taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Sopivasti oli räkreis -juttuja
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Katkaisin tilauksen sen jälkeen kun Kimin pääkirjoituksessa oli juttua hauesta kesäpaikan rannassa, eli kun liike ja lehti siirtyivät Sanoma magazinen haltuun. Oli kai 1994 mun viimeinen tilausvuosi. Ekan vuosikerran ja irtonumerona ostetun 1/78 olen säästänyt Dartin takakontissa - muistuttaa mua siitä, mistä kaikki lähti.
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Noista kisajutuista niin väliä kun kisojen kulkua tulee kuitenkin seurattua netistä mutta kilpuriesittelyjä voisi olla enemmän. Vaikka joka lehdessä. Ja niin neli- kuin kakspyöräisäkin.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Kilpuriesitteltjä on vuoden mittaan todella vähän ja maassa on kuitenkin paljon esittelyn arvoisia kilpureita, samoin kuskeista voisi tehdä henkilöesittelyjä. Toimitus, miettikää asiaa.
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kieltämättä suurin osa kilpavehkeistä on upeasti toteutettuja värkkejä ja ne ovat todellisia mestariteoksia itsessään. tulosluettelot aukeavat paremmin heti kun tietää edes jonkun oman kylän kuskin ja miltä sen auto oikeasti näyttää...
    kyllähän kisavehkeitä on kautta aikojen lehdessä ollut ettei olisi edes mikään muutos linjaan, ja missäs lehdessä niitä esiteltäisiin jossei veekasissa?
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Vauhdin Maailmassa muinoin Peter Geitelin (jolloin Vauhdin Maailma muutenkin oli vielä hyvä lehti) aikaan muttei enää.
    On näköjään ko. lehden entinen amerikanautojuttujen väsääjäkin siirtynyt veekasin avustajaksi.
     
  7. TiM

    TiM 1st gear

    Sama mieltä VM:n suhteen, kun Petsku jäi eläkeelle, niin vähän sen jälkeen tuli lopetettua senkin tilaus, se oli tullut vasta vuodesta 1980.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sulla on paljon meitä säälittäviä. Ei loppu homma ihan heti kesken.
     
  9. f-85

    f-85 Gearhead

    Pepeltä loistava kommentti. Jatketaan vaan.
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Lueskelen iltalukemisena vanhoja kaseja vuosikerta kerrallaan ja täytyy sanoa että nykykasi on aika lattean mitäänsanomaton verrattuna vaikkapa vuoden 1991 numeroon kaksi jossa on kertakaikkiaan mainio (pitkä) tarina Fiskiksen Harrikasta. Siinä jutussa on sitä samaa tunnelmaa kuin nykyään useissa Mobilistin jutuissa.
     
  11. STW2

    STW2 1st gear

    Nyt meni päivä pilalle, jos PPR mieskin kuuluu tuohon uusavuttomien ryhmään,... No, toivottavasti edes yrittänyt itse tehdä, en tunne miestä henk.koht, mutta odotusarvo oli korkealla ja rehellinen vastaus antaa lisää respektiä.

    R
     
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Pisti vähän silmään kun Forssan piknikin yhteydessä oli maininta että kenenkään ei tarvinnut jonottaa puolta tuntiakaan edes pahimpaan ruuhka-aikaan... :poff:

    Ja että kaikille autoille ja pyörille löytyi paikka.

    Mistähän tääkin toimittaja oli "tietonsa" repinyt? :rotfl:
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    noh olihan siinä jutussa todettu että tulevaisuudessa on kyllä rajat vastassa ettei enempää kertakaikkiaan mahdu ilman laajentamista ulkpuolelle... mutta tuon jonotuksenhan välttää kun menee alueelle ekojen joukossa. ja jos tulee kaukaa yöpyminen on mahdollista monilla eri tavoilla.
    lehti oli mukavaa ns. peruskauraa. kaikkea kaikille pääkohderyhmille, otaksuisin... kilpaa ajavat alkavat purkamana vehkeitään mutta itse kyllä ajelen vielä kuukauden päivät kun tämmönen hieno juhannuskeli aina vaan jatkuu. että siinä mielessä tallihaaveilu on vielä ihan tylsä ajatus.

    eestiläinen chargeri oli hiaano ja jostain syystä tykkäsin softrodistakin... mutta hupaisa se kuvankäsittely jalkatuen suhteen hoodeejutussa. kannen kuvatukset oli jostain syystä epätarkkoja mutta johtunee kenties painotapahtumista
     
  14. GT66

    GT66 Gearhead

    Tuohon jonottamiseen liittyvät tiedot sekä raviradan riittävyydestä kaikille autoille on kysytty tapahtuman järjestäneeltä taholta ja hänen arvionsa oli tämä. Itse tulin paikan päälle kello 8.00 jälkeen ja sain ajaa sisälle ilman jonottamista ja paikkakin löytyi heti. :D
     
  15. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Kyllähän mä tuon järjestäjän tiedotuspointin ymmärrän... Jos sanois suoraan miten asiat on, että on hirveet ruuhkat ja ei löydy kaikille tilaa, niin kävijämäärä tipahtais yllättäen puoleen.

    Ja tapahtumasta saatavat tulot sitä myötä. :poff:

    Eikun oikeesti tapahtuma oli hieno, taas kerran, ja jonottamisesta huolimatta tykättiin olla paikalla, mutta asioiden tahallisesta vääristelystä en kyllä yhtään tykkää. :soosoo:
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    klo 10 paikkeilla riitti 10 min jonottelua, aika täyttä jo oli, mutta aina se tila löytyy !
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

  18. Putte

    Putte 1st gear

    Taisi olla eka kert, kun pyöräparkkikin oli täynnä ja kaikille autoille ei todellakaan löytynyt ensimmäisellä jonotuskierroksella paikkaa. Alue oli totaalisen täynnä parin tunnin ajan.
     
  19. EVO X

    EVO X Gearhead

    Oli hämäävän paha kuvamoka jäänyt tuonne DeSoto juttuun! Iso aukeama kuva oli auton osalta muutettu jostain syystä mustavalkoiseksi ja rajaus oli tehty huolimattomasti kun mm. toinen takavalo oli jäänyt myös desaturoiduksi. Todella ala-arvoista kuvankäsittelyä tai sitten on joku väärä kuva jäänyt taittoon. Omasta mielestä tämän vuotiset kasit on olleet ihan mielenkiintoisia mutta tämä numero jäi jotenkin aneemiseksi.
     
  20. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Pukkas uutta kasia, juu...
    Mielenkiintoista mielestäni on se, että tässäkään numerossa (7/2013) ei ollut sanallakaan mainittu mitään Big Wheelsista, joka järjestettiin tänä vuonna 19.- 21.7. Edellisessä numerossa (6/2013) oli juttua Riverside Kustom Showsta, joka järjestettiin BW:n kanssa samaan aikaan. Ajattelin silloin että BW-reportaasi ei ollut vaan mahtunut siihen numeroon, ja juttu olisi nyt tässä uusimmassa numerossa, vaan ei. Onko syynä se että tapahtuma on liian kaukana pääkaupunkiseudulta (lehden toimituksen näkökulmasta), vai eikö tapahtuma tavoita lehden kohderyhmää ( yli 900 harrasteajoneuvoa ja 10 000 kävijää 2013) siinä määrin, että siitä kannattaisi juttua tehdä? Voisiko joku lehden parissa työskentelevistä, täällä kirjoittelevista henkilöistä ottaa kantaa tähän mieltäni kaivertavaan epäkohtaan?
     

Kerro tästä muillekin!