TBI swap

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja brain error, 21.11.2009.

  1. brain error

    brain error 2nd gear

    Re: tbi

    Pari vuotta taas vierähtänyt,ei vieläkään kokonaan värissä mutta TBI sentään jo keulilla :lol:
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    onkos tbi vanissa jossa mekaaninen mittari,siellä vaijerin välissä sellainen anturi? mitäs tapahtuu/jää tapahtumatta jos ecm ei saa tuota nopeustietoa? ja sitten tuo crank input. tuleeko se siis siihen solenoidin nastaan joka antaa kontaktilevyltä virran startattaessa vai ihan jatkuva virta siitä pääkaapelin alta? :oops:
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    vanhemmissa vaneissa 89 ja vanhemmat vissiin joissa mekaaninen nopeusmittari niin itse mittarissa on anturi takapuolella joka oman boksin kautta muuntaa signaalin nopeustiedoksi. Toi nopeustieto vaikuttaa kulutukseen egr:ään sun muuhun hifistelyyn, ecm menee highway modeen ym. nopeustiedon perusteella ja ohjailee turbiinilukitusta sun muuta. Toimii ilmankin mutta jää osa hyödystä pois. Se crank input tulee periatteessa startin herätekarvasta tai vastaavasta kohdasta johon tulee virta start asennossa.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    toi crank input alkoi siksi askarruttaa kun en muista ikinä nähneeni yhessäkään autossa siinä solenoidin nastassa johtoa ja toi kaavio kuitenkin viittaa solenoidiin. -86 4wd pickuppiin tollainen pitäis työntää joten cruisea ei tule eikä kait tolla egr:lläkään siinä mitään tekis. ittelle tää ruiskujenkanssa touhuaminen on vielä vähän vierasta,mutta eiköhän se tästä ala selkeytymään :wink: jos ei selviä niin kysellään täältä :D

    edittiä: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
    tuolla myös aiheesta.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Just niin kun smuige kirjoitti.
    Joissain vehkeissä se crank-inputti voi tulla kojelaudan alta suoraan johtosarjasta mutta myös monesti siinä startin herätteessä on kaksi johtoa joissa molemmissa fusible link mutta yksi yhteinen liitin/lenkki. Jos se on erillinen piuha niin se on toiminnan kannalta sama kumpaan solenoidin nastaan sen laittaa kunhan heräte on herätteessä.

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!