SG 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SG 448, 16.10.2007.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No, tuota rummutettiin kovasti yhteispohjoismaalaisena hankkeena ja erikseen näyttää olevan in english osio. Mulle jäi sellainen käsitys että säännöt piti saada samalle mallille jokaisessa pohjoismaassa.

    Enempää mun ei kannata kommentoida COMP -asiaa koska en siitä(kään) mitään tajua. Harmi kun ryhmä on kuihtumaan päin.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Samaa mieltä (en siis tuosta kommentoimisesta). Tuolla on ollut monesti ne mielenkiintoisimmat häristimet koko kisoissa.

    Compin säännöt on vaan niin ovelat, ettei tämmöinen tavallinen kuolevainen meinaa niitä ymmärtää vaikka kuinka kirjaa lukisi... Otetaan hypoteettinen ajatus, että lähden mukaan Compiin. Auto painaa about sen tonnin ja mosassa tilavuutta ~7,4 litraa. Noh, tämähän tarkoittaisi, että luokka olis (135 kg/litra) B/A, eikö? Minimipaino olis taulukon mukaan 1066 kiloa. Ja tosta lähtis tomaattivaihteiston kanssa 90 kiloa pois, ja hep. ollaankin lähellä SG minimiä.

    Noh, sitten se osa mitä mä en tuosta nyt ihan parilla lukemisella löytänyt; mikä se mun indeksi on? Joku luokkaindeksihän tuossa on (kuten kaikki muistaa viime kesän indeksin kiristyssessiot), mutta kiristääkö se luokkaindeksi nyt sitten sitä henkilökohtaista indeksiä (mikä säännöissä on mainittu pudotusajoista), vai onko jossain jokin maaginen taulukko noille indekseille? Ei pysy kärryillä.. Luokka? henkilökohtainen? Luokka? henkilökohtainen?..

    Mä olen kyllä liian tyhmä ajaan Comppia selvästi :rotfl:
     
  3. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Hanki siis nostalgialaite ja siirry "rennompaan" maailmaan vuodeksi 2009 8)
     
  4. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Käsittääkseni Super ryhmissä ja ainakin niissä kahdessa missä olen ajanut on hyvä ryhmähenki toisin kuin mainitsemassasi ryhmässä muutama vuosi sitten.
    Loanheitto on varmaan alkanut jostain muista ryhmistä kuin näistä indeksiryhmistä.
    Hyväpuoli näissä Super ryhmissä on SÄÄNNÖT jotka ei muutu jokavuosi ja lisäksi niistä ei järjestetä nettiäänestystä.
    Näyttää vaan ettei pisteitä saada kuin korkeintaan Alastaron kisoissa joihin ehkä ulkomaisia kilpailijoita voi tulla ajamaan.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Taitaa olla liian hapokasta näin äkkiseltään tilille katsottuna... Missäs muuten menee nostalgialaitteen raja tätä nykyä?
     
  6. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Mielenkiintoinen kysymys??!
    Nämä etumoottoriset dragsterit (uustuotantolaitteetkin?) on selkeitä, mutta alteredit ja gasserit onkin jo vaikeampia... Kai se rakennustyyli lähinnä ratkaisee ja se että laite on vähintään 1980-luvulta luulisin? 8) - - - 1960/70-luvulla tehdyt laitteet tyyliltään ajanmukaisesti rakennettuina on myös selkeitä... 1990-luvun laitteet ei ihan vielä tunnu nostalgialaitteilta, mutta katsellaan 10-15 vuotta niin...;)
    Viisaita kommentteja muilta, kiitosh... :eek:
     
  7. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Nostalgialaitteen raja on vaikea määrittää mutta kuljettajalla pitäisi vähintään Pussihousut olla jotta ajamaan pääsisi.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    No noi mun ajoasun housut on ainakin pussihousuiksi luokiteltavat, kun jenkkimitoille on nähtävästi tehty. Pituus sopiva, leveydessä puoli metriä tyhjää :rotfl:
     
  9. Mopar

    Mopar Gearhead

    No on nekin parempia, kuin nämä Italialaiset (omp) nuken vaatteet :rotfl: :rotfl: Vai oonkohan mä vain kasvanu...
     
