Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Se oli 548ci ja nokkana Compin mekaaninen rolleri XR280R, 242/248@.050",nosto .650", lsa 110.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Tuli vilkastua mitä omasta takaa löytyis tähän em.projektiin.
    Olihan se mekaaninen rulla mikä hyllyssä oli,eikä mitään muuta mitä taas kuvittelin.
    Se on Compin 11-717-9.270/278@.050 ja nostoa .714/714.LSA 108.No nyt olis sitten Howardsin hydy nostajat mutta mekaaninen nokka.
    Toi on noston puolesta ihan ok,mutta asteita vois olla hieman vähemmän,mitä olen ajatellut kesyyn katumottiin.

    Toisaalta nämä mekaaniset nokat ovat omassa maailmassaan verrattuna hydraulisiin.
    Nythän on vallitsevassa 454 motissa Crower 01353 kärsä.276/282@.050 ja asteita 6537661 nostoa .653/661 ja LSA 107.
    Tämä on kuitenkin täysin tällaisen äkkipojankin hallittavissa kadulla.

    Ei se mitään, että on taas mitä sattuu osia tallissa.
    Pukki nimittäin heitti mulle talliin MARK IV 4 bolt 454 std.bore blokin, jossa ei ole edes rappua.
    Noita ei ole enää aivan joka paikassa.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Potilas on 565 BBC.Öljypumpun asennus aiheutti tiedonpuutetta.Normaalistihan se vedetään kiinni pultilla ja momentti on 65ft/lbs.
    No nyt pumpun rakenteesta johtuen käytän ARP 230-7004 Stud Kit.
    Studin kierre on UNC runkolaakeripuķkiin ja toinen pää UNF ja siihen tulee 12 kulma mutsku prikan kanssa.
    Ei ollut ATK:sta apua kun etsin eksaktia tietoa mutterin momentista.No jossain vilahti 70-80 ft/lbs mikä tuntuu hurjalta hienokierre muskulle.
    Kuka tietäis mitä sen pitäis olla jos vedän sen momenttiin ölpän kanssa?
     
  4. Ei tietoa, mutta täällä pohdiskellaan samaa:

    I torque them to 60lbs with CMD
    If I were using oil it would be 65lbs


    Eikös 7003 ole aika samanlainen?
     
    max tykkää tästä.
  5. max

    max Double Gearhead

    Kiitos Miguelos tutkinnasta.ARP tekee ihan laatukampetta,mut en vastustaisi jos laittaisivat mukaan asennusohjeet(momentit).
    Tuo on nyt sen verran hinnakas rakennelma,että ei sitä haluais tuhota asennusvirheeseen.
     
  6. Lukaise koko ketju läpi. Joillakin on tuotakin pienempiä momentteja siinä ketjussa.
     
  7. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Oletko Max tulossa ajamaan street slideen?
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Nyt en jouda tulla sua taas rökittämään.
    Mutta 565 mottiin olen hankkinut CNC portatut alukannet ja niitä voitas kyllä ponnistaa sun virtauspenkissä.
     
  9. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Taisi sinulla 3v sitten jarrut laahata ja olit 0.15s hitaampi :D

    Vette on taas osina, mutta olisinkin heittänyt haasteen talvi autolla.

    Tervetuloa, et ole mahtanut uudella pajalla käydäkkään.
     
  10. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Jokos mörkömoottori on koeponnistettu?
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Ei vielä,mutta verkkaisesti ja varmasti kuritushuoneelle mennään.
    Harmittaa vähän osatoimittajan hitaus,mutta ei kai US-Parts sille mitään voi.
    Tarttisin säädettävät Guide Platet 3/8 tikuille.
    Ja edelleen arvon Holley 950XP ja 1050 Dominaattorin kesken.
    Tiedän että tuo 950XP olisi erinomainen valinta,mutta kun Weiand Team G 4500 imusarjassa olis jo valmiina Domi jako,niin haluisin kokeilla kadulla 1050 Domiakin,mutta niin harvalla tuntuu olevan ensikäden kokemusta näistä kadulla.
    Onko se sitten taas vaan suuruudenhulluutta,en tiedä.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Suunnitelmat vähän muuttuivat ja hommasin tämmöset 565:sen niskaan.
     
    chevy thunder tykkää tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jotenkin tuntuu että toi 950Xp vois olla katukelpoisempi.... tuskin kauheasti tehossa eroa kuitenkaan, ja tossa moottorissahan on se vääntö se idea eikä teho. Turboilla tehdään se teho nykyään.

    Hinta vaan aika kova...
    https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/pro/parts/0-80845HBX
    Tuostahan sellaisen sais.

    Dominaattori on näköjään vähän kalliimpi vielä
    https://www.steveschmidtracing.com/quick-fuel-1050-cfm-dominator-carburetor---e85.html

    ps. hienot kannet suorastaan moottoripornoa
     
  14. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Pitää varmaan taas kysyä "Osmolta" mitä pitäis tehdä.
     
    fenix tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Onko kellään kokemusta näistä Predator lintupöntöistä varsinkin ison moottorin päällä?
    En ole vielä ehtinyt tutustua Predatorin sielunelämään ja säätämiseen, siksi kaikki vinkit ovatkin tervetulleita kuinka tuo lodju skulaa.
    Ostin varmuuden vuoksi kolme näitä Predatoreita.
    Ja jotta elämä ei olisi liian helppoa,
    niin käyttöä olisi Predatorien kanssa Tunnel Ramille , std.deck , 4150 plenumit ,rect port porttaamattomat kanavat ja muutenkin hyvässä kunnosssa.
     
    Muokattu: 3.10.2021
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No nyt porno kaasutin...yhteen aikaan kaikissa Monster Truck:ssa oli Predator:t :odcool:
     
  17. kuula

    kuula Gearhead

    Nyt oli nappi hankinta!
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Naisystäväni lupasi maalata 2 paria BBC sylinterinkansia.Mun kontolle jää hankkia Miranol RAL 1028 Caterpillar Yellow sun muu tarvittava.Tärkeimpänä hommana tietenkin lankeaa mulle, jotta neuvon vieressä ja tarkastan tuloksen.

    Olen aina maalannut Miranolilla lohkoja ja sylinterinkansia,ja aina on pysynyt kiinni ihmeellisen hyvin jopa kansissa.
    Toinen pari on rautaa ja toinen alumiinia.
    Kysymys kuuluu takertuuko Miranol alumiiniin aivan yhtä hyvin kuin valurautaan ja pysyykö kiinni samaan malliin?
     
    Muokattu: 23.10.2021
  19. 383

    383 Gearhead

    Pysyy ;););)
     
  20. Weijari

    Weijari Gearhead

    Hyvin pysyy Mirre Alukansissa ja imusarjoissa ( +3 vuotta nyt täynnä) . Ei ole edes mustunut pakokanavien ympäriltä. Tosin Kuivan mirren päälle vedin motonetin punaista lämmönkestomaalia. Tämän ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa kiinnittymiseen.

    Puhdistus oli tasolla Dieselillä, rätillä ja harjalla paskat pois, lopuksi kevyt pyyhkäisu asetonilla ja mirre pintaan pensselillä. Huonoista pohjatöistä johtuen maalipinta ei ole ihan tasavärinen, mutta kiinni se pysyy.
     
    max tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!