rockautosta tilaaminen ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rado, 20.2.2013.

  1. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Muuten hyvä putiikki, mutta se harmittaa, että pitää kikkailla tuotemerkkien kanssa, että saa kaiken lähtemään samasta paikasta ja siten kohtuu rahdeilla.
    Samoin öljynsuodattimen saaminen samaan lähtöosoitteeseen muun sälän kanssa olis ostattanut niitä 12 kpl, onneksi huomasin tuon ennen tilauksen lähtemistä.
    Eilen illalla kuitenkin jälleen nippu huolto-osaa tilattu.
     
  2. thomaso

    thomaso Gearhead

    Samaa tuotekorin edestakaisin poista/lisää/vaihda kikkailua suoritettu tänään. Puolen tunnin vaihtoehtojen veivailun jälkeen sain kamat samasta varastosta lähtemään, mutta ei. Jarruosia olisin tilannut eteen mutta menee postikulut ihan poskettomaksi. Osat 25€, kulut 50€ ??!! Näköjään ihan sama mitä osat painaa. Vaikka tilais tiivisteitä kirjekuoressa, paino 10 grammaa niin postikulut on luokkaa 25€. Kait se on sitten haettava osat mieluummin kotosuomesta tällä kertaa.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Tulpanjohtoja kaks satsia suomesta = ~100€
    Kaks satsia rokkiautosta = ~66€ kuluineen

    Riippunee aika paljon mitä tilaa että kannattaako, oon ite aikasemminkin tilannu sähköosia sieltä ja tullut paljon halvemmaks kun suomesta (tulppia, jakajan kansia, pyörijöitä yms).
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Oliks samanmerkiset?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Halvinta vaan hain kun käyttöautoihin tulee, merkeistä ei hajuakaan.
     
  6. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Thäänks mään, helpotti venkslaamista.
    edit. korissa 6 osaa, postikulut 116e, yritän lisätä vielä jotain muutoman euron halpaa osaa samasta varastosta, postikulut hyppää heti 160-180 euroon.
    Välillä vaikea ymmärtää ton postituslaskurin logiikkaa :-?
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Sitä vaan et uspartsissa msd street fire yks sarja on yli 100 jurpoa mutta accelin vastaava alle kolmekymppiä.
     
  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    2.8. illalla tilaamani letukan maskiritilä tuli lähetin tuomana tänään aamulla. Aikaa meni alle 4 vrk...

    Melko haipakkaa tuntuu tavara liikkuvan.
     
  9. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    tätä en kans ite ymmärrä ollenkaan... menee joskus aikaa kun karsii jotain ei-niin-tärkeää pois ja kattoo paljon postikulut tippuu/nousee mistäkin tuotteesta
     
  10. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Onkohan nuo RockAuton halvemman pään ei-niin-merkkituotteet yleensä minkä tasoisia? Entä mitä potentiaalisia vaihtoehtoja olisi '50s Mopar-vehkeen osien hankkimiseen RockAuton lisäksi? Kanter ja Ebay on jo tsekattu.
     
  11. Quest

    Quest Gearhead

    Tota nopeutta vaan ihemttelen ääneen. Ma aamupäivällä 23 nimikettä clearance salea tilaukseen, ti klo 10:20 viesti, että olis tullattavissa. Otin palveluna ja ke aamuna kikkulat lapasessa
     
  12. Quest

    Quest Gearhead

    Mulla oli postikulut yli 80€ (yhdestä lähtöpaikasta). Otin mukaan yhden ölpänsuodattimen (1.89$) jota en edes välttäämättä tartte ja rahti tippu 68€:eek:on :rotfl:
     
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    oletko kokeillut tuota ?

    Andy Bernbaum Auto Parts

    World's largest seller of new and N.O.S. parts for Chrysler, Plymouth, Desoto, Imperial and Dodge cars and trucks, 1930-1971

    http://www.oldmoparts.com/
     
  14. crubu

    crubu 1st gear

    21.08.2013 klo. 22.15 maksettu osa

    21.08.2013 klo. 23.10 Rockautosta tulee sähköpostilla tilausvahvistus

    25.08.2013 klo. 11.15 eli tänään tuli FedExiltä viesti, jossa pyydetään lähettämään henkilö-/Y-tunnusta sähköpostilla FedExin sähköpostiin, jos haluan, että he hoitavat tullauksen. Jos taas haluan itse hoitaa tullauksen tulee minun ottaa samaan sähköpostiin jokatapauksessa yhteyttä. Lopussa lukee, että "maksupalvelupalkkiomme on 2,5% minimi 13,02?" ja "Lähetys palautetaan 5 pv kuluttua maahantulopv:stä".

    Vastasin sähköpostilla, että tulli ja vero on jo maksettu ja pistin liitteeksi Rockauton tilausvahvistuksen, josta käy myös tietoni ilmi, koska en aio maksaa mitään maksupalvelupalkkioita. Käsittääkseni tekstiviesti on kuitenkin joku automaattinen viesti, johon tulee aina nuo samat tekstit huolimatta siitä, että onko maksanut maksut etukäteen vai ei. Luultavasti annan heidän hoitaa tullauksen ja pitänee vielä tuo henkilötunnus soittaa sinne.

    Lisätään vielä, että tulin hankkineeksi PayPalin, jolla suoritin maksun.
     
  15. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kummin se nyt sitten on? Ensin et halua maksaa palvelupalkkiota, mutta kuitenkin haluat heidän hoitavan tullauksen, josta he luonnollisesti ottavat myös maksun.

