Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Täällä(kin) pitää muistaa erikseen mainita tai laittaa jono hymiöitä, jos heittää herjaa... :D :D :D
    Harrastaminen ja varsinkin palstoille kirjoittelu on totinen asia. :soosoo:
    Joutavan herjan heittäjät pitäisi laittaa aina kuukauden jäähylle.
    Tai lusimaan. :rotfl:
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei sitä herätessään olleet hymiöt etupäässä mielessä:)
     
  3. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Ton amis-mutu-jauhamisen tosta eskortista voi lopettaa siihen että että valmistenumerosta kyllä selviää mikä se on, semmonen bittinikkari-nörtti-amis jolla on vähänkin aikaa selvittää sen helposti netistä, koodit varmasti löytyy joltain sivulta. Miksi vitussa spekuloida ja hehkuttaa jotain kun se on helposti selvitettävissä, silloin tietty sen ymmärtää jos on tullut vedätetyksi tai sitten itte yrittää vedättää. Ihme touhua!
     
  4. GULF

    GULF Gearhead

    Numerosta tosiaan selviää kun tuo tuskin on Haimakaisen suomessa rakantama kilpuri... Ne kun rakennettiin aikanaan uusiin varaosakoreihin joissa numeroa ei ollut:)
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Takas Christineen: Näyttäis olevan niin paha auto, että on purassu chevyä etukulmasta jo ovella...
    Törkeen hienoja kuvia ja autoja kuvissa.
     
  6. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Joo, kyllähän nuo eskortit oli aikoinaan ehkä kaikkein eniten kidutettuja eli muuteltuja autoja, aidoista kilpureista puhumattakaan. Kyhäämätön, varsinkin joku "urheilullisempi" pitelemätön ja muuttelematon on harvinaisuus tänä päivänä.
     
  7. Gottlieb

    Gottlieb 2nd gear

  8. GULF

    GULF Gearhead

    Jos löytyy peltilevikkeellisiä ralliescoja missä alunperin automaatin kardaanitunneli niin olisin kinnostunut:)

    Kuten varmasti moni muukin... Ja noihin lokasuojiin saa taas niitä isompia pyöränkaaria jos haluaa entisöimään ruveta. RallyRacen sami niitä tuo maahan kuten muutakin mukavaa vanhoihin escoihin... Useamman kokomuksella;)
     
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Eikö täällä ole moderointia? Mun hoitamilla palstoilla olisi jo siivottu omaan eskorttitopikkiin nää keskustelut.
     
  10. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Jotain eskortteja vastaan?
     
  11. GULF

    GULF Gearhead

    Ettei olisi ihan ot niin myin vajaa vuosi sitten kaksi noita mk1escon automaattikoreja...

    Ja ihmisiä tulee ainakin tuota mun välikoppaa vastaan useinkin ja
    yleensä näyttäis että ne peruuttaa:)

    Joojoo Cossufoorumille hus hus!!!
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ollut varmaan 10 vuotta samoilla kulmilla parkkiksella.
     
  13. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Kiitos kehuista. Scottaria on ihan käytännön maatalousajo purrut. Kuvassa käyttövuosia 14 takana. Nykyään käy kolmatta kymmentään ja päivittäisessä käytössä. Mittari hiukan toisella sadalla tuhannella. Edeltäjänsä -75 El Camino ei jaksanut kuin 15 vuotta samaa.

    Christinestä joku kysyi olisiko kaverinsa auto. Ei ole sama rauta. Tämän on omistaja muuttanut neliovitolpasta 2D:ksi 80-luvun puolivälissä ollessaan kevari-ikäinen. Uskoakseni auto on hänellä yhä tuollaisena tallessa odottamassa sopivia harrasteaikoja. American 440 on mulla yhä tallessa, samoine pölyineen. Ostettu uutena perheeseen -70 ja oli päivttäisesä ajossa vuoteen -88. Vanhakuva topikista sivut 131 ja 132 löytyy alla olevan kaltaisia aikalaiskuvia 40 vuoden takaa. Allekirjoittanut paita päällä :D

    [​IMG]
     
  14. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Merkki- ja mallikeskustelutopikissa noista mutterieroista on ihan mukava lukea. Tai seurata kunnostusta projektitopikissa.

    Täällä on kiva ihastella latolöytöjä, kuten tuota Plymouthia. Melkein tipuin jakkaralta, sillä onhan tuo American ihan hienosti säilyneen näköinen ja harvinainen, mutta tuollaista Plymouthia Suomalaisessa ladossa ei olisi osannut odottaa.
    Hienoa että jotkut jaksaa säilöä, meidän "iskä" ei säästänyt mitään. En tiedä mikä sitten meni kasvatuksessa "vikaan". Kaikki romut on pitänyt ihan itse raahata tontille.

