slantin kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valsu67, 8.8.2007.

  1. valsu67

    valsu67 1st gear

    Perkkeleen 225 alkanu kakkua syömään,vai lie syöny ennenkin mutta nyt hieman seurannu ja mitannu,niin suurin osa matka ajua ollut,16l/100km.JA kaupunki ajussa enempi...jotenkin tuntuu rajulta,kun joskus muinoin pääsi kymppi litraankin. :eek: Kai se on se kasi ruettava laittamaan tähänkin :poff:
     
  2. ryti

    ryti Gearhead

    jo olis aikakii,ei mulla sininen hyrsky vie nelikurkkusella isolohkolla ku 15-17L/100km sekalaista ajoo.
    ja kaks kurkkunen versio vei matka-ajossa 13L/100km että janonen slantti sulla :) .
     
  3. L.P.

    L.P. Gearhead

    Milläs kaasuttimella tämä on?
    Kaasutin voisi olla kulunut -> korjaussarja.
    Vuotaako bensatankki? Tuntuu olevan yleinen vika.
    Sytytysosat vaihtoon ja sytytyksen säätö.

    Oma slantti on vienyt 10-12 satasella, joten niinkin alas on mahdollista päästä.
     
  4. valsu67

    valsu67 1st gear

    Ei vuoja tankit ei.Ja sytkän osatkin on muutamia vuosia vanhoja,uusittu joku vuosi sitten boksit ja muut.Oma holleynsa siinä on,oliko 1920 malliltaan.auto kyllä toimii helkkarin hyvin.
     
  5. valsu67

    valsu67 1st gear

    Joo heti kun jostain huokea yksilö löytyy niin mootori swappia ensi talvelle tekemään...
     
  6. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mulla on arkiajo KYLÄpyöritys sellaista 13 litraa.. vähänkään kun kauempana käy niin tippuu 12 ja allekkin.... :eek:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Meillä aikanaan Dusteri kulutti moisella holleyn sekottimella pyöritysajossa kylällä n.14l/100km ja tiellä kulutus sitten meni siihen kympin pintaan!
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    12 litran huikkeilla oli mullakin väljän 170 kulutus seka-ajossa. Virisläntti vei sitten samanlaisella ajolla 15 litraa.
     
  9. Bat

    Bat 1st gear

    Mulla vie 225 slantti carterin 2-kurkkusella aika lailla 15L/100km. Jännä laite vaan ku tuntuu ettei vie sen enempää tai vähempää ajo sitte rauhallisesti kuuttakymppiä tai satasta matkaa... :eek:
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    Ai, taas lantun kulutuskeskustelu :lol:
    Itellä menee ladulla 225 superseks kymppiin, kylillä 15 litraa, talvella enämpi.
    Niin ja koppa on 1500 kiloinen suppo.
     
  11. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    mulla kans kattila töimii helkkarin nätisti, kaasarin läppäakseli holkitettu, sytkä ennakko 17 astetta(alipaine säädin ei käytössä), perävälitys 3,23. mut silti maistuu sen 15-18 litraa/100 km.
     
  12. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    on sitten kyl huiman janoisia kavereita teillä..liekkö vaikuttaa näät kuumat kelit? :p

    itel 440 ja 750cfm ja säädöt kaasarissa tehdaslähtöiset ja konetta ei säädetty viel ja kulutus 15-18 litraa...nätillä ajolla menee alle 15l.

    lisäys: niin juu ja siis kyseessä tuo New yorker
     
  13. valsu67

    valsu67 1st gear

    ei oo tuo slantti köyhien kone :rotfl: :poff:
     
  14. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Sitähän mäkin tuumasin kun käytiin Epspoossa ja kulutus oli 15 litraa satasella. Johtuu varmaan pickupin tiuhasta välityksestäkin, oisin toivoskellu vähän pienempätä kulutusta kun ei se painakaan kuin puoltoista tonnia, pikkuauto... Mutta onhan se 727 myöskin raskaampi pyöritellä, sekin vaikuttaa vähän, luulisin.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    (Vastasit itsellesi) Kulutukseen vaikuttaa oleellisesti oikea sytytysennakko, vakiokoneessa voi olla luokkaa alip.+keskipakoennakko luokkaa 45-50 astetta parhaimmillaan. Jos alip.säädin ei käytössä niin sytytyshetki vastaa täyskaasuajoa -> ei kovin taloudellista?
    Kulutuslaskelmissa vaikuttaa oleellisesti myös matkamittarin virhe, heittävätkin yleensä +/- 10%....
     
  16. valsu67

    valsu67 1st gear

    Mullakaan eioo alipainekello käytössä.jos sen kytken paikalleen,niin nyhtää niin perkeleesti tasakaasulla ajaessa...
     
  17. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Juu, däydyy lisätä että keskipakosäädin ja alipainesäädin on toiminnassa molemmat, max. kokonaisennakko oli jossain 45 tienoilla muistaakseni, perusennakkoa säätänny loivien ylämäkien krapinan perusteella siihen rajalle että krapisee-ei krapise.
     
  18. Elevator

    Elevator 1st gear

    ittellä vei tasaisessa matka-ajossa slantti aspenissa alle 8 litraa. Mietin kyllä että mahtaa olla rikki :) Uus omistaja koneisti kannen ja teki muutakin remppaa, samaan kulutukseen pääsi silti. Kai siin lohkossa on joku henki?
     
  19. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Minä kanssa aikoinaan ajelin ilman sitä ennakkoa.. kävihän se nätisti mutta kulutus nousi ja nosti lämpöjä maantiellä eikä se maantiellä vetänytkään oiken kunnolla.. Kytkin letkun kiinni niin nykiminen alkoi...

    vika olikin sitten vain kaasarissa, sain bbs:än korjauskirjan ja sen mukaan korjasin, laitoin puuttuvat kuulat sinne :oops: ja vääntelin bensapinnan kohosta 1/4 ja muuta kivaa.. Nythän tuo on toiminut liki 10tkm kuin uus slänt 8)
     
  20. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Kannattaa laittaa se alipaineletku oikeeseen töpseliin. Se nyhtää, jos alipaineen ottaa läppäakselin alapuolelta. Eli alipaineen tulee kasvaa kierrosten noustessa. Ite tökkäsin vahingossa väärään lähtöön sen letkun, kun vaihdoin koneen kiireellä.
     

Kerro tästä muillekin!