Satelliten jarruongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JTE3, 14.9.2008.

  1. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Katsastuksessa dynamometri näytti
    vasemmalle takajarrulle 0.5kN ja oikealle 2.0kN.
    Käsijarru otti tasaisesti, eli ei varmaankaan ole öljyiset tai rasvaiset
    vasemmat kengät? Olisiko sylinteri jumissa vasemmalla tai sitten ilmaa?
    Kummankin puolen sylinterit ovat noin 7 vuotta vanhat ajettu noin 3tkm.
    Voisiko säätö olla liian kaukana vasemmalla puolella?
    Ennen katastusta yritin säätää niitä säätöjä, mutta se oli vaikeaa kun on levylukko perässä., kumpikin rumpu pyörii.
     
  2. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Ilmaa tai sylinteri jumissa?
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Rälläkkä käteen ja hio olake rummusta pois.
     
  4. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Ei ole olaketta rummuissa.
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ota rummut irti ja katso, mitä siellä on. Jos rummut ja jarrunauhat on kuivat, niin kepeesti hipaiset niitä hiekkapaperilla.

    Tuossa vissiin on säätörulla kenkien alapuolella? Kannattaa katsoa, ettei se ole jumissa.

    Sylinteristä voi ainakin tarkistaa, ettei ole alkanut jumittaa.
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Zekkaa jarrusylinteri. Säädä kengät käsijarruvaijerit niiden säätökohdasta löysättynä ettei kengät jää vaijerien varaan. Kenkien säätämisen jälkeen vaijerit säätöihin.
     

Kerro tästä muillekin!