Spet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulle aivan sama mikä luoka ajaa tai on ajamatta EM:ssä; kuten sanottu, on siellä muitakin luokkia joihin kaikki noi ET + street himmelit mahtuu. Järjestajähän sen päättää miten homma tehdään, mutta noin äkkisältään toi viimevuotisen kaltainen ratkaisu ei ehkä järjestäjän kannaltakaan olis se kehnoin vaihtoehto.

    Vesa on tossa esittänyt oivia perusteluja sille, miksi liki puolen hallituksen on syytä olla yhdistyksen palkollisina. Ensinnäkin, jossakin toisessakin yhdistyksessä on näin. Jo pelkästään tämä seikka riittää aika tyhjentäväksi perusteeksi lähes mille tahansa toimelle ja käytännölle.

    Toinen vähintäänkin yhtä painava peruste; jos ei olis toimiston väkeä johtokunnassa, ei toimisto tietäis mitään mitä yhdistyksessä tapahtuu. Varsin kiistämätön argumentti tämäkin. Nyt siis toimisto, joka koostuu hallituksen jäsenistä, ja loppuhallitus tietävät mitä yhdistyksessä tapahtuu. Toivottavasti. Sehän jo riittääkin, ei kai sillä loppuyhdistyksellä oo niin väliä; mitä nää asiat niille kuuluu?

    Ja tosi hieno veto on myös toi, että eihän yksi hallituksen jäsenistä ole lainkaan FHRA:n palkollinen, vaan häneltä on ainoastaan ostettu projekti. Saisko udella, että millanen projetki on ostettu, vai onko se liikesalaisuus? Mikä on projektin tavoite, millainen on projektisuunnitelma, miten on mitattu projektin alkutaso, milloin ja miten mitataan projektin tuoma hyöty? Onko projektilla päätepiste jolloin se on valmis ja missä saa ihailla lopputulosta?

    Riittäis noita esimerkkejä muitakin. Edelleenkään, ei mitään henkilökohtaista ketään vastaan; noin minäkin varmaan luottamushenkilönä toimisin, ja mm. siitä syystä en luottamushenkilöksi pyrikään hakeutumaan. Mutta mun mielestä toi tapa on aika moraaliton ja hyvin arvelluttava. Jatkossa tohon ei varmaan ole tulossa muutosta. Kuten Vesa sanoikin, johtokunta on jäsenistön valitsema ja kaikesta päätelleen jäsenistö on sitä mieltä, että tämän kaltainen meno on hyväksyttävää ja suotavaa. Eipä noita tarjokkaitakaan tosin ole ollut tungokseksi asti, ja jossain määrin yhdistyksen toiminta alkaa muistuttaa taannoisten ystävävaltioiden politbyroita, nykyistä suurempi vaihtuvuus olis ainakin mun näkemyksen mukaan kyllä suotavaa.

    Ois tosi hienoo sellanen tila, jossa vois asiat hoitua niin, ettei niitä tarvis jälkiäteen selitellä ja antaa vielä selityksen selityksiä. Asia, jota on ennenkin puitu sen sata kertaa on tiedottaminen. Miks jumalauta ei asioista edelleenkään edes pyritä tiedottamaan ennenkuin joku niistä alkaa valittaa ja udella? Kenen vastuulla tää tiedottaminen tai ylipäätään kommunikointi jäsenistön ja toimiston/johtokunnan välillä nyt on? Mikä on se oikea ja julkinen kanava, mistä tulee myös palautetta? Ite alan olla sellasessa vaiheessa, että mietin tarvitseekohan tämä yhdistys lainkaan juuri minun jäsenyyttäni. Jos olis joku kivuton tapa lisenssin hankkimiseen ilman yhdistyksen jäsenyyttä, ei tarvis sitäkään asiaa pohtia. Vinkkejä otetaan vastaan. :rotfl:
     
  2. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    ainakaan taloutta nykyinen johtokunta ei ole saannut järkättyä 10 vuoden takaiseen malliin, vaan valitettavasti FHRA seisoo aika vakaasti omilla jaloillaa ja tukevammin kuin koskaan.... Ja se että johtokunta kuiteskin on jäsenistön valitsema ja uskon että se vaihtuu kyllä jos asiat alkaa menee alamäkeen tai sit nykyiset jäsenet vaan kyllästyy tekemään duunia kerhon ja kiittämättömien jäsenten eteen...... Mut sithän syntyy tilaa uusille jäsenille ja uusille tuulille.... Ja homma pääsee kehittymään kun saadaan kehitysjarrut raivattua pois tieltä....

