Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Tuo Datsuni on 180B sss vuosimallii en ossaa sannoo..
     
  2. wili

    wili 3rd gear

  3. Rölli

    Rölli 1st gear

    Asiaa sivuten. Mulla olis sössö datsunin sivulasit jos jollakin tarvetta
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ööh? Eikös tuossa pitäisi olla tuplakaasarit alunperin? Kyllä sydämestä ottaa tuollainen, kun tuo on tuolla ja mää oon täällä...
     
  5. vespa68

    vespa68 Gearhead

  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tollainen sössö datsuni oli ihan kiva peli.Oli muistaaksen tuplilla ja lootakin oli muistaakseni 5lovinen eli pakki ykkösen paikalla ja ykkönen alhaalla jne..
     
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Jep, erillisjousitettu perä, "ferrari" loota sekä tuplakaasarit. Datsunin oma muskelimalli.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hieno peli oli aikoinaan.Kaverilla oli tuollanen 80 alussa ja monesti olin juoppokuskina.Tuo kannattaisi säästää.Mulle voit laittaa omistajan yhteystiedot niin katsotaan päästäänkö yhteisymmärrykseen
     
  9. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Voin kertoo, että ei muuten oo sitten kellään tarvetta.

    Mulla oli purettuna yks tommonen HT ja koitin parin kolmen vuoden ajan kaupata täydellisiä ovia laseineen, HT ikkunoita, takalasia, kojelautaa mittaristoineen, etu ja takavaloja, maskia, konetta ja lootaa yms sälää harrastajaystävälliseen yhteishintaan 50€. Tohon hintaan ainut Datsun heppu joka ois suvainnut ehkä huolia osat, olis halunnut kotiinkuljetuksen samaan hintaan melkein 100km päähän jossa olis sitten tehnyt lopullisen ostopäätöksen :eek:

    Roskiin men melkein kaikki rojut :lol:
     
  10. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Tuo ei ole SSS-Datsun, vaan "tavallinen" Coupe. Sössönsöössä oli tuplakaasarit. Korjatkaa, jos olen väärässä.
     
  11. janio89

    janio89 3rd gear

    Tollanen Volvon hytti löyty eilen hiekkateitä ajellessa, ois mennyt ohi ilman paremman puoliskon tarkkoja silmiä... :D

    [​IMG]
     
  12. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Tommonen löyty tienvarresta. Tai on oikeastaan ollut siinä jo useamman vuoden mutta vasta nyt sain kuvan otettua. Tuolla nurkilla ei koskaan näy ketään, jolta voisi kysyä mikä auto on oikein kyseessä. Meikäläisellä ei ole meinaan mitään hajua.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Itseasiassa yksi tommonen vastaava pölykapseli mulla on jostain syystä jossain kaapin perällä..
     
  13. homer

    homer Double Gearhead

    Austin Atlantic?
     
  14. Jämä

    Jämä 3rd gear

    No niinpäs näköjään onkin kun googletin nimen. Kiitos valaisusta.
    Ensimmäinen lajinsa edustaja, jonka olen nähnyt (ja Atlantic mallinimikin oli mulle outo).
     
  15. jknR

    jknR Gearhead

    Oon ollut kuskaamassa tuota Austinia näytille jyväskylään paviljongille mm-rallin ajaksi. Väittivät, että tuolla olisi voitettu ihan ensimmäiset Jyväskylän Suurajot. Ovissa näkyy vielä näyttelyyn laitettujen numerolappujen jämät. Silloin tuo auto oli Rahkosen Eskon.
     
  16. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Tuolla austinin takana olevassa rakennuksessa on, tai oli ainakin muutamia vuosia sitten useita vanhoja autoja. Osa niistä on ainakin vaihtanut jo omistajaa. Taisi tuo kiinteistökin olla myytävänä joku aika sitten. Minulta pitäisi löytyä yhteystiedot. Rakennuksessa oli myös todella paljon vanhoja veneen/perämoottoreita. Kuvia tuolta sisältä oli takavuosina Mobilistissa.
     
  17. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Oho! No jopas oli tieto. Kyllä kannatti kysyä. Tarttis vissiin lukea Moblaa tiiviimmin :) Tossa pihalla oli tosiaan aiemmin jos jonkinmoista veneenmoottoria. Yksi tosi jyhkeäkin oli mutta nyt on kalusto harventunut.
     
  18. jknR

    jknR Gearhead

    Arttu Vanteen & Atomikypärän Rallikuvia-biisillä tosta jopa lauletaan!
     
  19. kautsi

    kautsi 3rd gear

  20. electra1

    electra1 Gearhead

    Selvispä samalla mitä autoa olen vuosikaudet ihmetelly yhden konehallin nurkalla.. Se on samanlainen austin atlantic. Onkohan harvinainenkin laite? Ja tuo edellissivun datsuni on todellakin "tavallinen" 180 b hardtop. Sss malli tuli loppuvuonna -74 ja tuo on sitä aikasemmilta vuosilta. Osat ei varmasti monia kiinnosta, kun ei ole autojakaan enää. Mutta välillä ne tulisi tosi tarpeeseen. Itse esim. yrittäny jotain löytää täysin tuloksetta.
     

Kerro tästä muillekin!