SMV-munavaunut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 14.6.2010.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Alkoi kiinnostamaan moiset. Kokemuksia ja ostovinkkejä kiitos!
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    SMV on ruma ja niitä on kaikilla. Osta vaikka Eriba:

    http://www.chevroletimpala.se/eriba1.htm

    Mulla on -79 Eriba Pan tallissa, suurin piirtein sama malli kuin linkin kuvassa, mut enempi originaali. Eihän sille mitään käyttöä oo, mut ei raaski myydä kun on niin hauska vekotin. Eikä hallituskaan antais lupaa myydä. Noita saa ostaa vaikka ihan uusiakin. Suomessa on muutama uudehko, vanhemmat lienevät vieläkin harvinaisempia.
     
  4. Akke

    Akke Gearhead

    Tere
    Mulla olisi tulossa ehkä myyntiin tuollainen SMV 460 delux vuosimallia 1982 eipi meinaa oma aika riittää matkailuun. ei muutakuin Rinnewood ja muut pohjanmaan harrastajat kattelemaan tota mun vaunua jospa siitä saisi oman kesän rientoihin.
    T.Akke
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja SMV:n tehdashan on edelleen olemassa, just keväällä käytiin bussilla siellä porukalla käymässä!! Tilkkubussilla mentiin ja tultiin ja kivaa oli!!
     
  6. livinki

    livinki 1st gear

    Lattian kunto kannattaa tsiikata. Itse juuri purkanut koko lattian ja lattian runko puut reunoilla ikkunoiden alareunaan asti melko haperoa purua.
    Mut kunnostus käynnissä ja tänä kesä vielä baanalle!
    Emännälle terävät piikkarit jalkaan kun meette vaunua katsomaan :rotfl: :poff:
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ei sinne kyllä saa minkäänlaista yhteyttä, meileihin ei vastata ja puhelimellakan ei ole onnistuttu saamaan yhteyttä. Sais yhden osan tilattua, niin sais vaunut taas baanalle, ties vaikka Forssaan? Vai joutuuko ostamaan vara-osa vaunun, mistähän löytyisi tarvittavan huono, ettei vaan tulisi projekteja lisää.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No se on heidän politiikkaa!! Meidät ottivat hyvin vastaan, saatiin syötävää ja juotavaa ja esitelmöitiin ihan Suomen kielellä (olikos se kaveri muuttanut Suomesta 7-vuotiaana tjsp ja osas vielä 50 vuotta myöhemmin ihan kohtuu hyvää Suomea)!!
     
  9. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    poistettu
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tietääkö kukaan mitään projektisivua SMV:n kunnostuksesta? Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :lol:
     
  11. ari2004

    ari2004 Gearhead

  12. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Aika outoa politiikkaa on? Liekkö olettevat, että asiakas ajelisi Örebrohon katsomaan, jos liike sattuisi olemaan auki. Pitänee kai yritää teettää osa jossain.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ruotsi on muistaakseni kanssa vapaa maa, saavat vastata tai olla vastaamatta, omapahan on asiakaspolitiikkansa, ehkä ei kiinnosta varaosien myynti, ei tiedä :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Mutta kun katsoi sitä työntekijäpuolta siellä, olikohan siellä kolme henkilöä töissä, 40-75 v. ikäisiä, ehkä ei ole kykyä vastata enää sähköpostitiedusteluihin!! Tai oikeasti ei ole haluja...
     
  14. Qjet

    Qjet 1st gear

    Mikään ei ole niin huono, ettei se olisi p o h j a t t o m a n hyvä projekti...
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kyllähän tuollainen aina kiinnostaisi. Täytyis vaan saada tuo oma Kabe myytyä tai annettua vaihdossa, kun niitä irtonaisia pelimerkkejä näin kesälomien alla ei ole liikaa. :wink:
     
  16. Akke

    Akke Gearhead

    Tere Rinnewoodi

    Tule vaikka EM kisoissa alastarolla kattelemaan tota mun SMV eiköhän me jokin paketti keksitä. Buikin perässä meikä sitä kiskonut ehkä 8V. Mutta viimme vuosina ei taida olla käyty vaununkanssa kuin alastarolla EM kisoissa näin taitaa mennä tämäkin vuosi.

    T.Akke
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Joo Alastarossa palataan aiheeseen! :)
    Mä olen kans tulossa tulossa omalla vaunulla sinne, että jos joku on kiinnostunut tällaisesta vaunusta niin rohkeasti juttusille. Toisaalta toi nykyinen yhdistelmä on tavallaan yhteensopiva väritykseltään, ikäluokaltaan ja muotoilultaan...
    :lol:
    ..siis meinaan vaan että ainakin silloin kun tuo Fleetside on veturina.
     
  18. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kyllä Ruotsi on vapaa maa. Heidän netti sivuilta käsitin, että he tekevät liiketoimintaa, kun oli annettu oikein puhelin numerot ja netti osoiteet. Olen varmaan käsittänyt väärin.
    No keskityn löytämään vara-osa vaunun Ruotsin maalta, kunhan hinta on kohdallaan pistän päreiksi, oli kunto mikä hyvänsä.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Et välttämättä ole käsittänyt väärin :rotfl: !!

    Mutta tollaisia "palveluhalukkaita" firmoja löytyy ihan koti-Suomestakin, annetaan kuva, että palvellaan, mutta otappa yhteyttä, kukaan ei noteeraa... Ilmeisesti töitä riittää ja rahaa tulee jostain....
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Mites.. Onkos nuo -60 luvun 10 smv:t (ovi vas. puolella) jarrullisia ?? Mietin vaan kun oon käynyt yhestä projektikuntoisesta vaunusta kauppaa Ruotsin puolelta ja en oo saanut oikein selvää vaunun vetokunnosta kielivaikeuksien ja myyjän tietämättömyyden takia...
    Seissyt varastossa pitkään, mutta kilvissä näyttäs olevan ainakin. Ajattelin vaan vääntää koukun Letukkaan ja käydä Powerin aikoihin hakemassa.
    Ei mahdu ihan koko työkalu arsenaali mukaan...
    Vernando de hoto; pitäskö meidän vaihtaa varmuudeksi numeroita jos tämä "yksilö" onkin liian huono pelastettavaksi perinteisellä tavalla, niin tuut kärrin kanssa hakemaan matkan varrelta..? Hinta ei oo ainakaan paha.. :)
     

Kerro tästä muillekin!