Solenoidi/startti jää päälle vetämään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Potakka, 28.8.2011.

  1. Potakka

    Potakka 1st gear

    Eli kyseessä Ford Econoline Club Wagon 5,8 ruisku bensakoneella.
    Solenoidi on auton keulassa erillään starttimoottorista johon menee vain yksi paksu virtakaapeli solenoidilta.

    Startin solenoidi jäi jumiin ja startti jäi pyörittämään vaikka virta-avaimen oli jo päästänyt pois käynnistysasennosta.

    Tokeni kun irroitti johdot solenoidista ja antoi solenoidille vähän vasaraa.

    Solenoidi on juuri vaihdettu uuteen ja starttiin tehty täysremontti.
    Myös akku on vaihdettu uuteen.

    Mistä voi johtua tämmöinen solenoidin jumiutuminen?
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    startti väärässä kulmassa vetolevyä kohden?
     
  3. Potakka

    Potakka 1st gear

    Miten tuo startin kulma voisi vaikuttaa siihen että starttimoottorista ERILLEEN sijoitettu solenoidi jää päälle?
    Startin kulmaa ei voi säätää vetolevyyn nähden vaan se tulee asennustasoonsa suoraan 2 pultilla kiinni. Ja startti on korjauksen jälkeen samassa asennossa kuin ennenkin.
     
  4. keijon

    keijon 1st gear

    solenoidi

    No eikös siinä oo solenoidivika vaikka uusi olikin. Ota irti startille menevä kaapeli ja napsuttele herätevirtaa antamalla ( avaimella tai suoraan akusta johdolla )edes takaisin. Jumittaako ?
    Uudessa solenoidissakin voi olla vikaa ja eiköhän mene takuun piikkiin.
     

Kerro tästä muillekin!