1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

SBC turboon nokka-akseliajatuksia ja muuta horinaa

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 4d sedan, 24.9.2014.

  1. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Sen verran olen yhtä katukiihdytintä seurannut että kaasarin muutos imupuolelta painepuolelle ei vaikuttanut varttimailin aikaan mitenkään. Muutos sen takia että saa kuulerin väliin. Sitten ihmettelyä että kuuleri ahdistaa ja se pois eikä mitään vaikutusta.
     
  2. MJF

    MJF Gearhead

    Olisko katuautossa ollut minkälainen ero käyttäytymiseen, kaasari imu- tai painepuolella?
     
  3. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Oliko tuossa Mudracerin tapauksessa polttoaineena etanoli/metanoli? Niiden jäähdyttävä vaikutus höyrystyessään on parempi kuin bensalla ja siten jäähdyttävät imuilmaa. Välijäähdytin voi olla oikeasti tarpeeton, kun otetaan huomioon sen jäähdytysteho vs. virtausvastus.

    Olen jo pidempään miettinyt, että mitenkä tuollainen sorsittu 301 turbo Pontiac rokkaisi e85 polttoaineella. Nakutusongelma ja imuilman jäähdytys olisi hoidettu pelkällä polttoainelaadun vaihdolla. Sitten vain painetta rajusti kattilaan ja museoleimalle. :p
     
  4. shr1

    shr1 3rd gear

    Aiheeseen liittyen. Tekasin Novasta fb-sivut. Palvelee ainakin oman muistin pitiminä noi harvasanaiset horinani, ellei muuten. Vähän on tylsää settiä, kun ei oo big money/big tire-osastoa, mut saa silti tykätä... tai olla tykkäämättä.:odoops:

    https://www.facebook.com/Ma-Baker-Nova-197160887590502/
     

Kerro tästä muillekin!