    ei lisenssin saanti vaadi enään nykyisin fhra.n jäsenyyttä, vaan voi olla ihan minkätahansa AKK:n jäsenkerhon jäsen.... :rotfl:
     
  3. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Ota Vesa huomioon myös se ettei johtokunta ole käsittääkseni yksin kerhoa saanut tähän malliin vaan käsittääkseni myös nämä kiittämättömät jäsenet ovat talkoisiin osallistuneet omilla rahoillaan.
     
  4. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    en ole missään vaiheessa sanonut ttei talkootolisi vaatineet kakkien panoststa ja tlevat jatkossa myös vaatimaankin jotta tämä järjestelmä pysyy pystyssä. Mutta en usko että kukaan on joutunut lyömään niin kovia henkilökohtaisia takauksia tän homman nostamiseks kun johtokunta pakosta joutui tekemään.... Sit voin vielä sanoa että vuonna 2000 finaalikilpailu oli perjantaina jäämässä ajamatta koska tarvittiin rahaa heti kouraan et saadaan kilpailu käyntiin.... Kävin nostamassa omalta henkilökohtaiselta rakennuslaina tililtäni 50.000 markkaa jotka lahjoitin fyyralle, jotta finaali päästäisiin ajamaan.... Vastapainoks sain myöhemmin vähän tv-näkyvyyttä...... Jos joku on tehnyt henkilökohtaisesti suurempia lahjoituksia fyyralle niin voi huutaa täällä hep..... Sit vähän tän jälkeen mut palkattiin "väkisin" toimariks ylivelkaiseen kerhoon, jossa pakersin 2,5 ekaa vuotta ilman palkkaa ja taistelin velkojia vastaan..... Nyt sit joku hyväkäs mussuttaa täällä et mun tarkotuksena on kupata vaan jäsenistön rahoja.... Kyllä pikkasen ripoo, mut onneks on elämässä sellanen tilanne, et sit ku ei tää homma enään innosta, niin uusia haasteita on....... Ja kyllähän tältäkin sivustolta voi aistia sen pätevyyden , että jatkosta ei voi tulla ku aurinkoisempi..... :rotfl:
     
  5. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Ootpa Vesa tehnyt kerhon eteen aikamoisen lahjoituksen,joka mulle on täysi yllätys,hatunnoston arvoinen teko.
    Ei pääse helpolla hep huutamaan eli en lähde mukaan.
     
  6. SC 285

    SC 285 1st gear

    Niin... Kyllähän tästä Vesan kanssa ollaan aikanaan puhuttu... Niin ne asiat vaan unohtuu... :oops:
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Joo ei pysty huutamaan heppiä ku poikain saunaillassa,mut kelpaako terveyden ja mielenterveyden menettäminen fyyralle vai pelkkä cash.
    NO älä vesa päästä noit ajamaan eeämmiin ku lupasivat tulla talkoisiin ...tä.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Hyvä Vesa. Se, että olet täysin pyyteettömästi lahjoittanut yhdistykselle rahaa ja uhrautunut korvauksetta sen eteen, että yhdistys selviää jaloilleen on toki täysin riittävä toimenpide tähän saakka ja tulevaisuuttakin ajatellen. Jo pelkästään tuo vapauttaa vastaamasta minkäänlaisiin jäsenistön mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Jatka vaan samaan tahtiin, mä teen kyllä tilaa niille uusille jäsenille.
    Lisää vinkkejä vastaanotetaan sen suhteen mihin kerhoon kannattaa liittyä ton lisenssin hankkimiseksi.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onpas tämä "meitin" Vesa niin marttyyriä niin marttyyriä :eek:

    Jos vuonna 2000 olet jotain hyvää tehnytkin, niin siitä ilmeinen kiitos. Mutta mihin ovat jääneet ne jäsenistölle suunnatut hyvät teot sen jälkeen. Itsehän sä sanoit saaneesi hiukan TV tahi mainosaikaa vastineeksi joten kysehän ei siis ollut hyväntekeväisyydestä vaan selkeää bisnesajattelua itsellesipäin. Miten toi mainosaika kirjattiin yhdistyksen papereihin, maksoiko se saman kuin muille ja mitä muuta palveluksia ja myönnytyksiä se on sulle Vesa suonut kuin "hiukan" eli "pikkuriikkisen" mainosaikaa. Kerro ihmeessä hiukan muitakin faktoja noista tapahtumista kuin toi nyyhkytarina jonka just heitit :poff:

