sitikka jumper 2-0 hdi vm. n.2006

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jope5, 18.2.2012.

  1. jope5

    jope5 Gearhead

    tekeekö mitään trailerin vetäjänä eli riittäkö puhti jos koukussa n.2000 kg?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Käy koeajamassa.
    Eiks noita oo autoliikkeissä ja niitä saa "lainaan"?

    Aika muikee vääntö tommosessa motissa kyllä on, sitä en tiiä miten riittää kärry perässä.
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Jaksaa vetää vaikka koukussa olis 3000 kiinni, kokemusta on.. Mutta onkos tossa ns faceliftmallissa valmistajan rajoittama vetopaino vielä jotain 1600? vähän vanhemmassa Boxerissa ainakin oli. Uus koppasissa on löytyy vetopainoja välillä 2000-3000.
     
  4. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Asensin tollaseen järeän peräkoukun. Koska omistaja huomasi jo pelkän peräkoukun hidastavan autoa niin tuskin tuo mikään hirmuveturi on..
     
  5. asennusvastaava

    asennusvastaava 1st gear

    Koneesta 2.8 hdi löytyy potkua... mut viitonen ja pakki on hirrrveen pitkä! Tai ainakin vanhemmissa. Jotain sielä etupään jousituksessa rupeaa jossain vaiheessa junkuroimaan kääntämistä vastaan (tolpan yläpää)?
    Ja maalit hilseilee katosta... :-? Mut hintaan nähden ok...
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    siinä on ihan kohtuudella vetokykyä mut muuten se on täystyömaa tod.näk. nojoo suattaaha noita olla parempiaki mitä meille on sattunu :eek: paljo niis oli meil ainakin vikoja (alle 100tkm ja vaihtoon)
     
  7. Vormula-77

    Vormula-77 1st gear

    Mulla on ollu ajossa uudesta asti (2003) jumpperi, etupäätä joutuu rempaamaan tasasin väliajoin ja umpit on vaihdettu 3 kertaa. Toi on 2.2 koneella(muistaakseni 101hv ja 240nm), ja vetää kivuttomasti trailerin+minikaivurin(2000kg), kesällä. Tuossa on miinuksena surkea alavääntö, alle 1600 kiekan ei tapahdu mitään, joka vaikeuttaa talvella mäkien nousua ym. Myös lumisella ja urasella tiellä eteneminen on tuskaa, kun ei tahdo kulkea ollenkaan haluttuun suuntaan. Muuten olen ollut tyytyväinen. Pitää vaan muistaa, että ei vaadi liikoja, se on ranskalainen.
     
  8. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Toi käsittämättömän pitkä pakki on edelleenkin. Mun työajossa tämän vuotinen Ducato ja siinä on kytkin kovalla kun pakilla ylämäkeen työntää kärryä jossa fullsize jenkki päällä
     
  9. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Kun kaverilla oli vielä 2.8 HDi Jumper, tuli sille vedeltyä eripainoisia kärrejä. Ihan kohtalainen vetämään mutta jos on kolmen hengen hytillä eli väliseinä kuskinpenkin takana, ei siihen normaalimittanen kunnolla mahdu ajamaan. Kansiremppa siihen oli keretty jo tehdä, eli jäi vain hämärät sähköviat ja etupään kolinat.

    Ja lämpöä tuo ei jaksanut kirnuta edes webasto päällä, liekkö sitten ollut joku välimeritermari... :odroll:
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Suosittelevat kaiketi pistämään vaihteistoon ylimääräistä öljyä, jos vetää painavaa kärryä.
     
  11. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Joo ja ettei käytä 5 vaihdetta raskaalla kuormalla. Aikoinaan kun mulla oli tuollainen vanha koppainen Boxer reilu vuoden päivät niin hyvin oli laatikko kestänyt ja kesti raskastakin vetoa. Tuli mulla 230tkm ajettuna ja lähti 280tkm ajettuna ja tosi vähän remonttia. niin juu ne etutolppien kääntölaakerit joutui viimeiseen katsastukseen vaihtaa, tosin ei se ajoltaan mitenkään muuttunut. Oli ilman webastoa ja oikein hyvin kabiinissa oli lämpöä talvellakin
     
  12. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    2002 2.8Hdi Citikka on ainakin ollut hyvä kulkuinen peli.
    Vetari toiselle puolelle meni jo hiukan yli 100tkm kohdilla, myös kynnyskotelon potero tuppaa ruostumaan puhki, molemmat puolet jo korjattu, hytin kohdilta siis. Kolinat johtuu usein kallistuksen vakaajan kumeista, huonot.
    Muutoin on varma toiminen ja hyvä peli.

    Ja tosiaan vaatii lisälämmittimen, ei tuu muuten toimeen.
    Tosin sitä vaatii jo uudet vehkeet kaikki.
     

Kerro tästä muillekin!