Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. JnZm

    JnZm Gearhead

    Mahtoiko Chevelle pyöriä Kokkolassa lauantaina, ajelin siinä kasitiellä hetken aikaa tällaisen edellä :)
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Seuraavaa veekasimakasiinia odotellessa pieni tositarina eiliseltä...

    Lännen lokari

    Voe ristuksenperkeles!

    Tulipa käytyä mökillä. Polkupyörällä. Ja tiedättehän, vähän maisteissa. Vaan kait sen saa anteeksi juhannusaattona.

    Keli oli kaunis, vaikkakin hieman viileä. Matka sujui joutuisasti, kunnes erään liikenneympyrän jälkeen takarengas meni lukkoon. Siis täysin lukkoon. Jostain käsittämättömästä syystä takalokasuoja meni pinnojen väliin. Joten ei ihme, että takarengas lakkasi pyörimästä.

    No, hätä ei lue lakia, joten väänsin lokasuojan ylenmääräistä voimaa käyttäen pois pinnojen välistä. Ja taas matka jatkui. Eräälle mökille, jonne minut oli kutsuttu.

    Saavuttuani mökille kävelin suoraan puutarhaan. Edessä aukeni koko(nainen) lakeus. Kaikki ne ladot, taivaan sini ja jotenkin uskomaton hiljaisuus.

    Olin aivan hikinen. Napitin kauluspaitani auki ja tempaisin sen pois päältäni. Koin olevani kuin keihäänheiton olympiakultamitalisti: nostin käteni ylös ja yläruumis paljaana KARJAISIN: AAAAAAAARRRHHHGGGHHHHH!!!!!!

    Jäin tuijottamaan lakeutta. Kuulin kun mökin ovi aukesi takanani. Kunnes se varovasti sulkeutui. Käännyin ja lähdin kävelemään mökkia kohden.

    Päästyäni lähelle mökkiä, aukeni ulko-ovi uudelleen. Terassille astui hento nainen, jota en ollut koskaan ennen nähnyt.

    Olin eksynyt väärälle mökille.

    Pyysin anteeksi. Sanoin, etten normaalisti käyttäydy näin.

    Sain uudet pyöräilyohjeet ja lopulta löysinkin oikealle mökille. Jossa ensi töikseni rälläköin takalokasuojan jämän irti. Vasta kolmas kerta onnistui, kun piti varoa takarengasta. Ei mitään studio57-laatua siis. Vaan haitanneeko tuo...:

    [​IMG]

    Hyvää juhannusta kaikille ja olkaa ihmisiksi! Niin ja Corveten tarina jatkuu vielä. Mutta ei vielä.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lisää tarinoita odotellessa..
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    Hyviä jouluja kaikille ;) http://www.youtube.com/watch?v=PClU-05DXqU

    Nukkuva karhu herätelty mutta laiteltu takaisin talviunille. Pari pientä juttua Chevelleen vielä talvelle, polttomääräainemittarin anturin fiksaus, uudet bensa filtterit, F-type Redline öljyt 4L80e loodaan ja lisä laatikon lauhutin,isommat itetehyt ilmansuodattimet, tiheempi peräruuvi 4.11(ylivaihdelaatikon tähden) sekä uudet "Erikois" pakoputket joista myöhemmin lisää.

    tässäpä linkki mistä löytyy V8:n Chevellen artikkeli jos jotain kiinnostaa.. varmaan jo sopivaa jakaa kun on puolivuotta vanha artikkeli

    https://www.dropbox.com/s/b2v7t2jqiayce ... e.pdf?dl=0

    Talviauton kunnostamistakin pikkasen ollu ilmassa mutta sekin melkein done.
    http://www.youtube.com/watch?v=k3wmmNZZtKY
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

  7. kuula

    kuula Gearhead

    Asiallinen.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tämän Chevellen olis mieluusti nähnyt jossain stripillä tänä kesänä....
     
  9. BBC

    BBC Guest

    Niin muuten olisi. On hieno auto ja teho/vääntö kohdallaan.
    Olisi hieno nähdä mitä loppunopeutta ottaa.

    a
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos jotain hyötyä laittaa f-type öljyä tohon lootaan?
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Viimeinen viesti Overdrivellä

    ***

    Aika dramaattinen aloitus.

    Tai no, kyseessähän on siis lopetus, eikä aloitus.