    Kummallista kyllä ei johtokunta etunenässään arvoisa toiminnan johtajaamme eli sinä Vesa ole vastaillut täällä esitettyihin "syytöksiin" ja kyselyihin. Ainoana vastauksena saamme nyyhkytarinaa lähes viime vuosituhannelta tyyliin kun mä silloin.... HUOH :wc:

    Ettei vaan olisi osunut nää epäilyt arkaan paikkaan kun useimmat johtiksen jäsenet on hiljaa, yksi kertoilee puuduttavia tarinoitaan esihistoriallisesta hyvyydestään ja ketään ei kiinnosta kertoa mitä nykyään tapahtuu. Vai kiinnostaako :eek: Kertokaa ihmeessä, katkaiskaa huhuilta siivet, opetelkaa kyselemään jäsenistöltä enemmän ilman sisäpiiri-kabinetti päätöksiä ja olkaa tiedottamisessanne hiukan avoimempia tai aktiivisempia niin jäsenistökin saattaa pysyä tyytyväisempänä sekä solidaarisesti hiljaa.

    Ja mulle on sitten ihan sama kuka EMmissä ajaa. Jos ei Street ole mukana niin pitäkää kisanne, mun rahat mennee tämän kisan osalta silloin jonnekin toisaalle.
     
  10. edu k

    edu k 1st gear

    Luigi puhuu asiaa, se on kumma miten V. Raiski on käytännössä yksin nostanut kerhon menneiden aikojen suosta... :eek: :eek: ja itsensä jalustalle nostaminen sekä omakehu ei kyllä paljon suosiota nosta, ja eikös se kerhon talous ollut esihistorialliseen aikaan ennen erästä johtajaa todella hyvä, oma kiinteistö osake keskustassa etc... Mutta on se hyvä kun Vesa hoitaa asiat kuntoon menneiden aikojen rötöstelyjen jälkeen..
     
  11. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mulle on henkilökohtaisesti aivan sama mitä muut kelailee tai ajattelee mun tekemisistäni ennen ja tulevaisuudessa... eikä toi ollut mikään nyyhkytarina vaan tosi asioiden uudellen julkaisu, kun yleensä kaikki hyvä unohtuu ja varsinkin jos se ei polta suoraan omaan hanuriin... ihmeellinen käsitys teillä tuntuu olevan johtokunnasta, hehän ovat vain osa jäseniä jotka haluavat pyrkiä tekemään mahdollisimman oikeita päätöksiä yhdistyksentoiminnalle. johtokunta työskentely on 100% talkootyötä joten tuskin siitä taloudellisesti kukaan hyödy muuta kuin et saa olla pois kotoota..

    mua itteeni alko henk.koht. nappaa ku aloitin tossa 2-vuotta sitten projektin nostaa street-ryhmät henkiin ja mielestäni olen siinä ihan hyvin onnistunutkin kun kattelee osallistuja määriä... :lol: , samoin taistelin johtiksessa että ko. harrastelija ryhmissä saadaan osallistumismaksut alas.... olin mukana tuomassa street ryhmät em-kisoihin... ideoin että WCC ja FHRA cup-voitaisiin tulevaisuudessa yhdistää.... yms.. yms..

    nyt kun kattelee taustapeiliin niin jotain on saatu aikaseks ja joissain asioissa on joutunut kääntymään johtokunnan enemmistön tahtoon...

    sit tuon tiedon tän keskustelupalstan kautta kilpailijoille tiedoksi, niin hetken päästä on tullu pöllittyä kaikki kilpailijoiden rahat ja muutenkin palkattua koko suku tänne fyyraan töihin....

    sit ku vielä kattoo kirjottelijoita, niin valtaosa on street ja vielä d-kuskeja???

    sit pitäis vielä olla motivaatiota ajaa heidän asioitaan etiäpäin...

