Se kuuluisa Voyagerin vaihdelaatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja KUMPELI, 3.7.2004.

  1. KUMPELI

    KUMPELI 1st gear

    Voyager -95 3,3l AWD automaattilaatikko ei suostu vaihtamaan kolmoselle. Jää hurraamaan kunnes vaihtaa hätäkäytölle. Ykkönen ja kakkonen toimii normaalisti ennen sitä. Pari vuotta sitten jo otettiin laatikko auki ja vaihdettiin pakat, silloinkin nelosen pakka oli sökö ja kolmosenkin kärsinyt. Tehtiinkö huono työ kun pitää taas ottaa auki vai voisiko tässä juuri ennen hommiin ryhtymistä vilkaista vielä jotakin vaikkapa sähköpuolelta? Ensi viikonlopuksi olisi tarkoitus vetäytyä autotalliin. Paikallisessa puhuttiin kierrosnopeuden tunnistuksen vikakoodista? Itse en saa ulos järkevältä tuntuvaa vikakoodia tähän vaivaan. Jonkin vinkin sain sitten itse remonttiin että solenoidipaketinkin voisi avata ja putsata, mutta sitä ei valmistaja suosittele.
    Näitä Chryslerin maanantailootia paukkuu kuulemma ympäri Suomen, olisikohan millaisia kokemuksia muuallapäin?
     
  2. hopsis

    hopsis 1st gear

    Muistatko/tiedätkö sen lootan mallin? Se lukee ainakin jossain kilvessä lootan kyljessä tai öljypohjassa. En nyt muista tähän sen "vikaherkän" askin tyyppiä mutta niissä 90-luvun alkupuolen 4-vaihteisissa on kyllä ollut onkelmaa... Ihan ekana ennen kun alat purkamaan niin mitkä öljyt siellä on? Jos on normaalit ATF-öölit niin HETI! vaihtoon. Kraisun laatikot tarvii sen ATF+3 öljyn. Saattaa jo sillä tulla kuntoon.

    Tälläkin foorumilla on noita Chryslerin laatikoita ruodittu ennenkin, pistä hakuun ni varmaan löytyy jotain infoo.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    onks paljon ajettu ??? 300 tkm ??joku joskus sano että nää uudemmat askit on vaikeita korjata sillain että kestää enemmän kun 50 tkm.helpommalla pääsee kun tilaat uuden askin vähän kirpasee mutta ei tartte seuraavaan kymmeneen vuoteen ainakaan muuta kun vaihtaa öljyä+putsaria. jos vaihdat askin huuhtele myös lahdutin ja käytä mopen omaa oljyä
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Tuo laatikko on vuonna 89 esitellyn A604:n moneenkertaan päivitetty, uudelleen nimetty, versio. Aiheesta löytyy aikaisempaa juttua tästä foorumista.
    Nuo vaihteiston koodit eivät näy moottorin koodien valosta, vaan sitä varten on oma pistoke koelaudan alla. Ainakin merkkiliike pystyy lukemaan nuo vaihteiston mahdolliset vikakoodit.
     
  5. rt68

    rt68 1st gear

    Kyllä noita pystyy ja kannattaa korjata sillä ne "uudet" laatikot on tai ainakin ennen oli Englannissa (lue Venäjällä)peruskorjattuja ja yleensä kyseisestä maassa ei oikein kunnollista tavaraa tule, tosin onhan niissä aina takuu. Vaihtolaatikon hinta on kuitenkin senverran kallis että sillä tekee jo kunnon remontin, Mudracer varmaan tietää tämän päivän hinnoista enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!