rullavipat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juhhi, 26.5.2007.

  1. juhhi

    juhhi Gearhead

    Irrotin koneesta venakopat ja imusarjan. Kuuluuko noitten rullavipujen heilua sivuttain? Mahottoman paljon väljyyttä ainakin näin äkkiseltään tuntuu.Eipä ihme kun semmosta ruksutusta pitää.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Onkos nyt kyseessä mikä kone?

    Jos chevy tai joku muu studipultilla kiinnitetty vippa niin saa ne hiukan heilua,mut jos taas keinuvipuakselilla oleva niin suotavaa olis et sivuttaisliike olis vaan sadasosien luokkaa...
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    nojaa, comp cams antaa pro magnum rullavipoille LA-mopariin sivuttaisvälykseksi 0.030".
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Niin no, jos meinasitte aksiaalivälystä se ei tosiaan paljoa saa olla.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Aksiaaliväkystäpä hyvinkin!
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ainakin noissa mopsin akselimalleissahan ne kyllä velttasee jos ei oo shimmailtu välejä, studeissa keikkuvat on timmimpiä
     
  7. juhhi

    juhhi Gearhead

    Kyllä tässä tosiaan jotain pientä on. Useassa vivussa väljyyttä TODELLA paljon, jotkut ihan ok. Siis kone on sbc 400, hydraulinokka 280/280, tönärit 7.700, scorpion 1.5 rullavipat. Nostajissa reunat murtuneet ja tönärien päät pahasti kuluneet. Kannet on edelin rpm alukannet. Joku tässä nyt mättää, tuntuu että työntötangot on liian lyhyet?
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Laitapa kuvia niin katsotaan!
     
  9. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Riippuu vähän kansista, mutta esim. edelin 60899:t tarttee .100" pidemmät työntötangot, kuin vakiot. Muistaakseni mulla on 7.8" pitkät CompCamsin magnum-sarjan tönärit saman sarjan rullapäävippojen kanssa. Tönäreiden ohjauslevytkin pitää olla, jos vipat ei ole millään muulla tavalla ohjatut, esim. venttiilin päähän. Ja jos taas käytetään ohjauslevyjä, pitää valita karkaistut tönärit. Muutenhan tuommosen chevyn vipat heiluu sivusuuntaan ihan vapaasti, jos eivät mihinkään ota kiinni. Alukansista vieläpä puuttuu alkuperäisten kansien "tiukat" ohjurireiät tönäreille, niin siksi tuo vaatimus jonkunlaisesta vipan/tönärin ohjauksesta on noiden kansien ohjeisiin laitettu.

    Katso edelbrockin ohjeet aiheesta.
     

Kerro tästä muillekin!