    kyllä taitaa olla parempaakin tekemistä.... :poff:

    sit jykälle tiedoks: http://www.akk-motorsport.fi/seurat/yhteystiedot/
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ottamatta muuhun mitenkään tässä nyt kantaa niin toi kohta pistää väkisinkin silmään :odroll:
    Se tieto mitä täällä ja silloin vielä Fhra:n omiltakin sivuilta keskustelupalstalta saatiin ihan poikkeuksetta järjestön edustajien taholtakin pari vuotta sitten oli että Streetit tullaan lopettamaan kokonaan ellei osallistujamäärät nouse ja Street kuskeja oltiin kovasti väkisin sirtämässä ET touhuihin ja sen todellisen lobbauksen ja luokan nostatuksen teki siinä vaiheessa sit kyllä muutama aktiivi kilpailija jotka houkutteli silloin mm. meidät ja monet muutkin nyt tuolla kisailleet mukaan touhuun.
    Ja ekalla "nousukaudella" 2006 kuului yhä järjestön taholta sen suuntaista että ollaan edelleen ikäänkuin koeajalla tarkkailussa ja lähivuodet kertoo sit noiden luokkien kohtalon eli kaiken aikaa ainakin omat fiilikset kaikesta Fhra:lta saadusta tiedotuksesta on ollu enemmän Street harrastusta uhkaavia kuin sitä kannustavia.
    Ja eikös EM kisoissa ajettu sitten ikäänkuin korvauksena sen takia kun elokuun kisa peruuntui eli Streettejä ei oltu ollenkaan kaavailtu sinne vaan toi juttu tuli sitten mukaan kuvioon vasta kun kisat olis muuten vähentyneet liiaksi.
    Mut kiitos kuitenkin silloin sen taistelemisesta mukaan ja tietty muutenkin jos siellä on oltu Streettienkin puolella, napina vaan tulee siitä että käytännön toimissa tuolla kisarintamalla se kuitenkin näkyy aika vähän ja noita isoimmiks kasvaneita enempi harrastehenkisiä luokkia ollaan kuitenkin aina ensimmäisenä tuuppaamassa sivuun tai ottamassa ikäänkuin armosta mukaan jos kohtelua verrataan vaikka johonkin huomattavasti pienempään ns. oikeaan kisaryhmään.
     
  13. Slow66

    Slow66 1st gear

    Olisko tässä kilpailijapalaverin paikka, vaikka ihan vaan Street-ryhmien kuskien ja johtokunnan kesken? Yleinen käsitys "kentällä" tuntuu nimittäin olevan, että V. Raiski on kaikkea muuta kuin Street-ryhmien kannattaja ja puolustaja. Jos totuus ei vastaa tätä käsitystä, voisi olla hyvä ajatus jutella asioista ihan naamatusten? Voisi ilmapiiri hiukkasen puhdistua, ja yhteistyö jopa edetä?
     
  14. samppa.s

    samppa.s 1st gear

    Eikö voisi avata sen FHRA:n vanhan keskustelupalstan uudestaan?
    Siellä ei ollut kylläkään näin paljon kirjoittajia kuin täällä, mutta sitäkin enemmän järkevää tekstiä eikä ainaista valittamista ja toisten haukkumista. Niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin, niin suurimmat rutisijat ovat juuri noita "ree-ryhmän kilinpanijoita" vai mitä nyt sitten ovatkaan, mutta eipä ole näkynyt valittajia nopeampien luokkien edustajilta. Ei tätä hommaa varmaan kukaan osaa tehdä niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä mutta onhan tämä homma kuitenkin koko ajan pikkuhiljaa kehittynyt, eli eikö joskus pitäisi olla tyytyväinen kun jotkut viitsivät tehdä työtä lajin eteen.


    T. Sami / Rauma
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noissa REE:tä nopeemmissa luokissa ei oo kuitenkaan kovin kauheesti lukumäärällisesti kilpailijoitakaan jotka sit kirjottelis, REE Ryhmän nopein aika kun tais olla joku 8.20 :poff:
    Ja ainahan kilpailijoille luodut järjestelyt on pelannu pyytämättä tai valittamattakin ihan ok ns. pro-ryhmien osalta vaikka luokassa olis vaan mukana pari osallistujaa tai ajelisivat kisan keskellä vaan testejään :wink:
     
  16. jukka63

    jukka63 1st gear

    Noissa nopeemmissa ryhmissä lyötyy fyrkkaa,ainut sponssi ei ole oma lompakko.Toi oli aika hyvä,Kilinpanijat :rotfl: Ite en aja,enkä oo koskaan ajanut syy:vauhti maksaa liikaa mun taloudelliselle tilanteelle.Tällä hetkellä panisin pikkasen jäitä päähän ,ettei mene yleiseksi vittuiluksi.Ihan näin vaan sivullisen harrastajan näkökulmasta.Oisko palaverin paikka jossain?
     
