taas pukkas uutta veekasia...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. EVO X

    EVO X Gearhead

    Mulla meni reilu vuosi kuvauksista siihen että esittely oli lehdessä. Toisessa autossa joka esiteltiin aiemmin meni ehkä puoli vuotta. Se riippuu siitä onko vastaavia malleja kuinka esitelty siinä lähihistoriassa. Korvauksena muutama ilmainen lehti. Itse tarjosin autoa naamatusten eräälle avustavalle kirjoittajalle. Siitä juttutuokiosta meni vissiin joku 6kk että kuvattiin eka auto. Kertaakaan en ole saanut vastausta yhteenkään toimitukselle lähetettyyn sähköpostiin, joten sinne on kai joku naamaraja.. sama homma V8, AR, GTI, Klassikot, Mobilisti. Ainut tapa näyttää olevan ettiä joku toimittaja käsiin ja ehdottaa juttua. Olis mielestäni ihan ok, jos sais vastauksen että ei kiinnosta mutta lähinnä se on kun tuuleen huutais.
     
    Muokattu: 14.9.2019
  2. Buick225

    Buick225 Gearhead

    Nyt oli kansikuva samaa tasoa kuin siinä yhdessä kalenterissa. Kisareportaaseja ei ainakaan enää lyhentämään pysty. Njoo....
     
  3. toyopet

    toyopet Gearhead

    Tuon pidemmälle en ole minäkään vielä päässyt lukemaan mutta ainakin se kiinnitti huomion. Tuskin sillä.mitään parhaan kannen palkintoja tullaan voittamaan. :)
     
  4. Cortina71

    Cortina71 2nd gear

    Itse lopetin juuri hiljattain -90 luvun alusta jatkuneen tilaukseni, kun tuntuu ettei lehdessä ole juurikaan sellaista mikä itseä kiinnostaa. Omat kiinnostuksen kohteet ovat alkuperäiset ja sellaiseksi entisöidyt autot, mutta yleensä korkeintaan yksi tällainen auto on enää per lehti. Ja jos niitä on, niin ne entisöidyt helmet esitellään yleensä kuten Evo X edellä totesikin vasta vuoden tai parinkin päästä valmistumisesta. Ruotsalaisissa lehdissä taas juuri valmistuneet helmat esitellään järjestään nopeasti..kesän syksyn numeroissa jos auto valmistunut talven/kevään aikana. Olisi kiva lukea näistä esittely mahdollisimman nopeasti. No tämä mun näkemys.
     
  5. GeeTeeO

    GeeTeeO 3rd gear

    Olisikohan sama TET-harjoittelija päässyt kannen tekoon kuin silloin kalenteriinkin? En pidä mitenkään hyvänä suuntana sitäkään, että saman avustajan tekemiä juttuja alkaa olemaan puolen lehteä. Määrä ei oikein tuota laatua yleensä korvaa. Nykyisellään tuntuu Amerikan Raudan juttujen taso olevan parempaa, Veekasista tulee vähän sellainen hutaisemalla tehdyn fiilis. Esiteltävien autojen valinnat myös toisinaan ihmetyttävät. Tietty makuasioita paljonkin, mutta esim. tuossa edellä Evo X:n kirjoitus kyllä pistää ihmettelemään isosti. Kyseessä kuitenkin projekti, joka oli "julkkis" ennen valmistumistaankin aika ison joukon seuratessa blogia. Olisi luullut toimittajienkin olevan sen verran ajan hermolla, että olisivat jo kärkkyneet tuon `59 Caddyn valmistumista jutun teko mielessä. Ilmeisesti se että on "piireissä" tai toimittajan kaveri on sitten merkittävämpi kriteeri jutun tekoon.
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Södiksellä oli ainakin Mercury Colony Park -63, mutta toisella avustajalla Pata Ekmanilla oli musta Nova.
     
  7. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Taas ihmettelin keskiaukeaman julistetta. Miksi sen piti olla tavallista sivupaperia eikä hieman paksumpaa paperia kuten monia vuosia on ollut. Säästökuuriko iskenyt? Samalla paksuudella kaikki sivut on 80-luvun lehdissäkin ollut, mutta silloin jokainen sivu on ollut hieman paksumpi kuin nykyään.
    Omaa mielipidettä ei siitä kauheasti ole että veekasi olisi jotenkin huonontunut, mutta se pitää myöntää että vanhoissa esim. vuosien 1987-1992 lehdissä jään herkemmin lukemaan jotain vaikka olen selannut lehdet aiemmin.
     

Kerro tästä muillekin!