Siirtokilvet projektiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja RatrodJohn, 15.2.2023.

  1. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear

    Moro! Kysymys kuuluu mitenkäs tässä kannattaa toimia. Sain tässä taannoin idean leikata 740 Volvon korin irti ja levytyökeskuksella alkaa pohjalevyn mittojen mukaan tekemään 1929 Fordin koria päälle, lähinnä mieluummin väsään tuoreesta pellistä kun alan alkuperäisiä tai repro osia tuhoamaan, tämä on puhtaasti Rat rod puuhastelua omaksi iloksi.

    ideana olis ajella piknikeille ja pari kesälomareissua heittää kanssaihmisten kauhuksi, mitenkäs puuhakilvet?

    Volvon runkonumerolla tottakai viikoksi, mutta mitenkäs seriffi reagoi jos Volvon kopan tilalla lepäilee "foordrod" ...?
     
    kerkko, Kustom STW ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  2. always bb

    always bb Gearhead

    Tuskin sanoo mitään, puuhatarroilla ei vaan voi ajaa kahtenapäivänä peräjälkeen. Ihme sääntö tämäkin
    Ja viikoksi kerrallaan ja vakuutus on kallis olikohan 13/ pv
     
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Viime syksynä hain V8 Austiniin tarrakilvet neljäksi päiväksi eikä siinä mitään ”välipäiviä” tarvinnu olla. Yksi päivä tulee pakosti kalleimmaksi ja seuraavat paljon halvempia kun lupa menee sen saman byrokratiamaksun alle.
     
    RatrodJohn tykkää tästä.
  4. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear


    Tuo on varmaan joku vanhempi säädös kun toissavuonna ajoin viikon putkia puuhakilvillä kun en halunnut kuukauden takia leimata kyseistä käyttistä.
     
  5. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear

    Normaalisti mikäli oikein muistan, autolla jossa oli leima pitkänä mutta vakuutus kunnossa maksoin 13€ viikosta, kun ei tarvinnut vakuutusta erikseen laittaa siirtolappuihin, eli se puoli on kondiksessa kunhan kanta-autossa on vakuutus.
     
  6. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Täällä päin on tarvinnu ilmoittaa ajoreitti joka päivältä, eikä piisaa kaupungista kaupunkiin, pitää löytyä katuosoitteet (lähtö-kohde) tjms. Ollu kuulemma väärinkäytöksiä. (polliisit tavottanu cruisingista "korjattavaksi siirrettävällä" ajelevia)
     
  7. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear

    Täällä nääsvillessä on riittänyt paikkakunnat ja syy siirrolle. Viimeksi se oli aika pitkälti huoltoajoa , sähköjen näpräilyä ym ym.

    Eikös puuhakilpiä saa myös näyttelyyn, esittelyyn myyntiä varten, koeajoon?
     
  8. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear

    Kun ensimmäinen ajatus on että jos hakee lappuja cruisinkiin niin sen voisi perustella näyttelyyn ajoksi
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Muistan kun sain diesel Caminon ajokuntoon niin otin siihen tietty ne ”tullausajan” siirtolaput ja laitoin autoveroloton vetämään.
    Juhannusaattona Tiksin parkkiin kurvatessa vastaan tuli se pilkuntarkka skootteripoliisi joka tietty pysäytti ja eka sillä kysymys oli että mikä korjaamo se tuolla parkkipaikalla on?
    Vastasin sille että en tiedä ja jos määräykset on sulle vähänkään tuttuja niin kyseessä on tarrat millä saa ajaa ihan vapaasti missä vaan Suomessa sen kolmisen kuukautta, mitä auton rekisteröintiin liittyvä ja veroarvonta tullissa kestää. Tuossa on sulle paperit josta voit tarkistaa.
    Pettyneenä jäi passiin siihen parkkiksen sisääntuloväylän kulmalle raggareita kyyläämään.
     
    Kustom STW, always bb ja malvasto tykkäävät tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Konttorin neidolla ei ollut maantieto ihan tikissä. Olin siirtämässä tenu-Darttia maalta kaupunkiin, reitti suoraan 275 km. Kolmen tai neljän päivän luvat ja etappipisteet siten, että olin käytännössä aina jossakin sillä välillä. Siis niin kuin itään, länteen, etelään välipysäkit. Eikä edes ratsattu.
     
  11. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    Mihin tuolle matkalle tarvii 3-4 päivää..tuollahan nuo maanteiden ritarit kehuu vetäävänsä 1000km päivässä näillä 60 luvun usa käyttiksillä....vai onko sittenkin totta toinen puoli..3 tuntia tommonen siirtyminen helposti tylsällä e Mersulla kaikilla herkuilla tietysti..
     
  12. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear


    Mihinkö tarvii aikaa? Ekana päivänä lantti kutosesta menee kansipahvi, toisena päivänä kuski on niin kännissä että hyvä että löytää rattia ja kolmantena päivänä hinataan kaverin tallille ja matka voi alkaa ;)
     
    juko7 ja ASaari tykkäävät tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No siihen, että sain ajella. Edellinen tosikko samassa konttorin jonossa joutui paljon tarkemmin selostamaan kellonajat ja liikennevalot, kun otti lupalapun stadin sisällä ajeluun.
     
    juko7 tykkää tästä.
  14. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear

    Tuntuu että puuhakilpien saaminen milloin mihinkäkin tarkoitukseen on vähän virkailija kysymys. Voisin tässä lähipäivinä käydä paikanpäällä selvittämässä miten tulkintaan korinvaihtoon siirtokilvet näyttelytarkoitukseen
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Parempi ettei kysy mitään sen kun hakee ne laput vaan sillä runkonumerolla ja kovaa ajoa.
     
    always bb tykkää tästä.
  16. RatrodJohn

    RatrodJohn 1st gear

    Tähän päädyn mitä todennäköisimmin... Kokeilemalla selviää mitä mieltä seriffi on asiasta :D
     

Kerro tästä muillekin!