tf727 kickdown

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja petro_din, 1.11.2003.

  1. petro_din

    petro_din Gearhead

    Laikkailin tossa lattiaa auki ja silmiin sattu se laatikon vaihteenvaihtimen vivun pää ja sen päällä toinen vipu josta ei lähde mitään, tämä lienee se paljonpuhuttu kickdownin vipu, tuohan olisi helppo laittaa takaisin toimintaan ihan muutaman metrin tarvikevaijeri pätkällä, mutta kertokaas mitä tuo laatikolle tekee varsinaisesti, kun polkaisisin tuon operaation jälkeen kaasun pohjaan, kiristyy vaijeri, vipu kääntyy, mutta mitä laatikko tekee? vaihtaa pienemmälle mutta millä periaatteella?

    Onko vaaraa että laatikko jotenkin kärsisi tuosta? Laatikko ainakin tuntuisi olevan kunnossa, ei luistele, vaihtaa nätisti, ei kolise eikä rämise...

    valaiskaa minua, nyt tuo olisi helppo laittaa yläältäpäin kun lattia on auki siltäkohtaa... menenkö rautakauppaan maanantaina ja ostan 1.5 mm paksuista vaijeria ja näprään sen sinne ja odotan innolla mitä keväällä tapahtuu?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Moparin laatikot saa äkkiä hajalle, jos ei kickdown vivusto ole käytössä. Poikkeuksena manuaalikoneistot, joiden yhteydessä ei käytetä kick down vivustoa vaan lootan paineet on koko ajan korkealla. Kick down vipu nimittäin, paitsi, että vaihtaa pienemmälle, säätää myös laatikon öljynpainetta. Kevyellä kaasulla on matalampi paine, pienempi tehohukka ja kulutus, isolla kaasulla paineet laatikossa nousee jolloin se pitää paremmin käytettäviä tehoja vastaavasti. Jos ei vivustoa ole, tai sen säätö pielessä, mennään kokoaika matalilla paineilla ja laatikko olkaa luistaa helposti ja palaa. Eli väsää ihmeessä sinne se vaijerisysteemi tai vipu.
     
  3. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Toivottavasti tällä palstalla on keskivertoa fiksumpaa sakkia, mutta huomautanpa jälleen kerran, että kickdown-vivusto EI OLE saastelaite! Olen nähnyt liian monta yleensä alle 3000 euron jenkkiä, josta vivusto on revitty pois. Kukaan ei tiedä miksi ja missä osat nyt on. Vivustoja ei saa uustuotantona ja periaatteessa pitäis saada uudet osat täydellisestä purkuautosta. Projektikoneiden tai -laatikoiden jatkona osia ei yleensä enää ole. Tuskallista ja turhaa puuhaa alkaa väsäämään uutta lattaraudasta, kierretankosta, uniballnivelistä tai mistä nyt haluaakin tehdä.
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    No kyllä tuon miun mielestä saa ihan helposti vaijerilla tehtyä ton, toi on vissiin ollukkin alunperin vaijerilla, että se ei oo vaikeeta, eihän sen tarviikkun vetää sitä vipua sillonku painaa kaasua...

    hajoaa helposti? Siehän ny kävit pelottelemaan!
    Pitää sitten tosiaankin laittaa, mutta ei tuo miun mielestä oo liiemmin luistellukkaan...
     

Kerro tästä muillekin!