Tehostimen letku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Raider Japa, 30.4.2019.

  1. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Mikä liike puoleen pitää kääntyä turun seudulla saadakseen uuden hydrauliletkun ohjaustehostimeen?
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jos meinaat että teettää niin ite menisin hydroscandiin orikedolla.
    samalla alueella on muitakin toimijoita.
     
  3. Ainakin ennen osa niistä ei suostunut tekemään yksityisille, vain tiliasiakkaille. Hi-Flex kai tekee yksityisille. Lind-Tec on myös markkinoinut jopa kaikenlaisia letkuja harrastajille.
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    hydroscand ja lind-tec ainakin tekee yksityisille
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mitä noi teetetyt letkut maksaa?

    Tuli mieleeni, että eikö Rockautosta löytyisi suht vaivattomasti? Just hain omaan Buickiini noita, ja korjaussarjaa tehostimen pumpulle, niin Gatesin letkut näkyy olevan RA:ssa about 10€/kpl ja paketin postikulut parin kympin tietämissä.

    EDITTIÄ: just tarkistin tilaukseni - postikulut ja tulli (pre-paid customs) huomioiden noiden mun Buickin ohjaustehostimen molempien letkujen hinta näyttäisi olevan 22e, yhteensä.

    -JJ-
     
    Muokattu: 30.4.2019
  6. darpen

    darpen Gearhead

    Excursion tehostimen letku n. 40€ ihan suomalaisesta varaosaliikkeestä. Tossa on sellaset liittimet ettei hydykaupan osat käyneet järkevästi.
    Olis tullut liikaa soviteosia.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jossei sitten vanhoihin putkenpäihin laita helmiliittimillä jos mahdollista.

    Passatin toista päätä ei löytynyt pajalta joten sen liitin vanhaan putkeen.

    Prässiliitoshan näistä usein vuotaa ei metalliputki
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja yleensä ei kannata sanoo mitään ohjauksesta tai jarruista. Meet hakee vaikka mönkkärin auran letkua.
     
    atobee ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. darpen

    darpen Gearhead

    Jenkkipeleissä kun on useimmiten tuumaista putkea, ni niihin ei käy milliset helmet, ei kiristy kunnolla.
    Tuumaista putkea ja niihin sopivia kilkkeitä on tosi huonosti euroopassa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mäkun luulin, että hydrauliikassa tuumatkin vielä tuttuja.

    No rokkiautosta tosiaan saa halvalla käypiä valmiita moneen biiliin
     
  11. darpen

    darpen Gearhead

    Olit osittain oikeassa. Pääsääntöisesti R- ja JIC-kierteitä löytyy noista, mut putket millimitoilla.
     
  12. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Mulla käytettiin pätkät vanhaa putkea ja juntturit jotka hitsattiin uudessa letkussa oleviin putkiin.
     
  13. Turnn

    Turnn Gearhead

    Paikallisessa hydrauliikka firmassa tekivät letkut odotellessa ihan sopuhintaan (Pumpussa tuumaiset kierteet,simpukassa milliset) .Saipa heti mukaan ja tuettua paikallista palvelua.
     
  14. Seejii

    Seejii Gearhead

    Letku on tuuma mitoilla
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ite teetätin paikallisessa hydrauliikka liikkeessä. Millikoon helmiliitokset vanhoihin putkiin ja hyvin on pitäny.
     
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Hinta oli vajaa 30e
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Käytännössä autoissa on vielä mekaaninen yhteys ratista pyöriin, eli letkut liittyy vain siihen tehostavaan puoleen. Käytännössä ei vaaraa ole, vaikka tehostin ei toimis ollenkaan (letkuvuoto). Tietenkin, jos tehostus estää kääntämisen, niin sitten asia on erikseen, mutta silloinkaan se ei ole letkujen vika. Sitten on asia erikseen, kun ohjauksessa ei ole mitään mekaanista yhteyttä, niin silloin letkujen kanssa on oltava tarkempana.

    Kerran yhdessä autossa tehostin hidasti kääntämistä, kun pumppu ei tuottanut riittävästi, ja olisi pitänyt palauttaa ohjaus nopeesti toiseen suuntaan. Sekään ei ollu letkujen vika, vaan suunnittelussa tullu mitoitusvirhe, eli tyyppivika.
     
  18. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Partsista sain seuraavaksi päiväksi 40€ hintaan. En pitänyt pahana
     
    Gary Grand, TopoTA, PauliR ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!