seeteistä kun vauhtiin päästiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ceevu, 7.7.2005.

  1. ceevu

    ceevu Gearhead

    siispä, miten 30 asteiset, 45 ast.(kolme kulmasena siis) tai venturi seetit sijottuu toisiinsa nähden? siis tehon kannalta.
    30 pitäs virrata paremmin pienellä nostolla. sitten taas 45 pitäs olla parhaimmillaan jossain puolen tuuman paikkeilla ja yleensä katunokassa on nostoa aika tarkkaan just 0.5 tuumaa.
    oma käsitys on et kumpikin on aika saman arvonen,toinen vaan alkaa täyttämään nopeemmin ja hiipuu isommalla nostolla ja toinen virtaa paremmin kun päästään lähemmäs maks nostoa.
    venturista taas on vähän ristiriitasta tietoo. suomessa tuntuu olevan parasta mitä on mut usa foorumeilla ei taas olla niin innoissaan nimenomaan sbc koneessa.
    kommentteja?
     
  2. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Vizardi tuntuu opuksissaan olevan innoissaan 30-asteisista.. jostain syystä kukaan muu ei oikein innostu niistä.


    Venturi seeti on parasta pakopuolella, imupuolella toiset tykkäävät käyttää monikulma seetiä.
    LT1 on muuten vakiona venturiseetit molemmin puolin.
    Selityksenä on että bensa pysyy paremmin ilmavirrassa monikulma seetien kanssa ja venturiseetin kanssa valuisi herkemmin pitkin seiniä.
    samaa vois sanoa venttiilin tausta leikkaamisesta.. Tai venttiilitaskun koneistusjälkien pyöristämisestä.

    Mä satsaisin siihen kulmaan mikä virtaa parhaiten kun sylinterin imu on voimakkaimmillaan..
     
  3. ceevu

    ceevu Gearhead

    hmm,pakopuolella venturi voiskin puolustaa paikkaansa.. fuel separation on näissä vanhuksissa ollu ongelma kait kautta aikojen.eräs kisakoneitten(kansien) tekijä karhentaa venttiilimaljan just ennen seetiä..
    törmäsin yhteen toiseenkin koneen tekijään joka tykkäs 30dg seeteistä mutta siinä onkin ainoot jotka niitten puolesta on tähän asti puhunu.
    miten paljon oot nähny eroo 45 ja venturiseetissä pakopuolella?

    Mä satsaisin siihen kulmaan mikä virtaa parhaiten kun sylinterin imu on voimakkaimmillaan..

    ;) niinpä, siinäpä laskemaan ja kokeilemaan!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun sbc vettekansiin tuli venturiseetit-ja virtaustulosten perusteella
    aikas hyvät. kaveri joka työkseen laittelee/porttailee kansia/ turbomosia
    joissa ominaistehot luokkaa 200+hv/1l. parhaat jopa yli 350 hv/l.
    sanoo että selkeä parannus verrattuna kulmaseeteihin-onko asiassa
    sitten eroa isoon vaparikanavaan verrattuna 2l.turbosirkkeli kanaviin?
    tietävämmät vois sanoa...
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Mitkäs koneistamot noita venturi seetejä pystyy tekemään?, kun joskun kysyin jostakin ja eivät olleet ikinä kuulleetkaan :eek:
     
  6. jakari

    jakari Gearhead

    multaki vois löytyä sb chevaan joitain kokoja ferrean aihioista tehtyjä. muuten ihan omat työkalut olen kehittäny johtuen samasta ongelmasta että ei oikei tekijöitä löydy ja jos löyty niin ihan käsityönä neki niitä väsäs. voisin laittaa tänne kuvia ventureista ku joku kertois kuinka kuvat saa sivulle ku ei oo mitään selvää porttia tiedoston lisämiseen :odroll:
     
  7. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Tossa on kuvia '93 vesijäähdytteisen 1100 GSXR kannesta ja muutama lähikuva venturiseeteistä (ilmiselvästi tarvitsee vielä läppäyksen =))

    http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/P5230034.JPG
    http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190026.JPG
    http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190047.JPG
    http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190049.JPG
    http://www.sunpoint.net/~pirkonen/gsxr/PB190052.JPG

    ..kävi muuten tänään rullilla ja tuotti miedolla nokalla ja itseduunatulla (all show no go) putkistolla 148,5hp ja ~130NM Takarenkaalta.
     

Kerro tästä muillekin!