sbc400 topikki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hoopee, 25.12.2008.

  1. hoopee

    hoopee 3rd gear

    Jahas,minkäsmoisia nelisatasia teillä on käytössä?
    Käyttövaunu jynkyttää tämmöisellä:4bolt 0.030=406,cranen 113941 nokka.alle 9 ruttua.performer airgäppi,600afb.tukkoset putket(ens viikolla isommat ja headersit.L98 koneen kannet siivottuna(huonot).tehoa ei tiedä,vääntöä sen verran että pelottaa ajaa näillä keleillä pitkiä ylämäkiä.kuluttaa 12-16L matka-ajossa...ja ajetaan paljon.
    Jos kannet,männät ja nokan vaihtais kesällä toisenlaisiin...
     
  2. max

    max Double Gearhead

    itsellä 10 puristeinen(406)
    world products sportsman 2 kansilla varustettu vanhan liiton cam dynamics kärsällä.veivit ovat 5.565 mittaset ja ovat kestäneet vaikka eivät kuulemma kestä.vääntö on eri luokkaa varsinkin viivalta verrattuna vanhaan 350 koneeseen.
    mielestäni koneesi tulppa ovat kannet.jos perse kestää niin ruuvaa kiinni vaikka AFR eliminator kannet kiinni,niin meno muuttuu paremmaksi.
     
  3. hoopee

    hoopee 3rd gear

    Juu se on tiedossa.ajattelin hieman world productsin kansia.katsoo nyt mihin taalat piisaa.nokka vaihtuu myös,kun käynti ei miellytä! :D joskus jollain käyny kankivahinko mun koneessa,kun yhden mukin helmasta puuttuu pikku pala...männät kans vaihtuu flat-toppeihin...
     
  4. Ct

    Ct 1st gear

    -0,060 ylikoossa hyper männillä laskettu puristus 10:48..
    -afr kannet
    -rpm imari
    -edelbrock 750vac
    -cranen 119661 (230/238 0.539/0.558)

    jatkona th 350 manualikoneistolla ja turbiini ~3000 stallilla, auto painaa about 1500kg ja vetää ihan kivasti noin pers tuntumalla..

    Aina tekee mieli jotain muttaa niin edeli -> Holleyksi :D noin aluks..
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Hieno ajatus,kyllä lähtee tuon työn jälkeen 8)

    Mahtava topikki noin muutenkin :D

    Ei kai nuo lyhyet veivit sinänsä mitään riko,mut antavat huonon kampikulman ja ehkä hieman kuluttavat sylinteriä nopeampaa,mut ei varmasti(kaan?) muodostu harrastekäytössä ongelmaksi asti!

    Nythän on muuten saatavana melko edullisesti Dartilta sellasta lohkoa(SHP) joka käyttäis 350 runkolaakereita(ja tietenkin myös akselia) ja on 400:n porauksella ja hyväksyy mukisematta ainakin 3,875" iskulla olevan akselin,mut saattaa siellä mahtua pyörimään myös 4" iskulla oleva akseli :D
     
  6. max

    max Double Gearhead

    jos mä nyt tekisin 400 koneen kadulle,niin tasapäämännillä ja 64 cc eliminattorit päälle jolloin puristus olisi 11:0.
    nokkaa reilusti koska toi puristus ja kannet sitä vaativat.
    runnerin koko kannessa ei enempää kuin se 200 cc,jolloin se vääntö olisi edelleen retee.
    imusarjaksi laittaisin valtavirrasta poiketen professional productsin hurricane single planen.
    en muista mikä oli L98 palotilan koko ja mikä mahtaa olla sun mäntä,kun puristus on noin ujo?
     
  7. hoopee

    hoopee 3rd gear

    76cc ja dishtop männät...
     
  8. Finn

    Finn Gearhead

    4" akseli mahtuu Dartin SHP-lohkoon kunhan hiukan jyystää lohkosta pois. Ja SHP lohko on 2-osaiselle takastefalle.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Eli hiukan kuin stroukkais 350:n 3,75":lla akselilla :D
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    030 lohko + hippasen betonia pohjalla
    orkkis valuakseli + summit damper
    Wiseco Flat Topit
    Eagle I-beam veivit
    AFR -kannet + Harlan Sharp -keinut
    Victor + 850 DP
    Crower 297R rullanokka
    Heippa -jakaja
    1 5/8 peltisarjat

    Pelaa yllättävän hyvin ollakseen Chevyn patti.
     
  11. valtope

    valtope Gearhead

    Muutama noita SB 400 versioita on tullut tehtyä.

    katuversion about 475 hp / 650 Nm saa tehtyä "helposti".
    RPM-kannet/imusarja, ja min. 9.5 cr, ja sopiva small-base nokka riittää.

    Nyt menossa pari eri destroke versioita ( 377 ), 6" kangilla, ja AFR kansilla

    kyllä 4" akseli mahtuu pyörimään myös stanu lohkossa, kiertokangille vaan tarvii tehdä kolot sylintereiden alapäihin.

    tekeillä SBC-427 , kunhan tässä ehtis.

    suosittelisin rakentamisen lähtökohdaksi suunnittelua, jos mahdollista, jotain softaa, ite käytän Dyno-2003:sta.
    Etuna on, että muutokset/kokeilut on helppo ( halpa ) tehdä ohjelmalla.

    miettikää, mihin käyttöön ootte sitä mottia tekemässä, ja valitkaa osat sen mukaan.
     
