SleeperDart

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 8.11.2019.

1. BBLate

BBLate 1st gear

Pistäppäs kuvia;)

2. Voliant tykkää tästä.
  3. Volvo_5.7

Volvo_5.7 Gearhead

Jos dartin painosta autoa meinaa kasikoneella riivata, niin volvon perästä hajoaa välitys, kuoret, lukko ja vetarit. Koska niin käy volvon painosessakin autossa. Yllättävän hyvin se kestää joo, jos miettii että niissä oli alun perin noin 80hp. Ja volvon akselissa on ihan ok levyjarrut. Se on plussaa. Ne kannattais sovittaa fordin ysiin tai gm perään.

1purehell ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

Slant Sickness Gearhead

Onkos ne Volvon perät likipitäen samaa alkuperää kuin Moparin oma seiskavartti? Joku kääpiö-Dana?

5. Volvo_5.7

Volvo_5.7 Gearhead

Dana 30 osat käy volvon 1030 perään. Eli pieni on. Siihen nähen kestää hyvin.

6. Joo Volvon 1030 on sama kuin Danan 30. 1031 on sen jatkokehitelmä, jossa oli vähän isompi lautapyörä, En ole varma onko sellasta Danaa varsinaisesti edes olemassa.

Niin ja Amazonissa oli Dana 27.

Olen aika lailla samaa mieltä. Jotkut on onnistunut kiihdyttelmään Volvon akselilla Volvossa aika kovaakin, mutta on eri asia matalalta vääntävä kasi raskaamassa autossa. Siksi sanoinkin yllättävän paljon.

7. Tosta kokoerosta on hyvä kuva tuossa Volvo-foorumin projektin edellisellä sivulla. Volvo vs GM 12-bolt:

8. 1purehell

1purehell Gearhead

Mä tein mun ikuisuusprojekti-Volvoon perän Fordin Explorerin 8.8 perästä. Helppo nakki, kun hommaa ylimääräisen lyhyen vetarin ja kaventaa sen pidemmän akseliputken saman pituiseksi kuin sen toisenkin. (Maasturissa on se murikka toisella laitaa) Tuli muistaakseni 40mm leveämpi kuin 240:n 1031 perä (ei ainakaan haittaa) ja sisuskalut on ihan reippaasti tukevampaa tekoa ja hyvä levylukko vakiona.
    Explorerin perän löysi jopa Suomesta halvemmalla kuin Volvon kapean 1031 perän ilman lukkoa, eli ei kauheasti kannata haaskata aikaa ja rahaa Volvon perän kanssa. Niin ja levyjarrut on siinäkin.

isalmela, Ilel83 ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  9. 1purehell

1purehell Gearhead

Mä irroitin sen pidemmän akseliputken sieltä murikan kuoresta ja ajoin sorvilla sen samaan mittaan kuin sen lyhyemmän. Sitten painoin prässillä takaisin kuoreen ja vedin tulppahitsillä kiinni sieltä mistä se alunperinkin oli.

10. sleepercooler

sleepercooler 3rd gear

Joo siis tarkoitus on kyllä hommata tuo Fjoordin 8.8 perä lukolla!

1purehell tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!