Surullinen katsastus...taas.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    Emännän -96 pentsuuni marsu pomppas leimalta, mutta eri syystä mitä aavistin. Vuos sitte setä lämmitteli pitkään että sai päästöt läpi, epäili että kissa alkaa olla loppu. Sillon hylky siitä että etujarruletkuissa oli halkeamia.
    En oo saanu aikaseksi kissan vaihtoa.
    Mutta eilenkin päästöt kelpas vähä lämmittelemällä. Mitään muuta en tehny ennen leimaa kun perinteiset jarrujen lämmittelyt. Rouva ajelee niin varovasti että voihan ne alkaa jumia käytön puutteesta.
    Eilen hylättiin yläpallosta. Korj kehotukset takasumari, peruutusvalot ja öljyvuoto.
    Kolme kehotusta kuulemma saa olla niin silti saa leiman.
    No kokonaisuutena ei paha katsastuspäätös. Tärkeintä ettei vieläkään joudu hitsaileen!
     
    passerby tykkää tästä.
  2. WBBC

    WBBC Gearhead

    Jarruista puheen ollen, aika outoa, ettei nelivetoautojen jarruja testata katsastuskonttorilla muuten kuin sadan metrin mittaisen koeajolenkin yhteydessä pihalla. ei ilmeisesti teknisesti mahdollista nykykalustolla?
     
  3. toyopet

    toyopet Gearhead

    Jatkuvalla nelivedolla olevat tarvitsisi nelipyörädynon, ei ihan joka paikassa ole.
     
  4. WBBC

    WBBC Gearhead

    Niinpä. Millainen se mahtaa olla, koska autoja on eripituisilla akseliväleillä?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ihan joka katsastuspisteessä pitää Trafin vaatimuksesta olla jo nelivetodyno! Ei poikkeuksia, muuten kuin että saa sen edelleen testata koeajolla, jos ei usko dynoon... Mutta joka paikassa pitää olla se nelivetodyno, siirtymäaika on jo ohi....
    Ja ne on edelleen vain yhden akselin jarrujen mittaukseen, levyjarrut toimii yhtä hyvin etuperin kuin takaperin, renkaita pyöritetään eri suuntiin ja silloin ABS-järjestelmä ei havaitse pyörintäeroa, eikä muutenkaan alle 5 kilometrin nopeudessa aktivoidu...
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvin lähtee syncro (visko) rullilta, kun inssi ei tajunnu, että on 4veto kyseessä :D
    Sano että väärään suuntaan pyörittämällä voisi testata, mutta sano että kokemuksen mukaan ei näytä aina oikein. Eli testilenkillä ovat aina tarkastaneet omat nelikot.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei se kiellettyä ole, useimmat nelivetojarrudynot havaitsee itse että on 4WD auto kyseessä ja vaihtaa ohjelmaa...
     
  8. Harri S

    Harri S Gearhead

    Joka päivä sitä näköjään yllättyy tämän takapajuisen kansan ajatuksista.
    Ei taida sellaista juttua olla noissa katsastuksissakaan etteikö joku sitäkin liian lepsuksi hämmästele.
    Ei tarvi ihmetellä että kohta ihan joka ikiseen asiaan pitää löytyä viralliset Trafi certified mittauspaperit ja kaikki liikennekelpoisuudet testataan keinoälyn avulla.
    Antaa nyt niiden inssien vaan tulkita liikennekelpoisuus vaikka sillä koeajolla, ei se meiltä muita pois ole. Tässä millään avaruussukkuloilla ajeta.
     
    Muokattu: 31.8.2020
    Sarkar, kuutio, 1purehell ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. RAL9005

    RAL9005 3rd gear

    Vielä kun vaadittaisiin, että sitä pitää käyttää tähän tarkoitukseen. Vaihtoehtona edelleen toiminnan testaus koeajossa.
     
  10. xp

    xp Gearhead

    Esim. nelivetodynamometrit:

    Määräyksen voimaan tullessa käytössä olevaa laitetta, joka täyttää määräyksen voimaan tullessa voimassa olleet vaatimukset, saa käyttää edelleen määräyksen voimaan tultua 31 päivään joulukuuta 2024. Mikäli katsastusluvan haltija hankkii korvaavan laitteen tämän määräyksen voimaantulon jälkeen, tulee laitteen täyttää määräyksen vaatimukset.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Vittu, mitä kapulakieltä, en ymmärtänyt mitään...
     
  12. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Eihän tuossa ollut mitään epäselvää. Aivan selkeää tekstiä. Mitä siitä et ymmärtänyt tai miten itse sen kirjoittaisit toisin jos ymmärrät kuitenkin?
     
  13. Zejk1

    Zejk1 2nd gear

    Ostin viikko sitten vanhan mondeon räppänän jossa insinööri laittanut katsastuksessa punaisen ajokielto tarran ikkunaan yhdestä liian kuluneesta renkaasta....
     
    passerby tykkää tästä.
  14. faikku66

    faikku66 Gearhead

    Nykyäänhän tulee ajokielto.jos kesärenkaan kulutuspinta on alle 1,6 mm.Aika helppo olis ennen katsastusta renkaiden kulutuspinnat katella,mutta kun nykyihminen on niin saamaton ja laiska;).
     
    jariha ja cdv70 tykkäävät tästä.
  15. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Onko äänenvaimennin pakollinen varuste, vaikka auto on hiljainen turboahtimen ja katalysaatorin ansiosta? Autoa ei siis hylätty katsastuksessa melun vuoksi, eikä siksi, että putki ei ole E hyväksytty. (oli riittävän vanha auto)
    Asia korjaantui, kun putken päähän laittoi "hernekeittopurkin" ja tämä kelpasi katsastuksessa. Auton äänetkään ei muuttuneet yhtään.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    On pakollinen.
     
  17. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Mulla puuttui 2003 vuoden autosta viimeinen vaimennin ja konttorilla sanottiin ettei se ole pakollinen mutta putki pitäisi kyllä tuoda auton alta pois kun päättyi silloin taka-akselin kohdille

     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vähintään yksi vaimennin per putki pitää olla. Ihme nipostusta :D:D Itsellä tuli vain korjauskehotus Chevyssä, kun on suorat putket.
     
  19. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Jarruletkuista tuli mulla hylky kun yksi halkeama mutta äänenvaimentimen puuttumisesta ei sanonu mitään vaikka kaikki jopa valot kyyläs helvetin tarkkaan ja laittoi niistäkin korjauskehoituksen... Kone suora 6 äänet ei kauhian kovat sellasella edes ole..
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Ton ikäseen et voikaan laittaa mitä tahansa vaimenninta. Pitää olla e-hyväksytty. Mutta suora loppuputki sen tilalle ilmeisesti on sallittu.
     

Kerro tästä muillekin!