Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja America, 14.3.2007.

  1. America

    America Gearhead

    Hävettää hieman kysyä :oops: , mutta

    minkälainen vaihdekaavio tossa kutosen kolmivaihteisessa manuaalissa, mitä öljyä sinne pitäis laittaa ja mistä sitä lisätään?
     
  2. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ööh, hyvä kysymys...harmaa muistikuva kertoo että rattiinpäin ja alas on ykkönen, rattiinpäin ja ylös on pakki, eteen ja ylös on kakkonen ja eteen ja alaspäin on kolmonen.

    Kai sieltä vaihteiston kyljestä joku täyttöpropun sorttinen löytyy. En oo varmaan ikänä kattonnu semmoistakaan. :D
     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kaavio oikein.. Öljyksi mielellään mineraalivaihteistoöljyä...
     
  4. PJP

    PJP 1st gear

    Soitin jokunen vuosi sitten Mobilille, ja kysyin, mitä öljyä suosittelevat ao. laatikkoon. Vastaus oli Mobilube GX80W-90 (GL-4 -luokitus). (GL-5 -luokituksen mukainen voisi olla liian liukas.) Samaa öljyä voi laittaa myös perään sekä simpukkaan.
     
  5. America

    America Gearhead

    Laitetaan lisää tyhmiä kysymyksiä aiheeseen liittyen.

    Eli miten -65 Valiantista saa valokatkaisijan irti?

    ja miten radion saa irti early-valiantista?
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Sen napin alapuolella on pieni kuusiokoloruuvi. Sitten napin saa pois. sitten saa pois myös katkaisijan sisäpuolelta kun ruuvaa kojelaudasta irti sen mutterin.

    Radion irroitus varmaan onnistuu parhaiten oikealla määrällä räjähteitä :wink:
     
  7. America

    America Gearhead

    Laitetaampa taas yksi kysymys! Öljynvaihto pitäisi tehdä, kuinka paljon ja mitä öljyä tungen sisään? Kone 170.

    Joni
     
  8. jusi99

    jusi99 Gearhead

    3,8 l
    EI täyssynteettistä
     
  9. petro_din

    petro_din Gearhead

    ja mahdollisimman paksua ;)
     
  10. America

    America Gearhead

    Tungin sinne jotain Shellin super x-100:sta! En tiedä onko hyvää, mutta melko paksua näytti olevan ja purkissa luki että on tehty vanhoille autoille :odroll: !
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Just, vaihdahan pois noi sellin tärpätit, joltain selliltä saapi hyvää kahvia ja tupakkaa mut öljyjen kanssa niillä ei oo mitää tekemistä.
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mulla on Shellin helixiä 170:ssa (mineraali) ja ei kyllä oikein osaa haukkuakkaan.. :eek:
     
  13. petro_din

    petro_din Gearhead

    no eikös ne shellin öljyt aja asiansa jossei siinä ala se punanen "oil" valo vilkkumaan kö technobileiden diskovalaistus, tahi jossei se vaan ala tulemaan semmosena sinertävänä savuna ulos sieltä koneesta..
    siinä ku tuppaa karkaamaan mukana sitä slänt voimaakin
     
  14. kinde

    kinde Gearhead

    Mä oon samoilla linjoilla Käkön kans , Shellin öljyt tulee putkesta ulos jos ei muualta. Mobilia oon käyttäny ja hyväks oon havainnu.
     
  15. -ola-

    -ola- 3rd gear

    Jatketaas tätä.. Eli kuis levee on 70 valtterin perä? Siis tuo seiska varttinen...
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  17. -ola-

    -ola- 3rd gear

    Re: perä

    niin näköjään on, mut eikös tuo levys ole tuossa kuvassa jarrukilvestä mitattuna? Pitäs vain saada rummun pinnasta toiseen..
     

Kerro tästä muillekin!