  12. juhhi

    juhhi Gearhead

    -400ci (+0.030) 4bolt sbc
    -Holley 750 cfm double pumper
    -Weiand X-elerator
    -Edelbrock Performer RPM aluminum sylinder heads
    -Scorpion Roller Rocker arms
    -M/T valve covers
    -MSD ignition box
    -Accel HEI
    -headers

    kyllähän tuolla linkoaa 1230 kg:a...
     
  13. human62

    human62 1st gear

    Parikin 400 cid konetta kiinni tällä hetkellä autoissani toinen ainakin porattu viimeiseen mahdolliseen ylikokoon, mikä lie 412 cid??

    Suunnitteilla 4340 akselilla josta tulisi käsittääkseni tuo 400 cid lohkosta tehtynä 427 CID ja visiin tuolla yliporauksella vielä suurempi.... :D :D :D

    Tehoa on ihan riittävästi, ei vielä oo tarvinnu jalkoihin jäädä... :) :)


    "kuutiotuumia ei korvaa mikään"
     
  14. hoopee

    hoopee 3rd gear

    Katselin noita federal mogulin rebuild settejä.Onko näissä noi hypereunukki männät kenen valmistetta ja millaista laatua.kun muilta ei taida ,040 ylikokoa olla..Jossain luki speed pro..?flat toppina juu,nii pysyis puristukset maltillisina.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Eiköhän ne ole speed pro:n kamaa ja laadultaan ihan ok tavaraa,parempiakin varmasti on mut hintakin on sit muuta...
     
  16. hukkis

    hukkis Gearhead

    Täällä ois tällanen pata tekeillä:
    -lohko: 2-bolt,.030 ylikoko,0-dekissä,stressihoonattu,betonoitu
    vesiroppujen alapuolelle,pakkasvaurioita hitsailtu
    -orkkisveivit ja kampura
    -kansi ja runko pinnapultit,arp veivipultit
    -TRW tasapää takomännät,11,2 puristus
    -kannet:trick flow twisted wedge G2,195cc kanava,68cc palotila
    kanavat ja palotilat siistitty,ferrea venat
    -nokka,nostimet,jouset:howards mek.roller 246/246 .588" 112LSA
    -rpm imari
    -holley 3310/proform prepattu kaasari
    -HEI-jakaja tune-up kitillä
    -milodon loiskelevy
    -proform sähkövesipumppu
    -cat fluid damper
    -öljynlauhdutin

    Öljy ja pensapumppu,käyttöakselit,pronssiratas,fel-pro tiivisteet ym. sälää löytyy kans.
    Jakopää,rullakeinut,pakosarjat,öljypohja,tasapainoitus ja muuta pientä hommaamatta.

    Tää pitäs joskus tulevaisuudessa lyödä vahvistetun TH-700 eteen ja kammeta -70 hornetin keulille...joskus...
     
  17. hoopee

    hoopee 3rd gear

    Hop ja vanhaa esille.Mitä muuten org veivit kestää runtua.siis paremmilla pulteilla..
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Muistaakseni silloinkin kun käytössä oli ne lyhyet 5.565" veivit niin rajoitin oli 6400rpm ja käytössä oli verraten painavat hyperi-männät. Ne oli arp-pulteilla, joka tietysti aiheutti sen että pesät oli hoonattava -> ne oli kalliimat kun 5,7" aftermarket veivit. Ei kauheesti järkee siis, kun ne on kuitenkin selvästi huonommat kun uudet ja niissä on kuitenkin työtäkin kustannusten lisäks että ne on tasapainotettavassa kunnossa. Männät noitten kans kovilla, kuormaa sivuttain niille tulee reilusti.
    Nykyään jos täytys käyttää noita lyhyitä niin tehollisia kierroksia sit vaan 5000rpm.
    Mulla nakutti jostain syystä ja siks hajos mäntä, veivit silti suurinpiirtein ehjänä että kesti ne senkin :lol:
    Matalat "hartiat" kuitenkin orig. veivien etuna eli mahtuu nokkakin, jos siis ei oo tappajamosaa tekemässä :odroll:
     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

    kysellääs täällä kun tämmösestä ei omia kokemuksia vielä ole.. olisi tarkoitus pultata 64cc cratekannet tollasen 030 poratun nelisatkun päälle. noihin kansiin ilmeisesti olis hyvä porata tiivistettä mallina käyttäen noi höyryreiät,eikö vain? ja mites esim: xe268 kärsä,mahtuuko 5,7 veiveillä vaivattomasti pyörimään? ei muuten,mutta kun noi kaikki osat olis olemassa jo niin tekis mieli käyttää ne hyödyksi vaikka tässä projektissa.
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä ne reijät kannattaa niihin kansiin porata, ainakaan mitään haittaa niistä ei ole. 64cc kansilla sit tahtoo tulla aika reippaasti puristuksia tasapäämännilläkin, syytä ottaa huomioon. Ainakin siis aikomalles nokalle.
    En usko että se nokka pyörii niillä 5,7" veiveillä, niissä kun taitaa olla pitemmät pultit eli korkeemmat "hartiat" kun 400-veiveissä eli tilaa sen suhteen vähemmän. Aftermarket veiveillä jotka mallia capscrew nokka mahtuu todennäköisesti pyöriin, tai ainakin kun pikkasen choppaa veiviä.
    268-nokan kanssa kyllä menis mun mielestä vakioveivitkin, jos sellaset löytyy?
     

Kerro tästä muillekin!