  17. luppes

    luppes 1st gear

    Olen tässä miettinyt , niinkuin varmaan monet muutkin johtiksen jäsenet
    että pitäiskohän jotain asian tiimoilta kommentoida, no tässä on jotain mun näkemyksiä. Ensinnäkin kysyn, mihin tällainen keskustelu johtaa ?
    rakentavassa muodossa varmastikin lajille suotuisaan suuntaan.

    Nythän keskustelu alkoi osallistumismaksuista ja ajettavista kisoista, se että ei pystytty pienentämään osallistumismaksuja vaikka haluja olisi ollut johtui kisa puolen miinus merkkisestä tuloksesta, ja henkilökohtaisesti toivon että tuleva kausi olisi kisojen osalta taloudellisesti hyvä ja pystyttäisiin tekemään tämä miellyttävä päätös,
    päätös ilmoittautumismaksuistahan menee johtiksessa yleensä äänestykseen useamman ehdotuksen vuoksi niinkuin moni varmaan tietää. No ilmoittautumismaksut on tulevalle kaudelle päätetty ja jotkut ryhmät saivat haluamansa päätöksen.
    Tässä voin mainita etttä vain FHRA:n ja FDBA:n kilpailijajäsenet saavat -50% alennuksen osallistumismaksuista.
    Sitten ajettavista kilpailuista ja kun elokuun Motopark peruuntui niin street ryhmille jäisi vain 4 ajettavaa kisaa, viime vuonna tilanne oli sama ja päädyttiin ratkaisuun missä street ryhmät ajaisivat EM.ssä. Itse olen sitä mieltä että toki voisivatkin ajaa mutta haluaisin eräänlaisen kiertävän systeemin jolla ajettavat ryhmät määriteltäisiin.
    Tämä kiertävä systeemi olis varmaankin käytössä lähinnä street - ja ET ryhmissä ehkä juniorit. Tulevalla kaudella EM -kisassa olis em-ryhmien ajosysteemiä tarkoitus muuttaa ainakin niin että em-ryhmät lajittelevat perjantaina ja lauantaina kaksi kierrosta.

    Uusia suoritus paikkoja selvitetään kaiken aikaan, muutama hyvä ehdokas
    on tiedossa, mutta kaikki uudet ja tiedossa olevat paikat vaativat uuden päälysteen jos tarkoitus on ajaa kovissakin ryhmissä, muutama täälläkin ehdotettu paikka on kyllä pois suljettu mm. Lappeenranta ei onnistu kun Finnair aloitti uudelleen reittilennot, Malmi ei onnistu , vaikka siellä on pidetty X-tream ja radalle .com juttuja ja hehän ajavat 1/8 osaa sivukiitotiellä joka on jotain kevyt asvalttia jossa eräänlainen sirotepinnoite, aikoinaan kun ajettiin siellä niin kisahan jouduttiin keskeyttämään kun rata oli vaarallisen liukas eikä kaiteeseen ajamisilta vältytty. Vantaan vauhtikeskuksen projekti etenee joskin aika verkkaisesti.

    Nyt kuvitellaan että johtiksen jäsenet ovat jotai Mac Gaivereita ja menevät järjestämään kisan mihin vain, näin ei kuitenkaan ole, sen varmaankin muutkin kisojen järjestäjät tietävät vaikka ollaankin maailmanparas moottoriurheilumaa, näinhän sitä nyt hehkutetaan, niin valtiovaltahan ei asian eteen tee mitään että saataisiin lisää suoritus paikkoja tai edes vanhat pysyis hengissä, jopa suuri yleisurheilu vaikuttaja Tapio Korjus totesi eräässä haastattelussa , kun kysyttiin mistä urheilulajistaan Suomi parhaiten tunnetaan maailmalla niin ensimmäsinä hän mainitsi moottoriurheilun ja jopa mainitsi Räikkösen ja Grönholmin nimeltä.
    Nyt olis hyvä hetki esim. AKK:n alkaa painostamaan päättäjiä asian korjaamiseksi.