    Mulle kun on tuo viesti tullut, olen ilmoittanut että heti kun paketti on heillä, lähettävät tiedot mulle sähköpostilla ja tullaan paketin itse. Hommaan ei mene ku 10-15 minuuttia, riippuen tietty kuin paljon erilaisia osia paketissa on. Sitten vaan maksu nettipankkiin, tullaus-, ja luovutuspäätös ovat heti saatavilla, ne Fedexille ja homma valmis. Tolleen ku on tehny ni tiistai aamuna tilattu paketti on perjantaina puolilta päivin käsissä. Eipähän tartte vääntää että onko tullit ja verot maksettu.
     
  16. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Ite olen toiminut niin, et kun toi viesti tulee, laitan sähköpostilla tiedon fedexille että olen maksanut tullit ym. maksut etukäteen tilauksen yhteydessä ja laitan liitteksi tilausvahvistuksen. Vastaus tullut virka-aikana yleensä nopeasti: "Asia selvä, kiitoksia. Toimitamme lähetyksenne välittömästi eteenpäin kun se saapuu maahan." Ei ole kertaakaan tolla tyylillä tarvinnut lähetellä tai soitella sotua mihinkään.
     
  17. crubu

    crubu 1st gear

    26.08.2013 klo. 08.40 FedExiltä saapunut sähköposti, jossa kerrotaan minun olevan oikeassa, että kyseessä on tosiaan automaattinen vastausviesti ja ettei lisäkuluja tullauksesta aiheudu. Pyytävät kuitenkin henkilötunnusta, jotta saavat tullauksen hoidettua. Osan arvioitu saapumispäivä 27.08.2013.

    26.08.2013 klo. 14.25 Ilmoitettu FedExille, että mielummin soittaisin henkilötunnuksen, kuin lähetän sähköpostilla ja kyselty onko henkilötunnuksen laittaminen pakollista.

    26.08.2013 klo. 15.00 FedExiltä saapunut sähköposti, jossa numero, johon pyydetään soittamaan. FedExin sähköpostissa lukee virkailijan nimi.

    26.08.2013 klo. 15.15 Puhelimeen vastaa ensimmäisellä yrityksellä samalla nimellä henkilö, jonka kanssa olen jutellut sähköpostitse. 5min puhelinkeskustelun aikana selvitetty, että henkilötunnus tarvitaan, koska tulli vaatii sen ja virkailija vahvistaa omatoimisesti, että paketin arvioitu saapumispäivä 27.08.2013 pitää vieläkin paikkansa ja kuljettaja soittaa numerooni ennen paketin toimittamista.

    27.08.2013 Pakettia tai soittoa ei kuulu. Mikään kiire ei ole, joten en vaivaudu soittamaan perään, koska uskon paketin tulevan seuraavana päivänä

    28.08.2013 Klo. 09.30 Kuljettaja soittanut pari kertaa peräkkäin. Soitettuani takaisin hän kertoo jättäneensä paketin eteiseen, joka sopi minulle paremmin kuin hyvin. Illalla selviää, että osa on oikea ja se tulee heti asennettua paikalleen ja kaikki toimii. Paketissa Rockauton magneetti, joka oli saanut vähän osumaa kuljetuksessa, mutta muuten kaikki hyvin.

    Tapahtumapäivitysten jälkeen tilanne oli siis tämä. Myöskään mitään yllättäviä lisämaksuja tai kuluja ei tullut vaan Rockauton sivuilla laskurin laskema summa piti paikkansa. Vaikuttaa toimivalta systeemiltä ja hyvä fiilis on jäänyt.
     
  18. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Komento takaisin, tosiaan muutama edellinen lähetys mennyt yllä kuvailemallani tavalla, mutta tänään kun lähetin yhden tilausvahvistuksen fedexille, niin muuten oli ok mutta halusi henkilötunnuksen. Soitin et kuinka aikaisemmat paketit eivät ole vaatineet henkilötunnusta, niin tytsy linjan toisessa päässä oli ihan ihmeissään et eihän hekään pysty mitään tullaamaan ilman henkilö- tai y-tunnusta. Hassua...
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Että kannattaa tilata joka ikinen pikkunippeli maapallon toiselta puolen,ei väliä kuinka kauan kestää,kunhan säästää (vai säästääkö aina?) muutaman euron ja välttyy tukemasta suomalaista yrittäjyyttä? Ymmärtäähän sen että tietyissä osissa ja isoissa kertaostoksissa voi säästää,mutta on se nyt välillä surkuhupaista touhua kun suurinpiirtein jotain parinkympin termaria tai vastaavaa odotellaan mieluummin viikkokaupalla kun että otetaan kotimaisesta putkasta josta sen saa samantien...Mutta kun se muutama euro on niin iso säästö tässä harrastuksessa.Ja välttyyhän siinä tosiaan kotimaisen kaupankäynnin tukemiselta,mikä tuntuu joillekkin olevan ihan pääasia.
     
  20. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Mä oon kyllä useimmin saanut osat nopeammin ulkomailta, ja useimmiten halvemmalla.
    Ostan kyllä osani mieluummin suomesta jos hinta on edes lähellekkään sama, Suomessa vaan toiset palikat on satadia kalliimpia.
    Ja myöskin reklamaatiot on paljon miellyttävämpiä jenkkikauppojen kanssa kun Suomessa.
     

Kerro tästä muillekin!