Suomessa viimeaikoina paaliin menneet harrasteautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Powerstroke, 2.3.2015.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sanotaan nyt täälläkin että mulla on kaksi marinaa pihassa ja ne on pakko häipyä siittä ens viikonloppuun mennessä. Satasella saa 2kpl! Hyviä osa-autoja papereita ei ole eikä muutenkaan liikenne tai ajokelposia.
     
  2. signet

    signet Gearhead

    Kai noistakin tulee suuri älämölö niinkun pari vuotta sitten siitä meikäläisen paalaamasta marinasta.Jota säilyttelin varmaan 15vuotta,ilmoittelin kaikissa mahdollisissa.Vuosia.Sitten kun se kovalevystä ja kyprokista tehty talli alkoi sortumaan narinan päälle niin vedettiin se vielä ehjänä sieltä pihalle ja kuvattiin,ilmoitettiin metsälöytötopikissa ja annettiin mahdollisuus pelastaa,mutta paaliin meni.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hehe...jospa sanoisi täällä että nyt on paalattu. Sitten kun älämölö alkaa, ilmottaakin ettei olekkaan paalannut niitä vielä ja odottaa että joku älämölisijä hakee. Sitten varmaan alkaa se "en minä sitä tartte mutta joku muu..." :rotfl:

    No, tulkoot älämölö,.kyllä sen kestän.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Älä paalaa. Säilytä vielä kuukausi mielellään hankalassa paikassa. Voisin tulla katsomaan sillon kun sulla jotain tärkeetä menoa mutta voisin perua sen jälkikäteen kun ihmettelet miksen tullutkaan :poff:
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä niin paaliin menee nämä että heilahtaa jollei kukaan niitä ennen vkl. hae pois. Mun tarttis saada siirrettyä noiden takana olevia autoja ja olis ihan kiva saada auto vekslaamatta tallistakin ulos...
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sinne lähtee marinat viimeselle matkalleen
     
  7. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Ja tässä todistusaineistoa :poff: [​IMG] [​IMG]
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hahaa, ei lähtenytkään autot, joku viimetipassa soitti ja haluis ostaa, on naapuripitäjästäkin. Saas nähdä tuleeko onnellinen loppu sittenkin!

    Vaikutti ihan asialliselta eikä miltään "lähen täältä äkäslompolosta tulemaan huomenna, saatko laskettua hintaa satasella niin mun olis kannattavaa tulla ne hakemaan, mulla kun menee polttoainetta 1000litraa kun tällä kuormurilla tuun niin sais niitä vähän katettua"
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tunnustan... multakin on mennyt kaksi marinaa paaliin. Yks jäi, jonka kunnostin, Ja sit yks tolvana ryttäs sen molemmista päistä. Pitäis vielä maalata uudestaan.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jostain sivulta luin että Marinat on 99,jotain prosenttisesti paalattu
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    807 000 kpl myyty briteissä ja 647 jäljellä. Alle prosentti selvinnyt kotimaassaan. Wikipedian mukaan.
     
  12. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Marina, tuo englantilaisen autoteollisuuden helmi... ei pahalla mutta noitten paalaus nyt ei ihan hirveesti itketä :)
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    On sekin nyt tietynlainen menetys, etenkin kun auto alkaa olla jo harvinainen

    Samalla tavalla amerikkalaiset sanoo vähän kaikista jälkeen -72 tehdyistä amerikanautoista että voi paalata kun ovat niin paskoja. Toi turvapuskurimääräys tuntuu olevan siellä joku vedenjakaja paalattavan ja säästettävän auton välillä. Erityisesti noita 70-80- luvun taitteen laitteita pitävät ihan paskimpina mitä voi olla. Täällä noita säästellään ja museoidaan ja jotkut hullut minä mukaan lukien vielä ajaakin niillä.
     
  14. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Ja loput jääneet flyygelien alle :lol:
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    No kyllä saakin olla aika pahasti päässä vikaa jos jollain Aspenilla tai Capricella ajelee. :rotfl: Nimim. neljä Aspenia omistaneena.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Multa kävi joku moparisti hakemassa yhdet vanteet ja tuli sitten puhetta siittä kun olin ajatellut myös Aspenia ja Darttia kun tota autoa kattelin tässä päälle vuos sitten. Tyyppi sanoi että Dartti on ihan jees näin ajossakin vaikkain vähän pikkuautomainen kyyti ts. nykyhinnoilla ei saa rahoilleen vastinetta, mutta Aspen ei ole muussa hyvä kun varaosa-autona :poff: :rotfl:
     
  17. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Muita autoja yhm jotain gm merkkisiä ei kai ees niiksi lueta ku niitä ei oo jääny enää varaosa autoiksi kait paaliin
    joutuneet raukat.
     
  18. onre

    onre 3rd gear

    Kolmea tonnia pyytävät.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos paalaus ja 3000€ ainoat vaihtoehdot niin huono homma.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nää taitaa olla just näitä romuttamoja. Täälläkinpäin oli yksi romuttamo missä kaikki makso vähintään 50 euroa, saabin peltivanteista koitti kiskoa 50 euroa kappaleelta (toisella romiksella 50 euroa koko sarja keskikapseleineen), en ottanut ja seuraavaksi ne olikin romulavalla kun tonne menin. Toyotan 4x100 vanteista mitä on kaikki paikat täynnä koitti myös kiskoa jotain ihan käsittämätöntä. Sitten tarttin yhteen boraan sen liittimen millä bensasuodatin tulee kiinni kun sen vahingossa tuhosin. Pyysi jotain ihan hulvatonta (olisko ollut 40 euroa), sanoin että en kyllä todellakaan noin paljoa maksa, kympin korkeintaan. Sen jälkeen se koko äijä hermostu mulle että "onko mun hinnoissa joku vika häh?". Sanoin että on ja 15 euroa siitä sitten tarjosin. Elektroniikkajätelavalla näin erään tietsikan SCSI- aseman josta olis siihen aikaan voinut saada jopa rahaa, mutta ei saanut ottaa eikä ostaa koska "ne menee kierrätykseen" . Tuskimpa toikaan paska pysyisi pystyssä ilman jotain valtion tukia...
     

Kerro tästä muillekin!