    Kuitenkin Elokuun kisalle haetaan uutta suorituspaikkaa ja asiasta tiedotetaan heti kun jotain varmistuu tosin voi mennä jonkin aikaa ja näkisin että takaraja olis toukokuun loppu. Mielestäni tämä ratkaisee myös EM-kisoissa ajettavat ryhmät.

    Ja kuten FHRA:n nettisivulla on mainittu, kilpailijapalaveria on suunniteltu ja varmaankin toteutetaan kevään aikana.

    Vielä voidaan tässä samalla palata näihin henkilöstö asioihin.
    Se että hyvin usein FHRA palkkaa jonkun lähipiirin henkilön on mielestäni
    suotavaa, yleensä silloin tiedetään henkilön taustat ja pätevyys hoitaa
    työnsä, mielstäni meillä on huonoja kokemuksia niistä henkilöistä jotka eivät ole harrastuksessa sisällä jotenkin. mm. pari toiminnajohtajaa on
    ollut suuria pettymyksiä vaikka kaikki suositukset ym. oli todella päteviä
    nämä johtui pääosin siitä että eivät juurikaan sisäistäneet lajia ja harrastusta. Mielestäni kaikkein ongelmallisin on ollut sihteerikköjen valinta
    ja heidän työ suhteensa eivät toki ole kestäneet useita vuosia.
    Sääli että Anne Salminen aikoinaan meidät jätti , mielestäni tehokkain sihteerikkö mitä meillä on ollut olipa jopa johtiksen jäsen, Mona jatkaa hyvin Annen tapaan.
    Emilian tilalle siis etsitään uutta sihteerikköä joka ei varmaankaan tule ihan sisäpiiristä tai sukulaisista.
    Jussi on mielestäni hyvä valinta yhdeksi projekti vetäjäksi sen hän osoitti
    viime kaudella ja uskon että Jussista on meille paljonkin hyötyä.
    Vesa hallinnoi hyvin talous asioita, joskin aika kärkkäästi kommentoi
    lähinnä kilpailemiseen liittyviä asioita , jostain asioista mulla on Vesan kanssa on eri näkemys mutta yhteistuumin on päädytty hyvään ratkaisuun.
    Jami Kanaselta on siis ostettu tiedotus palvelu ja toivon että jami jaksaa
    punnertaa tämän hankalan osion kanssa.
    Itse tunnen että vaikka töitä ja ideoita olisi vaikka kuinka paljon niin kaikkea ei ehdi / jaksa tehdä, siispä siinä Jussi on varmaankin hyvä apu.
    Muutenkin koen että työsuhteeni on myös hyvä kiitos yli 30 vuoden paiskinnasta harrastuksen parissa joista n. 25 vuotta jonkillaisena palkollisena.

    En tiedä miksi kaiken tän kirjoitin, mutta uskon että FHRA:n johtokunta
    ja työntekijät varmasti ajattelevat jäsenistön ja harrstuksen parasta.
    Ei yltiöpäisesti keksiä rajoituksia ja kuluja harrastajien suhteen, Halu kehittää ja nostaa kiihdytysurheilun ja Hot Rod harrastuksen suosiota
    kuitenkin taloudelliset resussit huomioiden.

    Martti " Luppe " Luoso
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Arvoisa herra toiminnanjohtaja :soosoo: Se ei saa olla sulle ihan sama mitä FHRAn jäsenistö tai kilpailijat ajattelee sun tekemisistä sillä käsittääkseni lain mukaan olet yhdistyksen luottamustehtävässä tilivelvollinen jäsenistölle. Näin siis ainakin muissa yhdistyksissä. Mitenköhän FHRAn ja kentän kanta ja säännöstöt tähän sanovat. Kerro ihmeessä oma versiosi asiasta, niin me muut kaivetaan se virallinen kanta esiin :poff:

    Ja Street ryhmien lobbamisesi on kyllä sen tason vitsi, ettei nauru ole laantunut meikäläisellä vaikka olenkin tehnyt muita hommia jo tuntikausia luettuani ton lauseen. Osallistumismaksujen suhteen olet kenties voinut vaikuttaa, josta suuri KIITOS sinnepäin :rotfl: , mutta noiden Street ryhmien tuomisesta esim. viime vuoden EMmiin käytiin sellainen tuntikausien taistelu viime vuonna kuljettajakokouksessa, ettet varmaan enää pystynyt tai keksinyt mitään syytä jättää niitä pois. Kiitokset vielä Uballe tuesta tossa kokouksessa. Tosin kun olit perustellut Street ryhmien poisjäämistä varikko / aikataulu perusteella kuten tänäkin vuonna kysyn edelleen kuten viime vuonna kasvokkain: Miten se vaikuttaa aikatauluihin ja varikkotilaan jos ko. ryhmät ajaa omissa ryhmissään tai sitten sulautettuna muihin ryhmiin. Selkokielinen vastaus kiitos :soosoo: Nykyään sun on vaan kohdattava se totuus, että Street ja Et ryhmät on varikon suurimpia ja ilman niitä laji pikkuhiljaa kuihtuu pois.


    Syy miksi suurin osa sun motiiviesi epäilijöistä on just Street D ryhmäläisiä on ihan sun omaa aikaansaannostasi, kun FHRAn edellisellä "virallisella" palstalla esittelit mielipiteitäsit Street ryhmiä kohtaan. Katsoisit peiliin hyvä mies, olethan aikuinen ja sellaisena sunkin olisi joskus kyettävä myöntämään virheesi, vaikka se olisikin vaikeaa. Muista ettei kukaan ole aina oikeassa, ei edes...... Toinen syy D-ryhmäläisten kirjoittamisiin ja kannanottoihin lienee se, että näyttäis siltä, ettei noilla muilla kuskeilla oo mitää sanottavaa, ne ei uskalla sitä sanoa tei ei osaa vaan yksinkertaisesti kirjoittaa. Valitkaa kukin omanne vaihtoehto.

    Kaikenlisäksi sulla on kumma tapa vastailla jäsenistön sulle asettamiin oikeutettuihin kysymyksiin syyllistämällä, uhkailemalla ja kyseenalaistamalla heidän oikeuksiaan kysyä, esittää mielipiteitään ja arvostella. Muistaisit luottamustehtäväsi yhdistyksessä ja käyttäytyisit sen mukaan. Sun tekemääsi panosta FHRAn talouden eteen tuskin kukaan kiistää, mutta kyllä meillä jäsenillä on silti oikeus kysyä ja kyseenalaistaa motiivejasi taloudenpidon suhteen.

    Että tämmöstä. mitä muuta haluat tietää :poff:
     
  19. homer

    homer Gearhead

    Malmi ei onnistu , vaikka siellä on pidetty X-tream ja radalle .com juttuja ja hehän ajavat 1/8 osaa sivukiitotiellä joka on jotain kevyt asvalttia jossa eräänlainen sirotepinnoite, aikoinaan kun ajettiin siellä niin kisahan jouduttiin keskeyttämään kun rata oli vaarallisen liukas eikä kaiteeseen ajamisilta vältytty.

    Jos ei muisti nyt ihan tykkänään petä niin itte olin malmilla kattomassa sm-kisoja 1997 ja 1998.
    Muistaakseni ajettiin kyllä ihan varttimailin kisaa ja näytöslähtöjä jopa top fuelerilla (Anita Mäkelä?)???
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kitokset Lupelle asiallisesta kirjoituksesta :rotfl:

    Luppe on oikeassa, sillä kiistely täällä ei johda mihinkään eikä siitä ole kellekään mitään hyötyä. Silti on pakko tarttua joskus näiden kaikkein räikeimpien "mä olen yksin tehnyt kaiken" , Älkää mulle ruvetko, tai mä näytän" , " ilman mua täällä ei olisi mitään" Raiskien kirjoituksiin ja pistää vähän jäitä hattuun moiselle kukkoilijalle. Hänelle on hyvä muistuttaa, että talkoisiin on osallistunut muitakin henkilöitä suoraan ja välillisesti myös koko Kilpakenttä joka panoksellaan on saanut lajiin kehitystä. Sitäpaitsi kuten aikaisemminkin mainitsin noi tehtävät kuuluvat Raiskin työnkuvaan palkollisena ja vastuunkantajana johtiksessa.

    Kertokaa toki jos mä taas kerran olen väärässä :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!