    Kai se latolöytö on tämäkin, kun on saanut sisäsäilytystä liki tauotta vuodesta -73, tuossa paikallaan seissyt vuodesta -97.
    [​IMG]
     
  15. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Ainakin sikäli ns. mutteritieto liittyy metsälöytö aiheeseen että on hyvä tietää mitä on löytänyt ja vaikuttaahan se löydön sekä rahalliseen, ns. tunne- ym. arvoon. Petkuttajille tulee aina hankalampaa mitä enemmän fakta-tietoa on yleisessä tietoudessa.
     
  16. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Sitten voi laittaa linkin topikkiin, jossa aiheesta keskustellaan.
    Löytyy se faktatieto tarvittaessa paremmin, kun on otsikoitu oikein. Tuskin täältä kukaan osaa vuoden päästä näitäkään lokasuojakeskusteluja kaivaa.
     
  17. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    turha jankka...
     
  18. pequli

    pequli Gearhead

    Lava-Ripan kuvista mallia ko.Caminon lastista, todellinen 'sikalintta'.
    [​IMG]

    Noissa Stahl-Villen kuvissa esiintyvä oranssinkeltainen Rambler näyttää kovin tutulta, liekö sama peli, jolla Mobilistin Jorina-Jussi aikoinaan hetken teki Turun kaduista jännittävämpiä.
     
  19. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Pequli kiteytti: sikalintta parhaasta päästä. Oijoi, mun 80-lätkäkin kilven alla! Caminosta kuva auton luovutuksesta "Vanhoja valokuvia"-topikissa sivu 207. Raision GM:ltähän se -75 uutena haettiin. Pequlin lainaama Ripan kuva on vuodelta -87 Turun Cruisingista.Tuossa vaiheessa Caminoa oli iljannekelillä purrut jo kivimakasiini keulaan (Nyströmin Amerikan Joelta tuoma Malibun etuloksu) ja vasta myöhemmin samana kesänä Camino itse puraisi mansikkavarkaiden 204 Pösöä. Käyttöauto sanan parhaassa merkityksessä.

    Stake Bed -idea oli lähtenyt itämään vuoden -85 (-86 olin kisa-aikaan Saksassa kesätöissä) Vaasantien katukapinoissa. Siellä oli muistaakseni Ugin ryhmää telamaalikeltaisella pre -89 Scottarilla paalit lavalla ja niiden joukossa maitotonkka täynnä oikeata kiljua. Letkeän orkesterin yltiöpositiivinen ryhmädynamiikka jätti jäljen kevarijannun cortexille ja siitä se ajatus sitten lähti itämään. Muistaakseni Ruskon U.S. Cruisers -tallilla lämpimän skeptisesti suhtauduttiin korvarengaspojan idean poikaseen. Poliisi sitten cruising-illan päätteeksi jo ihan avoimen torjuvasti suhtautui moiseen sikailuun.

    Oranssi Ramblerhan on juurikin Jorina-Jussin entinen. Noin vuoden -83 paikkeilla Auto-Jallerin purkamolta meille varaosiksi ostettu. Olisiko omastamme tomaatti porsinut heti jossain 13 vuoden ja 300.000 kilsan kohdalla. Harmaa (Ascot Grey) American oli tuossa vaiheessa jo äitivainaan käytössä ja näemmä Jussin konepeltikin oli tarvittu. Ette muuten usko mitä maksaa metriltä Ramblerilla keilattu liikennemerkin tolppaputki kun sen Runosmäkeen kaupungin työkunta-auton täydeltä käy reipas porukka asentamassa :lol: Palautin laskun lähettäjälle, soitin perään ja kerroin tuntimääärän yhteensä 2,5 miestyötuntia, joka seuraavassa laskussa saa olla, ettei synny luottotappioita kaupungille. Kun nikoittelu puhelimen toisessa päässä ei ottanut lakatakseen, annoin vielä sen vaihtoehdon, että käydään asia läpi Turun Sanoman palstoilla me kumpikin omilla nimillämme esiintyen. Sain uuden laskun joutuisasti ja kelpo maksuajalla :poff: Voi kultainen 80-luku, nyt on kaupungillakin kaikki yhtiöitetty, pisnismenininki ja vanha kultainen duunarikulttuuri kuollut :rotfl: Alla Mobilistista lainamani kuva Jussilta itseltään Oranssin kulta-ajoilta Turussa.

    Jussin persoona usein esiintyy vanhojen partojen jutuissa. Itse tunnen hänet kaltaisenani vilpittömänä harrastehölmönä. Olisi kiva kuulla vanhoja legendoja Turun kaduista. Ja varsinkin nähdä kuvia Yliopistonkadun pillurallista. Autot Stockan puolella, pyörät Sammon. Kyllä heinäkenkäteini sen iskusta oppi erottamaan mottasiko Laustelainen vai Pansiostako sitä oltiin. Tiesitkö muuten, että Kummitus lähti taivaan isän Rikelle joulukuussa?


    [​IMG]
     
  20. newpo62

    newpo62 1st gear

    Tuollainen tuli pe iltapäivän ratoksi noudettua, ihan omin voimin liikkuu.
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!