    ***

    Sanovat, että tasan ei käy onnenlahjat.

    Ehkä niin tosiaan on.

    Elämä on joskus lyhyt, joten siitä kannattaa nauttia.

    Minä tunsin kerran miehen, jonka elämä jäi turhan lyhyeksi.

    ***

    Tämä tarina (/ketju ja sen rinnakkaisketju Finnsharkissa) lähti aikanaan siitä, ettei minulla ollut edes tunkkia.

    Kun ei ollut tunkkia, ei voinut tehdä oikein mitään autolleen. Ei ainakaan moottoriremppaa.

    Tunkin hankkimisesta se sitten lähti.

    Ja nyt niitä on useampia.

    On saksinosturia. Nelipilarinosturia. Ja yksi kaksipilarinosturikin.

    Sekä muutama hallitunkki.

    Sekä lämpimät tallitilat. Ja paljon muutakin.

    Sitä ensimmäistä tunkkiani en enää käytä. Se on museoitu. Talliin jossa ei ollut edes lämmitystä. Ja jossa en tule enää juuri muuta tekemään kuin fiilistelemään ja muistelemaan menneitä.

    Miten ihmeessä näin pääsi käymään?

    ***

    En ole koskaan suunnitellut sen erityisemmin elämääni. Asiat ovat menneet aika pitkälle sattuman kautta.

    Joskus kuitenkin tuntuu siltä, että onko tämä ollut vain sattumaa.

    Nyt kävi nimittäin niin, että minusta tuli autokorjaamon omistaja.

    En minä sitä suunnitellut.

    Ei kukaan suunnittele sellaista tapahtumasarjaa, joka alkaa jonkun kuolemasta. Paitsi ehkä rikolliset ja murhaajat.

    Enkä minä sitä edes alunperin halunnut. Koska minusta tuntui, että ensimmäisenä asialla olevat ovat useimmiten niitä, jotka näkevät tilanteessa - siis jonkun kuolemassa - mahdollisuuden; haluavat hyötyä tilanteesta. Koska maailma on raadollinen. Epäkiitollinen paikka. Jossa kiittämättymyys hallitsee.

    Meni viikkoja, kuukausia. Kunnes pitkän pohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen, että sanoin sattumalle kyllä. Ja nin minusta tuli autokorjaamon omistaja 1.8.2015.

    ***

    Kun aloitin ahdetun Z06 Corveten projektitarinan Finnsharkissa ja Overdrivellä vuonna 2007, en olisi uskonut mihin kaikkeen se johdattaisi minut.

    Sain uusia ystäviä. Tuttavuuksia. Kokemuksia. Siis vaikka mitä. Ihan vaan siksi, että päätin jakaa auton tarinan.

    Tarina on edelleen kesken.

    Nyt on aika jatkaa.

    Mutta ei täällä Overdrivellä. Eikä Finnsharkissa.

    Koska maailma on muuttunut.

    Haluan silti laittaa vielä muutaman kuvan tänne. En kirjoita tähän viimeiseen viestiin kuitenkaan kuviin liittyviä kommentteja.

    ***

    Minut löytää tästä lähin - yllätys yllätys - Facebookista nimellä Pekka Pollari.

    Corveten rakentelutarina tulee jatkumaan AD-Autokorjaamo Virta -osiossa, joka löytynee myös helposti Facebookista.

    Jos satutte olemaan Etelä-Pohjanmaalla nyt tulevana perjantaina, niin tulkaa käymään; tarjolla on rillimakkaraa ja kaffetta ja pieni yllätyskin...:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sen verran kommenttia tähän väliin, että wanhemmalla Corvetellani piti testata nelipilarinosturia:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    *****

    GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

    Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

    Soita 0400 358 238

    http://www.autokorjaamovirta.fi

    *****
     
    Norri tykkää tästä.
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pekka Perkele et jätä meitä! Kokeilit fuckbookia ja petyit. Mitä etsit? Soitin sulle mutta et vastaa. Vaistoan että sulla huonommin kuin mulla? Mä avaudun koska mulla tarve, tosin viime leikkauksen jälkeen hoitovirheineen en ole avautunut vaikka tulee paljon yv. Mä selviän toistaiseksi. Ainakin kontrollejen mukaan mitä viikottain. Tulehdus- ja muut arvot ok vaikka kuume jatkuu leikkauksen jälkeen kolmatta viikkoa. Fugly kun muuten täällä tulisi ankka. Pekka sun fb profiilikuvasta näkee että et hymyile edes väkisin. Jos et halua avautua yleisesti niin kuin minä, vastaa edes ystäväni niin en kirjoita siitä tänne. Amen. 58
     
