SBC 307 + TH350 Peruskorjaus

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zuinula, 26.11.2018.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Tossa oot ihan oikeassa, mutta koska mä oon vihreä niin sullakaan ei voi olla hajuakaan mitä mä tiedän ja mitä en.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Siksi mä sanoinkin että semmonen mielikuva mulle on jääny ;)
     
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No sille mä en voi kyllä mitään. meistä kaikista jää aika nopeaa joku mielikuva, joka voi sitten ihan irl osoittautua ihan toiseksi.
     
  4. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    LS1 koneen mäntä-kanki yhdistelmä näytti aika lupaavalta, uusia saa rokkiautosta ja käytettyjä eebaysta ..
     
    Baxter ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Onko näin? Vaatiiko paljon koneistusta? Tämäpä mielenkiintoinen asia 307:a harrastaville, vaikkei itselle ajankohtainen olekaan.
     
  6. TimoT

    TimoT 3rd gear

    AFR:ää tässä testataan, heittoa on:



    https://www.youtube.com/watch?v=6RgNguOvQU0


    Edelbrock:


    https://www.youtube.com/watch?v=fpmy1JPOI50

    Ja tätähän riittää...
     
    Muokattu: 27.11.2018
    zuinula ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Joo, 307 ei ole koskaan ollut performance versiona, eli ne on kaikki olleet matalapuristeisia ympäripyöreellä nokalla ja 2 kurkkusella kaasarilla olevia mummon liikuttimia,
    ei taida löytyä muita kun valumäntiä ja niitäkin kai vaan "rebuilder" versioina, eli ovat vielä normaalia syvemmällä reiässään.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No just tota videosarjaa tarkotinkin :)

    Siis vortechprota
     
  9. zuinula

    zuinula Gearhead

    Mitäs mieltä raati on että mitä niille kansille olisi hyvä tehdä ennen asennusta?
    Purkaa, siistiä, plaanata ja läpätä vai jotain muuta mitä.
    Mihinkään ihmeelliseen suoritukseen noiden ei tarvi pystyä ja vaikken ole kiinafani niin uskon että nekin pystyvät aikalailla samaan suoritukseen, kuin 60- luvun ylikuuman autoteollisuuden kaverit. Toki voin olla hyinkin väärässä.

    Sitten noi männät.
    Katselin useammasta paikasta mäntiä (oletus 030 ylikoko ja tasalaki) niin kyllä niitä löyty ihan hyvin. Toki jos haluaa jotain hipoa niin sitten voi olla haastavaa. Tähän myllyyn riittää ihan peruskalikat ja voimamoottoreihin löytyy varmasti parempiakin aihioita.
    Vai onko tässäkin jotain mitä ei ummarra?
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No dekkitason suoruuden pystyt itekkin tarkistamaan riittävällä tarkkuudella ja läppäämällä näet samalla seetin istuvuuden niin mikäli tarvetta ilmenee ni sit kiikuttaa seetien uudelleenajoon :)
     
    zuinula tykkää tästä.
  11. zuinula

    zuinula Gearhead

    Vähän jotain tällaista tuumailinkin, näkee samalla jos kanavissa on kovasti pandanpaskaa niin siistii niitä sitten tarpeen mukaan
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ensin kunnon pesu, sitten siistiminen ja kunnon seetityöt ja venatyöt, ei tarvi nykyään ees läpätä koneistuksien jälkeen, tulee niin hyvä lopputulos.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Sillä läppäämisellä on vaan aikasta helvetin helppo tarkistaa se seetin istuvuus ja pitopinnan leveys/tasaisuus. Joskus tullu niitäkin hommia tehtyä ihan koneistamolla niin kyllä se ihan kuului normaaliin tarkistusprosessiin että läpättiin ;)

    Ja varsinkin kun pitäs olla uudet ja täydelliset kannet mitkä ei tuu hiperf käyttöön ni turha niitä on ennen tarkistamista viedä venahommiin. Sitä tässä nyt mun tietääkseni ainakin kysyttiin että mitä kannattaa tehdä/tarkistaa ennen paikalleenlaittoa? o_O
     
    artsiracing ja zuinula tykkäävät tästä.
  14. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juuri näin, heleppoa ja halapaa! Sitten jos jotain ilmenee ni fixataan muilla menetelmillä.

    Täytyy koettaa muistaa, että tässä tehdään pussihousulaitteeseen maamoottoria..
     
    rb ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No se unohtui, läppäämisellä ei vaan saa monikulmaseetejä, joiden hinta on mitätön verrattuna siihen miten se parantaa virtausta ja oikaisee varmasti seetin.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No se mitätön hinta nyt on aika suhteellinen käsite varsinkin jos sekin raha on käyttötarpeeseen nähden hukkaan heitettyä. Ei niitä kympeillä kuitenkaan kukaan niitä seetejä tee...
     
  17. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Noi venttiilit pystyy "kulmittamaan" jos on porakone, smirgeli ja yks vanha ohjuri.
     
  18. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Läppäykseen vein just yhdet Amerikan laatukannet, kun maksaa 80€ / kansi purkuineen putsauksineen ja kasauksineen, Samalla tarkastetaan suoruudet etc.. Monikulmat amerikkalaiseen 16 venttiilitekniikkaan on äkkiä 500€
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Entäs seetien 5-kulmatyö, se ei maksa hirveesti ja varmasti on tuon jälkeen seeti suorassa linjassa ohjuriin nähden.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No paa nyt niitä hintoja esille ja ihan kuitilla ni katotaan sit että mikä on kannattavaa.... turhaa tommonen jeesustelu ettei mikään muka ole kallista mutta jos kansissakin ollaan jo hakeuduttu "eurolla pisimmälle" linjalle niin miksi uhrata useempi satanen enää niitten ruukkaamiseen? Lähtökohtaisesti kumminkin ajatuksena saada uudet, paremmalla purkalla olevat kannet järkihintaan ni ei mee mun jakeluun toi jankuttaminen ellei sulla sit oo pajaa joka tekee satkulla 2kpl valurautakansia kondikseen?

    Ite itket sen volvoskin kanssa että ei oo kun ~300€/kk laittaa rahaa siihen ni toisilla saattaa tuurillaan olla vaikka puolet siitä käytössä niin tuskin enää kansien hankintahinnan päälle haluaa laittaa 2-5kkden säästöjä sen päälle uusien soivien kansien hifistelyyn kun edelleenkään ei ollu ajatus tehä hiperf-mottia o_O
     
    zuinula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!