rockautosta tilaaminen ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rado, 20.2.2013.

  1. lerwa1

    lerwa1 1st gear

    Tällä hetkellä Kaikki melkein tehään kiinassa.Lemföderin nivelet tehään euroopassa viä.Monet laatu merkitkin tehään kiinassa.Kiinasta saa 1 dollarin tavaraa ja 10 dollarin tavaraa.Se riippuu mitä niille maksaa ni mitä on laatu.
    Ei jollain skf:llä ole varaa ryssiä laadun suhteen.Et ei ne paskaa sielä tuota.
    Kaverikin on tilaillu rock autosta jotain mikä on ollu sika paljon halvempi kun suomessa ja on homma toiminut.
     
  2. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Osa: 70€

    Yhteensä: 181€

    Vieläkö tämä muka kannattaa? :odroll:
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Riippuu kalikan hinnasta/saatavuudesta Suomessa...?
     
  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    No tottakai se kannattaa jos suomesta ei saa. Mutta jos saa, niin prosenttuaalisesti on aika huima hintaero jos tuo tulee halvemmaks...

    Suomesta olen onneksi itse saanut GM:n vehkeisiin kaiken tarvittavan. Ja onhan noita puljuja aika monta loppupelissä. Ja monesti rohkea kysely kaikista paikoista tuottaa tulosta. Firmoja mainitsematta kyselin seisontajarruvaijeria käyttikseeni ja hintahaarukka oli 40-170e!!!
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itse metsästänyt sektoriakselia -71 Chargeriin ja jenkeistä tilaaminen (tosin ei Rockautosta) yksistäänkin tulee halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Miksi tullit pitäis maksaa etukäteen? Huonolla tuurilla ne maksaa turhaan tai joutuu maksamaan suomessa toiseen kertaan.

    Kyllä se PayPal maksaminen ostajalle kannattaa, mutta myyjälle ei, siksi kaikki ei hyväksy sitä maksuvälineeksi.
     
  7. woland

    woland 3rd gear

    Miten ne tullit toiseen kertaa joutus maksamaan? Eiköhän FedEx ton kansainvälisen postipakettibisneksen sen verran hanskaa ettei tommosta ongelmaa tule...

    Pankki ei kyllä mun mielestä (ainakaan masterilla maksaessa) ota palkkiota summan kääntämisestä dollareista euroiksi. Kurssi tosin voi olla vähän pankkiin päin. Tuskin kuitenkaan niin että sillä olis yllä mainittujen kokoisissa summissa oikeasti mitään väliä.
     
  8. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Millähän matemaatiikalla tuo tulli ja ALV on laskettu?
     
  9. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Eihän se ole, kuin 50% :rotfl:
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Ainakin minun laskin tuli samaan tulokseen, mitä tuossa ylempänä on. :eek:
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    No on se ainakin lähelle, kosusenpertille tiedoksi että vero menee myös rahdista.
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Niin, en mä tiedä, eikä asia mulle senparemmin kuulukkaan, mutta 70eur+80eur=150eur

    Tuosta 150eurosta lasketaan tulli (ei voi tietää mikä tullaus% kun ei oo tietoa osista)
    150eur+tulli josta lasketaan 24%ALV

    Pelkästään 150eurosta ilman tullia, alv on mun kalkulaattorin mukaan 36eur
     
  13. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    No nyt tiedän. Sikamaista...
     
  14. T5

    T5 Gearhead

    Voisiko selitys olla se, että Rockauton laskuri ei tiedä Suomen tulliprosentteja? Eli osaa vain laskea alvit.
     
  15. coupe

    coupe Gearhead

    Mulle on jäänyt se käsitys että kun tullit ja alvit maksaa etukäteen Rockautolle niin se tulee vähän halvemmaksi kuin jos maksaisi vasta täällä päässä. Mielestäni rahdin osuutta ei ollut alvitettu samalla lailla kuin tuossa tullin tiskillä tekevät. Eikä niistä mitään jälkilaskuja ole koskaan tullut. Muutenkin kaikki on sitten sujuvampaa täällä päässä, kuriiri tuo suoraan ovelle eikä kellekään tarvitse lähetellä mitään lippulappuja/laskukopioita.
    Lisäksi, jos sattuu että tulee vääriä tai viallisia osia joita joutuu palauttelemaan on kätevämpää kun koko tullausshow on ollut kuriirilla. Ne hoitaa paperit, osan noudot ja kuviot tullin kanssa (jos palauttaa väärän osan ilman että tulli "tietää" joutuu parhaassa tapauksessa maksamaan siitä oikeasta vielä uudelleen ne tullit ja alvit)

    Maksamisessa Paypal toimii eikä pitkäkyntiset pääse kiinni luottokortin numeroihin jos murtautuvat verkkokaupan huonosti suojattuihin kantoihin. Paypalissa kannattaa laittaa täppä kohtaan "maksan luottokorttiyhtiön kurssilla". Se on melkein aina edullisempi kuin Paypalin oma kurssi mikä on oletuksena.
     
  16. Telex

    Telex Gearhead

    Mistä tuo löytyy, itse en ainakaan semmoista kohtaa tuolta löytäny :oops:
     
  17. coupe

    coupe Gearhead

    Kun maksaa Paypal laskua ja kliksuttelee niitä ruutuja läpi on yhdessä niistä maininta asiasta. Paypal kurssi on oletuksena ja erikseen valitsemalla sen saa vaihdettua. Pari kertaa kokeilin samana päivänä tehdyillä pikkuostoksilla ja aina luottokorttifirman kurssi oli edullisempi. Ei nyt mitään mullistavia eroja mutta onhan se joka euro kotiinpäin.
    Ja voihan olla että tuo löytyisi jostain perusasetuksistakin mutta niin paljon en ole tutkinut.
     
  18. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Muutoman kerran tilaillu ja ei se satasenkaan lähetyskulut haittaa, mut tällä kertaa kokeilin saada ostoskoriin 4 tuotetta, niin tää antaa A B C ja D lähetyspaikat joka tuoteelle eli 4X lähetyskulut. Kokeile siinä sit venkslata tuotteiden valmistajalla niin että saat saman lähetysvaraston tuotteille..
     
  19. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    En onnistunut äsken saamaan tilaustani lävitse. Yritin pariin otteeseen tilata 4 Datsunin osaa, mutta järjestelmä nakkasi ulos, kun olin täytellyt kaikki tiedot ja klikkasin tilaa-nappia?
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Kun siellä ostoskorissa on jotain niin tuoteluettelossa näkyy pakun kuva niiden kamojen vieressä mitkä lähtis samasta paikasta.
     

Kerro tästä muillekin!