Saako kv auton mr kilpiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Anonymous, 1.7.2005.

  1. Make2

    Make2 3rd gear

    En yleensä vaivaudu vastaamaan näissä nettipalstoissa kovin syvällisiin asioihin mutta kun niin suoraan vihjataan niin voin sanoa että omani on kyllä todellakin aito kampe 440 Magnum R/T Suomi historialla. Auto on tunnettu jo harrastajien keskuudessa -70 luvulla ja 80 luvulla sillä kierreltiin näyttelyjä ihan kohtalaisella menestyksellä Autosta on täydellinen AKE:n dokumentointi aikaisemmista omistajista jonka lisäksi siihen on muuta materiaalia ja kuvia vuosien varrelta melko kasa. Mutta ei siitä sen enempää kun ei ole topicin aihe.

    Niin mielipiteeni topicin asiaan on kyllä yhä sama.
     
  2. reuben

    reuben 1st gear

    Ruotsissapa hyvinkin. Ruotsissa on saatu 14 vuotta vanha avokupla museorekisteriin. Mikäs museoauto se on? Ja tää kiukuttelu museoautosäännöistä tuntuu aika tyhjänpäiväiseltä. Jos laki sanoo, että museoauto pitää olla sellainen kuin se oli tehtaalta lähtiessä 30 vuotta sitten ja papereissa lukee mikä auto se oli. Se on museoauto. Kenen mielestä on museoauto se, mikä 30 vuotta sitten oli Mersedes Benz 220 diesel ambulanssi ja nyt on korinvaihdon jälkeen Mersedes Benz 560 SEC
    Lähtikö se tehtaalta 560 SEC autona? Ei. Se ei ole museoauto, koska säännöt niin sanoo. Teillä on kaksi vaihtoehtoa: muuttakaa lakia, tai lopettakaa ruikuttaminen.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä ne persaukiset täällä ruikuttaa? Ihan kuin autoilun pitäisi olla joku kansalaisten perusoikeus.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Reuben eduskuntaan! Kerrankin jämäkkä kannanotto! :)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossa on sanottu asia niinkuin se on. Valitettavasti tämä tosiasia ei mene oikein monella jakeluun.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja vielä tarkennan: ei suomalaisen veronkierron vääristymä vaan Suomen autoverolain tuottama vääristymä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin tota joo...jos auton titlen, VIN:n, cowl tagin, fender tagin tai vastaavien tehtaan tunnisteiden poikkeavuutta keskenään tai auton ulkoasusta selitellään vain suomalaisen verolain vääristymänä niin en tosiaan ole ymmärtänyt kaikkea.

    Toisaalta tämä on sellainen kysymys jossa minulle on helppoa, suorastaa ilo ja etuoikeus, myöntää itseni julkisesti asiaa ymmärtämättömäksi ja tyhmäksi tältä osin :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead


    Ota paremmin selvää asioista, ennen kuin alat kovin kärjekkäitä mielipiteitä laukoa. Eiköhän tässä keskustelussa ollut kyse kv-autoista, jotka tehdaskin olisi voinut koota samoista osista. Siis tekniikka, joka meni sittemmin kanta-autoksi päätyneeseen sedaniin, oli saatavana myös coupen tai avon pellin alle.

    SEC Mersua ei saanut 220 dieselillä. Jos taas siellä olisikin kaikki palikat SEC:iä ja vain paperit ambulanssista, olisi autosta nyky-Suomessa kiristyneissä tarkistuksissa kilvet jo lähtenyt, eikä sinun tarvitsisi vaivata päätäsi sen museokatsastuksella.

    Ja älä edes koita selittää aikoinaan olleista tikapuumuutossäännöistä, joissa prosentit nollautuivat tietyn ajan kuluttua ja siten pystyi siirtämään toisen auton papereihin 100% toisesta autosta osia. Tuo on niin vanhaa aikaa, että 560 SEC maksoi 560.000,00 mk ja oli kallein Suomessa hinnoiteltu henkilöauto.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko 1960 Chrysler New Yorker maskin ja listojen vaihdon jälkeen Chrysler 300F? Sama kori, eri varustein, moottorein jne.. Kaiken pystyy kyllä tekemään vastaavaksi, mutta autoyksilö ei siltikään ole 300F vaan Hotrodattu New Yorker! Auto on juuri se malli, mikä se alunperin on tehtaalta lähtiessä ollut.
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    kantaauto 70 plymouth satelite 4d,nyt 71 charger r/t,eipä oo hirveesti haitannut.mun mielestä ikivanhoja korinvaihtoja vois laittaa museorekisteriin,muistoksi suomen verottajan aikaansaannoksista.ei tietysti koske mua,vaikka koppa onkin lähes aito.pellin alta paljastuu mm.vääränväriset tulpanjohdot,liian iso kaasari,peltisarjat jne.tuskimpa pääsisin mr-rekisteriin :D katusliksit saattaa kanssa aiheuttaa haittaa hivenen negatiivisuutta. :D ei se mua haittaa, jos joku peli ois muuten real,vaikka rekisteriotteessa lukis korinvaihto.eihän näitä museomuskeleita oo muutenkaan liikaa.omani ei tuu koskaan hakemaan museoleimaa.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mielenkiintoista keskustelua noista uusista % säännöistä. Alkaako herra Kuitunenkin viimein heltymään kun vanhaksi tulee. Ei taida olla tuolla mr hyödyllä enää muutaman vuoden päästä enää merkitystä.

    http://www.mmaf.fi/arkisto2005.html#prossaryhmaloitti
     

Kerro tästä muillekin!