  13. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Ai harmi!
    Ymmärrän kyllä että yrittäjän kannattaa käyttä markkinointiin kanavaa joka on kustannus tehokkain
    -Silti, itse alle 30v kaveri enkä ole ikinä FB käyttänyt(ja toivottavasti en koskaan tuohon sotkeudu) olen hieman harmissani että suljet sanallisen arkkusi näiltä foorumeilta
    Toivottavasti sinut tavoittaa jatkossa puhelimella jos vaikka tarvitsee hangata LS-koneen kartat kohdilleen
     
  14. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Joo . Harmi , että poistuu kirjoittaja jota olen seurannut aktiivisesti. Mä en oo lärvikirjassa, joten jääpi seuraamatta harmi...Rebeliä lainatakseni tule takaisi. Elä jätä!
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    No hö!!!

    Harmi kun hyvä tyyppi lähtee.

    Mä en ymmärrä tota naamakirjaa mut toisaalta, ei mun tarvitsekkaan.

    Mut nyt kun osoite on tiedossa, lupaan tulla moikkaamaan sua, sit ens kesän vauhtiajojen aikaan....

    Kaikkea hyvää sulle.

    T..... Joppe
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    ethän hylkää meitä, sinun sanallista arkkuasi kaivataan sekä tietotaitoakin. Onnea uudelle yritykselle ja hyvältä näyttää toimitilat ! iso plus myös performance toiminnoista !!!

    sovitaanko että ensi kesä on se meidän autojen saattaminen kuusen valojen ääreen kesä ja tehdään onnellinen loppu tälle niin pitkäksi kehkeytyneelle kiihkomieliselle tarinalle = minä voitan
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    sepi-ukko ja muut toverit. Pekka kertoi mielestäni hätähuudon. Kaikki ei ole hyvin, vaikka kuukausi sitten hän kertoi mulke niin. Uskoin, vaikka pieni epäilys oli jälestä päin asiaa sairaalassa maatessani kun kaikki asiat kaatuu niskaan kuin vaikka Putte. Miksi ne ketkä ovat hyviä ihmisiä ja niille tulee lähtö? Miksi minulle vuosia tulee/ei tule lähtö vaikka muihin verrattuna uskovaisena en ansaitsisi elämää enää? Pekka Perkele et jätä meitä ainakaan niin vähän aikaan kertomatta kun mä elän! 58
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Juttelin just Pekan kanssa. Nauroi ja ihan oikeasti. Yrittäjällä on kovaa ja tulee olemaan mutta tunnen Pekan jos hän teeskentelee ja sitä hän ei tehnyt nyt. Pekalla kiire, mutta oikeasti kaikki ok. Pieni stressi kuuluu ikävä kyllä elämään, kunhan ei polta itseään loppuun. Jos Pekka ok, hän laittaa tänne kuvan minkä lähetän sille nyt. Liittyy juttuihin missä Pekka on ollut aktiivisesti mukana. Jos Pekka julkaisee sen, ehkä kommentoin jos tarvii?
     
    MadMike tykkää tästä.
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jäi toissa viesti julkaisematta, mutta hyvä niin? Pekan kanssa siis puhuttu ja Pekka ok. Lähetin sille just kuvan. Olkoon Suomen nopein 70, tai Suomen arvokkain mitä tocia Pekka ei aloittanut. Enkä minä niitä topicia jatka, mutta jos Pekka julkaisee lähettämäni kuvan, saa muutama topic lopun niin kuin Pekka on täältä toivottavasti täydellisessä mielenrauhassa poistumassa? Jos Pekka laittaa kuvan tänne, niin keskustelu jatkuu mutta jumalauta Pekka sanoo uskovainen Simo tää od ei ole mitään ilman sua! Laita se kuva tänne niin ainakin seuraa mitä keskustelua se saa aikaan. Ja sun tekis mieli kommentoida niin siitä se alkaa. God Bless You. 58
     

Kerro tästä muillekin!