suora 6 vai v6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 5.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitkä ovat näitten moottoreiden eroja 2-lintrasena?
     
  2. Mattia siteeraten: "V-tyyli" :rotfl: :rotfl:

    Voi hyvää päivää. Tänään on kiivas valmistuspäivä trolleille Trolhättanilla?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jotenkin tuntuisi, että jos V-ratkaisu niin se on lyhkäsempi (pituus) kuin suorakutonen.

    Teoreettisesti katsottuna suora kone kestävämpi ja helpommin viritettävissä kuin V-ratkaisu.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Käyvätkin aivan erilaisilla äänillä.
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kannentiivisteitten määrä?
     
  6. jyha

    jyha 1st gear

    mistä tulee se teoreettinen kestävyys? äkkiseltään luulis, että lyhyempi kampura olis laakeroinnille parempi.
    viritettävyys, kaikkea voi virittää!
     
  7. weripuo

    weripuo Gearhead

    eikös sikspäkki ole aika lähellä 2litraa?
    kyllä se on helpompi kantaa jos ne pullot on rinnakkain vrt. 12päkin pituus
     
  8. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    no suora on suora elikkä kaikki pytyt peräkkäin ja toisessa on kolome pyttyä puolellaan siten jotta se kone on eestäpäin katottuna niikuin V-kirjaimen mallinen. ja se V-kulma voi olla esim. 60, 90 tai 120 astetta. Ja ne on ihan yhtälailla erilaisia niin 1- 2- tai useampi lintraisina. tässä vähän trollille rautalankamallia
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mitkä nämä erot sitten ovat? (esim v vääntää paremmin, suora kiihtyy paremmin... Nuo olivat vain veikkauksia!)
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Mun mielestä suurin ero on siinä, että V6 menee pieneen autoon, mut ei suora 6.
    Mut suorassa kuutosessa on parhaat soundit, käy muuten mun mielestä hienommin kuin V8. Kun sopivasti kierroksia, niin koneen ääni ei kuulu yhtään vaan siistit pakoäänet jotka määrätyllä kierrosluvulla hukkuu olemattomiin. Mut silti rääkäsee tarvittaessa.
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei välttämättä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    lintraisina :rotfl:
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Aika fakiiri oot jos saat suorasta ja v:eestä samat sävelet on meinaan sen verran sytyt eri ajassa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    no äkkiä tulis mieleen sytkäjärjestys, suorassa 153624 ja veessä 165432
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Pienet on männät molemmissa..ja pari puuttuu!
    :wink:
    Joopajoo.. joku säälittävä bemarin parilitrainen rivikutonen pieree ihan eri soundilla kun jenkkilehmän nelilitrainen matkalaukku.. En tiedä mistä johtuu olisko männän koolla,viritysasteella vai millä merkitystä mutta upean hiljaisia ja tasaisesti käyviä on nämä jenkkirivarit!
    :D
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Älä unohda britti GM:n kutosia! :wink:
     
  17. B 50

    B 50 Gearhead

    Buickin even fire 6:ssa tulee kipinä 120:n asteen välein. Yksi veivin kaula on 30 astetta ennakossa ja yksi 30 astetta jäljessä. Eikös se sillon kuulosta samalta kuin suorakin? En oo kyllä koskaan kuullu, että mikään tehdas olis saanu suoraan kutoseen v-moottorin ääntä.
     
  18. Morgan Kane

    Morgan Kane 1st gear

    Paras erottaa

    Parhaiten erottaa suoran ja väärän äänieron, kun kuuntelee Saabin V4-konetta ja tavallista nelipyttystä. . . mahtaako kuulostaa samalta :D
     
  19. makke

    makke 1st gear

    Kuten sanoin, niin V:n ääntä ei suoraan saa. Mutta tosiaan saa vertaistaan hakea soundeissa kun hyvin säädöissä oleva suora 6-sylinterinen käy. Edelleen oon sitä mieltä, et siin V8:kin jää toiseksi. No tietysti on sit aina ne mielipide-erot ja arvostelukriteerit.
     
  20. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Tässä olis selkeesti tilaus Spinnerin murinaa osa 2:lle: Kuuntelemme vakioääniä.
    Daihatsu Charade, 3 pyttyä
    T-Ford, 4 pyttyä
    Daewoo Lacetti, 4 pyttyä
    Saab 96, V4
    Volvo 850, 5 pyttyä
    Audi Quattro, 5 pyttyä
    Valiant ´65, 6 pyttyä
    BMW 325, 6 pyttyä
    Buick Skylark, V6
    joku 40-luvun jenkki, suora 8
    Chevy ´55, V8
    Chrysler hemi ´05, V8
    Viper, V10
    Lincoln Zephyr ´39, V12
    BMW 750, V12

    Jos tekee vinyylin, niin kääntöpuolelle dieseleitä.
     

Kerro tästä muillekin!