Sisärengas slicksiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Kimmeli, 11.7.2010.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Millaiset merkinnät pitäisi löytyä ilmakumipallon kyljestä jos tarvii sisärenkaan?
    Mulla pyörii nurkissa M/T ET DRAGit ja niissä ei ainakaan mainita muuta kuin että only drag race, eli voiko nämä istuttaan perus peltivanteelle vai pitääkö hommata sisärengas?

    Renkaan kyljessä on 26.0/8.5-15, kuinka leveen vanteen tuollainen tarvitsee?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mulla on kans tuollaset kumit ja ilman sisänuljua. Vuotavat kyllä mutta niin vähän ettei päivän aikana tarvi tankata, uusilla Gragarin vanteilla.
    Fairylla kun liukastaa päällelaitossa niin tuntuvat pitävän ihan riittävästi.

    8" leveelle vanteelle istutin joka tais olla valmistajan minimivaatimus....

    Jos päädyt sisäkumeihin niin sit täytyy ostaa hommaan sopivat vaikka sieltä Mickey Thompsonilta.
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jos renkaassa lukee "Tubeless", se ei tarvitse sisärengasta. Jos ei lue, se tarvitsee. Toisinaan tubeless-rengaskin tarvitsee sisärenkaan, jos vanteen reuna tai venttiilinreikä ei ole tarpeeksi hyvässä kunnossa ollakseen tiivis.
     
  4. gremlin

    gremlin Gearhead

    Siis kummeissa mikka tarvii sisakumin lukee ''tube type'', tai kuten SamiL sanoi ei lue mitaan.
    MT kummit vaatii yleensa kaikki sisakumin.

    Niijuu, sisakumiksi ei taida kelvata ihan mikaan normi demarimalli, vaan venttiili tappi pitais olla rautanen. Eli noi mita race kummivalmistajat kauppaa on direktiivin tayttavaa mallia.
     
  5. mafo

    mafo 3rd gear

  6. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mulla Hoosierit ja ne on kai kanssa tarkoitettu sisäkumin kanssa käytettäväksi, mutta en niitä laittanut ja ei oo ollut ongelmia.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toimivaks todettu kikka on pyyhkästä renkaan kyljet sisäpuolelta nestesaippualla, fairylla tms. ja antaa sen vähän "nahkottua" ennen asennusta Noi kyljet tahtoo olla aavistuksen huokosia minkä takia ne tahtoo pikkasen vuotaa, toi nestesaippua menee sitten paineella niihin huokosiin ja tukkii ne. Noi on tosiaan tarkotettu sisärenkaiden kanssa ja mikä tahnasa sisärengas ei käy "venyvän" renkaan kanssa, vaan pitäis olla luonnonkumia. Eli kannattaa turvautua sliksivalmistajien omaan tarjontaan jos sisäkumeja haluaa käyttää. Me ei olla koskaan käytetty ja hyvin toimii.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Eli toimii myös uudella perus peltivanteella, mutta saattaa vuotaa tyhjäksi muutamassa päivässä?

    Tässä oli hetki sitten eräälle jannulle tullut jännät paikat kun katuslicksi jossa oli sisärengas oli ilmeisesti päässyt pyörähtään ja katkaissut venttiilin, jonka seurauksena rengas oli tyhjentynyt muutamassa sekunnissa maantiellä kesken ajon.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, yksilökohtasta toi vuotaminen, mut vältettävissä tolla saippuatempulla lähes 100%. Ja ilmeisesti toi luonnonkuminen sisärengas kestää just paremmin tota renkaan elämistä. Meillä ei oo vanneruuveja ja rengas ainakin näin uutena tuppaa hivenen liikkumaan vanteella, EMmissä siirty parikyt senttiä.
     
  10. hot34

    hot34 1st gear

    älkää laittako sisärengasta jos ajatte lentokenttä radoilla. lentokentän harjakoneissa teräs harjakset. eli piikki menee renkaanläpi ja puhkaisee sisärenkaan. kokemusta on, :soosoo:
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Mitäs jos fairyn sijaan haette paikallisesta rengasliikkeestä bead sealer nimistä mämmiä.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun käsittääkseni toi bead selaer auttaa lähinnä vanteen ja renkaan väliseen pintaan, mut noi katuloiksit tuppaa vuotamaan suoraan kyljen läpi huokosista.
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tai sitten kayttaa MH Racemaster renkaita. Ne on Tubeless kummeja 8)
     
  14. hot34

    hot34 1st gear

    kari puhuu asiaa :lol:
     

Kerro tästä muillekin!