut erikseen, mutta eipä ole vuoden aikana näkynyt hyvitystä. Kaiken lisäksi kun meinasin tilata oikeat osat, niin olivat nostaneet niiden hinnan viisinkertaisiksi! Siksi he varmaan maksoi tilille eivätkä hyvityksenä oikeita osia ostaessa.

    Kerran ihmettelin kun ei ollut tullut tilausvahvistusta neljään päivään. Kysyin tuliko tilaus perille. Vastasivat toimituksessa olevan pikku trabelia, mutta ilmoittavat kun on valmis. Viikon päästä tilauksesta tuli ilmoitus tavaroiden lähteneen, ja vaikka FedExin sivuilla näkyykin väärä osoite, ovat he varmistaneet paketin olevan matkalla nyt oikeaan osoitteeseen. Paketti reissasi ympäri poikki Yhdysvaltoja....

    Kerran tilasin Moparin järrupääsylkkiä. Oli oikeat paketit osanumeroineen, mutta sisällä Fordin pääsylkät.... Ehti jo 30 päivää mennä tilauksesta, niin en reklamoinut.... tai meinasin reklamoida, mutta narisivat "valitusajasta" niin annoin olla.

    Tuolta on tullut tilattua n. kymmenen kertaa, että aika hyvin osunut myyjien kämmit taas minun kohdalle...

    Katselin Rockautossa yhtä tarvikeosaa ($106), jonka EMS postikulut olisi maksanut Suomeen $48 (FedEx $98). Alkuperäisosa ($67) Etelä-Koreasta Suomeen EMS:llä kolmessa päivässä 13€.....
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  11. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    En nyt oikein voi FedExiä kehua. Muutaman kerran tilannut Rockautosta ja laittanut aina halvimman toimitusvaihtoehdon. Tähän mennessä se on ollut aina USPS ja homma toiminut nopeasti. Tilaus sunnuntaina, tavara lähtenyt maanantaina, keskiviikkona Suomessa ja perjantaina hakenut tullista Tampereella.

    Nyt toimittajaksi tulikin FedEx. Tilaus torstaina, samana päiväna Fedexille. Jo perjantaiaamuna tuli FedExiltä tekstiviestillä tiedustelu tullauskuvioista ja toimituspaikasta, ajattelin että tämähän on tosi nopea toimitus.

    No paketti jäi viettään Memphisiin pitkää viikonloppua ja maanantaina kohti Pariisia. Siellä ei kauaa ollut mutta nyt tiistaina viimeisin tieto on, että paketti on tullut Tukholmaan Arlandaan. Mitähän järkeä se on kierrättää sitä kautta? Siellä taas joku ählämi tietenkin helläkätisesti heittelee pakettia Suomen koneeseen.

    Alunperinkin arvioiduksi toimituspäiväksi oli merkattu ensi perjantai, eli voihan se sieltä siihen mennessä saapuakin. Mutta jos seuraavassa tilauksessa pystyy valitsemaan toimittajan, niin se on varmasti USPS, nopeus on näköjään aivan eri luokkaa.
     
  12. Zlade

    Zlade 1st gear

    Tilasin rockautosta rojua 2.8 laittovat tulemaan ja maanantaina oli suomessa, tänään toivat kotiovelle ettei vielä ainakaan itellä fedex:in kanssa ollut ongelmia tiiä sitten ens kerralla :poff: :poff:
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mulle se kymmenkunta kertaa tullu tavaraa rokkiautosta ja ei kertaakaan ongelmia. Käyny näköjään hyvä säkä tms.
     
  14. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Ja seuraava kysymys. Tänään tuli FedExiltä kirje jossa ilmoitetaan, että on saapunut tullitavaraa ja tiedustellaan henkilötunnusta, tilausvahvistusta ym. Lähetin nämä tiedot jo viime perjantaina FedExiltä tulleen tekstiviestikyselyn jälkeen.

    Eli lähetetäänkö tämä kirje automaattisesti jokaiselle lähetyksen saajalle vai onko se merkki siitä, että ne minun lähettämät tiedot ei ole saapunut perille?

    Paketti sinänsä on saapunut Suomeen, eli kyllä se sieltä varmaan perille tulee.
     
  15. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Mulle ainakin on jokusen kerran tullut tuo kirjekin. Tullauksessa tarvittavat tiedot olen ennen kirjeen saapumista ehtinyt aina lähettää FedExin tekstiviesti-ilmoituksen jälkeen sähköpostilla.
     
  16. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Nyt täytyy kyllä kehua FedExin Suomen pään toimintaa. Paketti toimitettiin aamulla työmaalle Tampereelle eli se ei kauaa ehtinyt Suomessa vanhentua. Vähän oli paketti jossain vaiheessa ollut kasan alimmaisena, mutta näitä nyt on ollut ennenkin.

    Vedetään kritiikkiä takaisin eli hieman hitaan alun jälkeen hyvä loppukiri. Ja tuo kirje ilmeisesti lähetetään melkein aina, koska en enää uudestaan mitään tietoja lähetellyt.
     
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    nykyään tullut kirje aina myöhemmin ,spostilla hoitunut heti aina.
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    :mad: Ja taas kerran, fedex lähetti tullilaskun kamoista jotka oon tammikuussa ite hakenu sieltä vantaan officesta ja maksanu siinä tiskillä kylmällä käteisellä :argue:

    Aiemminkin on käyny näin, silloin soitin sinne ja kysyin että mitäs vittua niin lupasvat selvittää ja soittaa takasin, eivät oo vielä kerenny sitä tekeen että kai niillä on kiire väsäillä noita laskuja jo maksetuista kamoista...

    Pitäsköhän tässä tehä poliisille tutkintayyntö petoksen yrityksestä vai käyttää takan sytykkeenä noi laput sen enempiä miettimättä?
     
  19. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Syyskuun alusta lähtien (olikohan 6. päivä) Fedex ottaa muuten sitten 10e
    käsittelykuluja jos joutuu tekemään tullauksen...

    Näin vastattiin kun Visalla näkyi n. 10e isompi summa mitä ALVin piti olla Rockauton lähetyksessä.

    Jos laittavat paketin itse tullattavaksi tulliin niin siitäkin menee vie isompi maksu.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ootko varma että se on lasku joka pitää maksaa vai lasku kopio jo maksetusta summasta? mulle ainakin on tullu jo maksetuista jutuista niin laskun näköinen juttu että aina oon ottanu kierroksia lapun nähdessäni ja hetken kuluttua hokannu että täähän on maksettu jo. :rotfl:

    Pistää talteen sen alkuperäisen laskukopion kanssa, niin on sitten jotain todistaa jos alkavat myöhemmin kyselee.
     

Kerro tästä muillekin!