Suomen arvokkain auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy ´53, 3.9.2012.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Arvokkain lienee 1939 Horsch, joka on ollut Heinrich Pauluksen autona ja jäänyt sotasaaliiksi Neuvostoliittoon ja kulkeutunut Suomeen 80-luvulla. Kyseisen mallin 4-ovista Horschia valmistettiin vain 13 kappaletta ja tuo lienee ainut sodasta selvinnyt.

    [​IMG]
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Toi Mersu on sen verran spesiaali, että jos se oikeasti olisi edelleen Suomessa, niin se olisi arvokkain. Kaikki muut tarjokkaat ovat tuon ja Horschin historin rinnalla taskurahatavaraa.
     
  3. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Itsekin näin tuon Goodwoodissa. Kauaksi kuului, mutta olisiko 18,000 rpm sittenkin vähän liikaa? http://www.powerslotcars.com/Scalextric ... /c2997.htm
     
  4. bdr529

    bdr529 1st gear

    Paulus taitaa tarkoittaa sotamarsalkka Friedrich Paulusta joka oli kuudennen armeijan komentaja eli tämä Horch on siis selvinnyt nimenomaan Stalingradista.

    Tuossa taustalla saman oloinen Horch syyskuussa -42:

    [​IMG]

    (Lähteen mukaan herrat ovat Paulus ja kroatian fasistijohtaja Pavelić).
     
  5. Raimo Miettinen.

    Raimo Miettinen. 1st gear

    Olikos Kankkusen Ferrarit Suomessa (250 GTO)?
     
  6. Raimo Miettinen.

    Raimo Miettinen. 1st gear

    Mobilessa on joku venäläinen auto myynnissä. Eikös tuo ollut jossain vaiheessa Suomessa?

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/an ... 14764.html
     
  7. raggar

    raggar Gearhead

    Kankkusella on muutama Ferrari Suomessa, tiedä sitten paljonko ulkomailla?

    http://www.insideline.com/features/coll ... etime.html

    Tuolta tallista tuskin löytyy Suomen kalleinta autoa, mutta yksityisenä kokoelmana varmasti arvokkaimpia koko maassa, ellei sitten arvokkain.
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kankkusen talli on yksityisen näkökulmasta mahtava,nuo b-ryhmäläiset jo yksistään sen 350te tyyliin kappale. Yhdestä autosta puhuttaessa tuo Waxenberger. Ainoa kun maailmassa eikä todistus taakkaa kenen auto tms.. Tehdas halunnut jo ostaa monet kerrat,eikä puhuta pikku rahoista enään. Puhutaan taatusti jo miljoonista. Nuo sota-ajan autot kärsii tosiaan tuosta että vaikea osoittaa aukottomasti kenen auto ja oliko oikeasti kun kaikesta ei dokumenttia.Ja kun noita tietoja on voitu jo hieman muutella..
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    288 GTO, joka sekin vähintään reilun puolen millin kampe...

    250 GTO:ssa taitaa olla jo pari numeroa lisää hinnassa (35 000 000 taalan huiput)?
    Tokko niitä koskaan löytyy suomesta.
     
  10. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Toi Kankkusen tai vastaava S4 Lancia oli hiljan myynnissä 250t€ hintaan. Kohtuu hintanen historic ralli kilpuri. Olis kyllä hienoa nähdä noi B-ryhmäläiset taas baanalla vaikka ihan näytös luontosesti.
    Mobilessa näytti olevan ilman historiaa oleva Sport Quattro 69t€ hinnalla.
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

  12. Putte

    Putte 1st gear

    Nimenomaan marsalkka Pauluksenn autosta on kysymys, etunimi vaan muistui väärin. Tuo minun liittämäni kuva on otettu Järvenpäässä 80-luvun alussa.
     
  13. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Onkos tuosta Horch parempaa kuvaa?
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Ei valitettavasti ole muita kuvia.
     
  15. hannkul

    hannkul 1st gear

    Olin kerran tankilla yhtaikaa Maybach Zeppelinin kanssa. Rek oli mz-12, ja oma pikkukakkonen näytti vieressä lähinnä mopoautolta.
     
  16. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Eihän Suomessa ole type 35 Bugattia? Tuskin muutakaan mallia.
    Yksi kilpabugatti on joskus ollut, mutta siitä on jäljellä enää satunnaisia osia.
    Mielelläni olisin tässä asissa väärässä.
     
  17. pinemankustom

    pinemankustom 3rd gear

    Marskin SA-1 1938 packard limousine v12
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Elon Type 35 on tosiaanpaloiteltu aikoja sitten, siitä oli kuva joskus jossain (Mobilisti?) kuinka se oli jossain pihan perillä. Täällä on tuostakin autosta vähän jutuntynkää:
    Bugatti-historiaa
    Mainittakoon että noin 30 vuotta takaa muistan kuinka Joensuun SAHK:laiset huhusivat Bugatista jossain susirajan takana, lie tuo sama auto jos se on ollut juukalaisella taksimiehellä. Eli vaikka auto olikin todennäköisesti jo aiemmin siirtynyt muualle oli huhussa vähän perääkin. Jotenkin vaan tuntuu hassulta ajatella että moinen aikansa superauto on joskus ollut siellä...

    Joskus olen nähnyt kuvan (vanhemmasta) Bugatti-alustasta joka olisi ollut suomalaisessa automuseossa, muistaako kukaan muu?

    Sitten se Type 57 josta olen kuullut kohtuullisen luotettavalta taholta, se näkyy Triangle Motorsin kuvassa täällä:
    Palvelu
    Paitsi että eihän tuo taida olla Ventoux mutta näyttää silti Type 57:lta. Enkä tiedä autosta yhtään mitään muuta kuin huhua, toivottavasti jokatapauksessa on Suomessa.
     
  19. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Bugateista tuli mieleen että muistelin tässä taannoin nähneeni Nettiautossa Bugatti Veyronin. Niiden hinnat näyttävät Saksanmaalla pyörivän siinä n. 800k€ ylöspäin, Nettiauton yksiön hintapyynnistä ei ole muistikuvaa. Suomeen verotettuna olisi varmasti vielä kalliimpi. Muistaakseni tuo kyseinen yksilö kuitenkin jopa oli Suomessa. Eikös tuolla luulisi jo pääsevän hintavertailussa aika pitkälle?
     
  20. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Veyron maksaa tänä päivänä mutta ei muutamien vuosien päästä. Sen hinta on kokoajan laskusuhteessa. Niitä kun valmistuu kokoajan toista kuin tuo aiemmin viittamaani mersu.Jos valmistusmäärä on kolme joista tosiaan YKSI vain jäljellä.Ja autosta on todistetusti luotettava historia. Ja se tehtaan ostotarjous autosta on varmasti vähän isompi.Huhuja on ollut miljoonista jo.. Ja noista vanhoista autoista on tosiaan vaikea todistaa historiaa,monista on tosiaan vähän väärennetty noita omistaja tietoja jotta saisi nostetta hinnalle. Yleensä siis omistaja on ollut jokin diktaattori vähintään..
     

Kerro tästä muillekin!