talviauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja r.timppa, 15.11.2007.

  1. r.timppa

    r.timppa 1st gear

    mikä olis hyvä ja tilava talvi-auto?millä miehet ajaa+ :eek:
     
  2. Massikka73

    Massikka73 1st gear

    No mä ainakin tykkään ajella emännän 8 hengen Caprice farkulla.
     
  3. Coupea

    Coupea 3rd gear

    Ennen siirtymistäni velka-autoon suosin takavetovolvoja . Parhaimpana pidin ruisku 240 farkkua.
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse tykkään (GM) STW- vehkeistä...
    Myös vani ja Pick-up ihan kelpo peli kun on lisäpainoa takana...
    Tietty 4x4-vetoinenkin jos olisi käytettävissä joku kohtuullisella kulutuksella ja katu-ominaisuuksilla oleva käytössä (Pocahontas ei sitä nyt ole :( )
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    Me too. 8)
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tuo mikä mulla on projektina on toistaiseksi vain 6 paikkainen... Vaikka "extrapenkitkin" on paikoillaan.
    Pitäisi koittaa ne virallistaa... :odroll:
     
  8. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Ei tartte lisäpainoo pikkarissakaan. Cooperin uudet kitkanastat alla ja raapii joka nurkasta. Liikkumisnopeutta rajoittaa lähinnä kuskin uskallus ja terve järki. :wink: Sisäistä ja usein vieressäkin istuvaa pikkupoikaa tosin ilahduttaa se, että voi kytkeä päälle myös pelkän takavedon :D
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ei ainakaan etuvedolla. Hevoskärryt ovat etuvetoisia...se suotakoon.
     
  10. mxu

    mxu 3rd gear

    1500 kanttiladalla tämä talvi , pikkuratin kun vaihtaa ni pystyy jopa ajamaan... .)takatuuppari sen ollapitää
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Samaa mieltä asiasta.
     
  12. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Mulla on -80 aspeni. Ei se mitään hirveetä herkkuu ole sen kans kun ovet ei meinaa aueta ja ku ryyppy tippuu pois, ei oikeen meinaa pysyy käynnissä. Toisinaan käy taas ihan OK. Mistä lienee johtuu...
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Voisko olla vaikkapa huollon puutetta. Ainakin lukkojen ja ovien osalta. Lukot kannattaa aina silloin tällöin voidella esimerkiksi aseöljyllä ja ovitiivisteet käsitellä vaikkapa raaalla tuulilasinpesunesteellä.
     
  14. twelve

    twelve 3rd gear

    Chevy Van on hyvä talvella ja kesällä. Jääkaappi on kyllä talviaikaan tarpeeton kun kaikki autoon jääneet juomat on umpijäässä. Polttoaineen kulutus on melkein olematonta pintakaasulla jne, painoa ihan tarpeeks ettei lähde jäisellä tiellä mihin sattuu.. En kyllä löydä yhtään huonoa puolta tuollaisesta sanotaan '83-'92 -6.2D Vanista. Siks omanikaan ei oo varmaan ikinä myynnissä.
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead

    olen tyytyväinen -70 dartin kyytiin. hyvin on kulkenut talvellakin..
     
  16. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Delta 88 -79 oli loistava talvipeli...ainanki ku tykkäs männä kylki eellä.. :poff: :poff:

    Tuo astro nyt ei oo vielä vakuuttanu ja ku tuli katottua et on lukosta kitkalevyt lentäny magneettii ni ei oikei naurata..mut kuulemma semmottine 100kg perässä pitäs auttaa.. :rotfl:
     
  17. twelve

    twelve 3rd gear

    Limusiini on kiva kylki edellä kun täyttää kivasti koko tien ja perä pyyhkii tien reunalta aurausmerkitkin pois...
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää oon päätyny nelivetoiseen, aidosta japanilaisesta ruosteesta valmistettuun maasturiin. Etuvedot on kamalia ajaa talvella ja takavedot tykkää jumittaa, etenkin jos perässä ei ole painoa ja lunta sattuu olemaan vaikka metri
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    1990 Chevy Caprice
    1980 Olds diesel (joskus ulkoiluttaen, kun tuohonkin on talvirenkaat)

    2000 Renault 1.9D

    Noilla se talvi yritetään voittaa.
     
  20. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Eihän se etuveto oo kiva kikkailuauto kuten taka- tai neliveto, mut väitän kyllä et liukkaalla kelillä etuvedolla pääsee pidemmälle kun takavedolla. Neliveto tietty pesee molemmat. Itse asuin aikanaa maalla jyrkän ja pitkän mäen takana, tuli nähtyä talvisin ihmisiltä jos jonkin näköisiä suorituksia, siihen uskailtaisin perustaa etu- vs. takaveto väitteeni. Etuvedon hyvä puoli on moottori painona vetävien pyörien päällä, huonona taas että se vetävä pyörä on samalla kääntyvä pyörä = vetopito vs. sivuttaispito. Näistä lähtökohdista välittämättä olen päätynyt tojotaan :rotfl: ei vaan on se ainakin lämmin jos ei muuta.
     

Kerro tästä muillekin!