Satelliten valot temppuilee.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja niclas, 15.6.2011.

  1. niclas

    niclas Gearhead

    Lähivalot toimii normaalisti, mutta kun kytkee lattiakytkimestä pitkät päälle, niin sillointällöin koko keula pimenee, lukuunottamatta parkkeja. Valot kytkeytyy takaisin kyllä päälle kun polkasee lattiakytkintä uudestaan ja kytkee valokatkasimesta parkkien kautta takaisin. Keulalla on kahdennetut valot ja ohjaus on releitten kautta. Voisko toi lattia kytkin olla sökö?
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    kato kynällä tai mittarilla lattiakytkimeltä että mihin tulee ja mistä lähtee virta, samoin lamppujen liittimien virta tarkistaen, ja lamppujen takana olevat maadotukset kannattaa tarkistaa.
     
  3. Polara

    Polara Gearhead

    valokatkaisija on myös usein syyllinen, kun ne kontaktipinnat kuluu.
     
  4. 2dht

    2dht 3rd gear

    Mulla on kahdessa ex-moparissa ollu samaa vikaa. Ite olen epäilly sitä valonvaihtopoljinta. Mahtaako siinä olla joku lämpösuoja??? Ku tosiaan vähän aikaa toimii, ja sit katkee... Vois olla että huonojen liitosten ja johdotuksien takia tulee jännitehäviötä ja sen takia virta kasvaa liian suureksi ja se taas aiheuttaa lämpenemisen...?
     
  5. Dotge Joe

    Dotge Joe 1st gear

    Se piimetalliin perustuva suoja löytyy sieltä valokytkimestä...normivaiva kun vaihtaa alkuperästen tilalle heikki neloset.
    Jos oot jo releistänyt noi valot, kato ettei vahingossa tullut otettua sähköja tuon valokytkimen perästä. Ota akulta erillisten sulakkeiden kautta noille lyhkäset ja pitkien releille syötöt ja käytä ohjauksian alkuperäsiätuloja lampuille, jos vieläkin räpsii niin vuotaa jostain maihin ja pahimmassa tapauksessa kärähtää koko laite. tutkase sen jalkakytkimen tausta ettei sieltä vuotele maihin.

    janne
     
  6. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    omassa satellitessa oli apico liitin löystynyt sieltä pitkien vaihtokatkaisijasta ja se tuotti ongelmia. helppo korjaus kun pihdeillä kiristi liitintä :)
     
  7. niclas

    niclas Gearhead

    On kyllä + otettu suoraan akulta sulakkeiden kera releeseen, ohjaus tulee vain katkasimelta. Vastusmittarilla illalla mittasin lattiakytkimen, tuntuisi olevan poissuljettu. Ainakin painamalla vaihtoi liittimestä liittimeen kontaktin. Oli kyllä pikkasen ottanut liitin lämpöä. Pitänee tänään illalla katsoo se valokytkin, taitaa olla ihan hylly kamaa uusi??
     

Kerro tästä muillekin!