  10. BBC

    BBC Guest

    rakreis

    Nostalgiahommiin ei riitä pussihousut vaan vaaditaan myös jatsarisaappaat (kumi tai nahkateräset) ja henkselit, sekä kilpailuvietin loppuminen.

    Olen sitä mieltä että jos ei ole kuskeja SG,SC,Comp,...niin ei ole. Keinotekoisesti sinne ei kukaan tule ja eiköhän dragracingin "suuret ikäluokat" eli 50-60luvulla syntyneet ole nyt mukana tai olleet mukana siinä laajuudessa kuin meidän dragrace kulttuurilla on mahdollista. Tottahan se on ettei 4-8auton kaavion kisan voittaja välttämättä saa kovinkaan paljon selkään taputtelua tai kisan TV lähetys ja asiasta sponsseille kertominen voi olla vähän turhauttavaa ja noloa.

    Ruottin nostalgia kisat nousoo hienosti ja sinne pitäs saada mukaan vanhat kisaukot suomesta niin voisivat innostua uudestaan!

    AH
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Pitäskös meitin vaihtaa byysat sitten ristiin :lol: Kumma onpi kyllä se, että saman sarjan sama älläkokoinen takki istuu kuin hansikas :eek:

    Joo, mutta jos ei kuskeja löydy ees sitä viittä, niin minkäs sille teet. Yrittänyttä ei silti laiteta kuulemma (laiteta mihin?!?).
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ei laiteta, saa valita itte, missä sopivassa ryhmässä sitten ajaa sen kisan, eli tervetuloa :odroll:
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai, susta on tullukin nyt hip hoppari :rotfl:
    Sori, oli ihan pakko :poff:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei mulla hupparia ole vielä, vaikka noi raappahousut kaapista löytyykin. :rotfl:

    Mut on tässä talossa yks tommoinen hoppariksi luokiteltava tapaus. Silläkin on lökärit jalassa, suusta tulee epämääräistä mölinää ja pää on kalju... Ja ikää on se hopparien ÄO:n vaatima 6 kk
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    ***kele sun kanssas :lol: Meinaatko, että pitäs oikeasti säästää tonni osallistumismaksuissa, hommata kevyempi lisenssi, säästää rahaa räjähdyssuojissa ja vielä ajaa kisaakin? No way :rotfl:
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyllä siinä samat räjähdyssuojat suojat vaaditaan, ainakin jos yhtä lujaa meinaa suhata :soosoo:
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kuin?
    Tekniset yleissäännöt kertoo, että:
    "1:8 MOOTTORIN SUOJAVAIPPA
    Pakollinen COMP-, Super Comp- ja Super Gas-autoissa. Oltava SFI 7.1 tai 7.2, NHRA-hyväksytty tai FHRA:n hyväksymä."

    Ei tossa spettiä mainita... No eipä sikäli tuolla mitään väliä, kun tommoinen 7.2 vaippa mököttää kellarissa ja odottaa vaan kiinni pulttaamista. :wink:
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ai sä meinasit vaippaa. Mä yhdisti vain räjähdyssuojiin :lol:
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nojoo, ehkä tuli kommentoitua vähän liian ympäripyöreästi ;-)
    Vaipat (jotka tuli 2008 pakolliseksi sg:ssä ja joita nyt tässä ajoin takaa) on ehkä liikaa mielessä tällä hetkellä, kun tommoinen pikkuinen jantteri tossa lattialla niitä vaippoja sotkee kamalan määrän päivittäin :D
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, SPETissa on sen ikasta porukkaa etta niitten pitaa pystya itte paattamaan etta kayttaako ne vaippaa vai ei. :rotfl:
    Kuulemma paatetty johtiksen kokouksessa.
     

Kerro tästä muillekin!