Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. panhead

    panhead 1st gear

    Seuraavassa johtiksen kokouksessa tuodaan esille uusi ryhmä SPS,jota esitetään ajettavaksi kaudella 2012.Kuukauden päästä olevassa kokouksessa ,tehdään päätös asiasta.Asiasta on keskusteltu jo FHRAn suuntaan alastarolla.

    Säännöt Advanced ET:n mukaan,ainoana poikkeuksena ovipakko ja 6,9 Dial.Turvamääräykset vauhdin mukaan.Ryhmään voi tutustua esim superprostreet.se sivuilla. Nimilistassa tällä hetkellä 13 innokasta kuljettajaa.
    Jos tuntuu omalta ja nimi ei ole vielä listalla,ota yhteyttä.

    t.Juha Räikkönen
    p.0400-418 954 tai yv
     
  2. Viljar

    Viljar 1st gear

    Hyva !
    Olen tulossa!!

    Viljar Mäesepp
     
  3. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Ovipakko :wc:
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei muutaku sahailet Lauran raksteriin ovet ja sit vaan saranat kiinni :D
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tai hakee jostain vaikka bajamajan ovet ja pulttaa ne katteen kylkiin? Vaikka sisäpulelle, ni ei aerodynamiikka kärsi :D No ei, hienoo jos ihmiset saavat mitä tahtovat. Toivottavasti.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Minkä takia siinä tosiaan on ovipakko jo kerran 6,9s dial on? :eek: luulis raksterit, alteredit ja funnytkin käyvän. Ei pitäisi tässä maassa olevan varaa karsia tuolla tavalla (tulevia) osallistujia?
    Käykö jos kuskilla on matcbox auton ovet taskussa :odroll:
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Varmaan siks kun nimessä on "street", tavallaan jossain määrin auton täytyy olla auton näköinen?
     
  8. panhead

    panhead 1st gear

    Tästä halutaan rakentaa iso ryhmä,jossa kilpailu tasaista ja näyttävää.
    Ruotsissa ajetaan näillä säännöillä,kannattaa mennä samaan suuntaan kuin he.

    Ovat muutenkin kovasti innoissaan mahdollisesti suomessa ajettavasta SPS ryhmästä.Tulevaisuudessa voisi olla mahdollista tehdä joku "PM sarja"
    SM sarjan oheen.Ruotsissa ainakin on kiinnostusta aiheeseen.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mist löytyy noi Ruotsin säännöt?
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Paljonkos tonne outlawiin sitten on jäämässä porukkaa? En mä tiedä onko toi huonokaan asia, jos noi prostockerit menevät ajamaan vähän tiukempaa indeksiä, mutta riittääks meillä kahteen ryhmään vielä autot?

    Mitä tulee oviin, niin ajetaanhan suomessa promodeillakin, vaikka niissä on ovet :) Ryhmä jossa on dragsterit sallittuja, niin siellä ei muita hetken päästä olekaan...ainakin supercompissa kovin vähän näkynyt oviautoja. Eiköhän spettikin mene hiljalleen samaan suuntaan..?..
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Löysinki ne säännöt, mut jos ne Suomen säänötkirjassa kuitataan tolla kolmella rivillä ni hämmästys och kummastus on suurta: http://superprostreet.se/
    Mä vähän luulen, et tuo ongelma ei poistu uudella ryhmällä, ainoastaan hieman siirtyy. Sama vaiva ja hammastenkiristys alkaa kenties joidenkin vuosien kuluttua.
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä meille Spettiin saa tulla millä tahansa joka sääntöjen mukaan on mahdollista eli vaikka sata draksteria viivallé niin on myös oviautoja mukana ja taitaa noita pitkäkeuloja tullakin jos varikolla kuultua on uskomista... eli koittakaa pitää ne omat ryhmät hengissä kyllä Spetti voi hyvin!!! Ryhmä jossa on dragsterit sallittuja, niin siellä ei muita hetken päästä olekaan...ainakin supercompissa kovin vähän näkynyt oviautoja. Eiköhän spettikin mene hiljalleen samaan suuntaan..?..[/quote]
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    ...viimeistään siin vaiheessa kun SC:ssä ei oo ens kaudella kymmentä autoo ilmottatunut koko kaudeks. Asia sillee mua kauheesti kosketa kun ei oo sillee osallinen, mut jotenkin tuntuu et noita "päällekkyyksiä" rupee olemaan aika paljon, saman kulkusille tarkoitettuja luokkia autoille jotka vois ajaa missä tahansa noista kolmesta ja kohta neljästä. Samaan aikaan ns. "oikeet" kisaryhmät kuolee veke. Mut se on vissiin simmottii se.
     
  14. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onkos tää nyt joku uusi OL kiinteällä indeksillä?

    Ja mikä lasketaan katuautoksi?
     
  15. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Hippasen saman suuntainen aavistus on täälläkin.
     
  17. ere

    ere Gearhead

    g

    Luokka OL ja promodi-prostokin väliin kuulostaa hyvältä. Myös OL tulevaisuudelle.

    Samalla voi tämä muutos tehä OLn mielenkiintoisemmaksi nopeimmille street ryhmäläisille.

    Kaikki 13 kiinostunutta EI ymmärtääkseni tule OLstä?

    Luulen kuitenkin että nykyiset ja työn alla olevat riittää pitämään OL vahvana.
    Jos olen väärässä, OL kuihtuu, uus ottaa sen paikan.. ei sekään ole huono jos kerran ruotsista tulisi autoja silloin ajamaan? kansainvälistä?


    Itse olen vuosia seurannut autojen rakentelua ja valmistumista OL nyky-sääntöihin. Kisatoimintaan talkoilla osallistunut ja itsellenikin rakentelen.
    Mielestäni uusi luokka on todella upea ratkaisu monta vuotta vatvottuun OL indeksin kiristämiseeen verrattuna.

    OL588 (varttivalmis)
     
  18. SC 285

    SC 285 1st gear

    Uuteen ryhmään 13 tulossa ja OL:ään jäämässä n. 10. Hmm... Tällä kaudella OL:ssä täyden sarjan ajaneita oli 7 kpl. ????

    Pari vuotta eteenpäin ja jollain on nopeampi auto kuin mitä säännöt sallii ja taas vatkataan...

    Ennen pitkää meillä ajetaan vain kansallisia luokkia...
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ajettavat luokat ovat mielestäni sivuseikka. Se, kuinka nopeita autoja ja kuinka paljon on kisoissa tärkein juttu. 10 auton minimi varmistaa kunnon kaaviokoot. Kisaryhmä löytyy yleensä aina kun radalle asti vaan pääsee.

    Jos nyt näyttää siltä, että 6.9sek SPS ja 7.5sek OL indeksiluokkiin löytyy tarpeeksi kilpailijoita, niin lajin tulevaisuushan näyttää loistavalta. Minunkin mielestäni luokalle on hyvä paikka ennen Top Doorslammer/Pro Stock/Pro Mod luokkia.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Katotaan ny et kuinka moni sinne ens kesänä pääsee/tulee. Rupee monella muullakin kun Elorannalla olee toi Thierppi kotirata. Mun mielestä alkaa vahvasti näyttää siltä, ettei meillä ole ens kesänä kuin yks "oikee" kisaryhmä, S/SS, ja taitaa sekin olla aika kintaalla.
     

Kerro tästä muillekin!