TH-350 kickdown vaijeri jumissa ja vaihdot sekasin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Volvo_5.7, 20.2.2012.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eli meni tosta blazerista th350 vähän sekaisin. Ensin kovilla pakkasilla jäätyi kaasuvaijeri ja sitä ihmetellessä huomasin kikkari vaijerin jumittavan kans. Kaasun sain pelaamaan niin ajoin hetken ilman kikkaria. Kikkarivaijeri siis liikkui nahkeasti eikä palauttanut mielestäni täysin. Se palautui ehkä puoleenväliin liikerataansa, mutta siitä liikkui täys-asentoon pikku voimalla. Vaijeri on vuoden vanha ja toimi siis viime viikonloppuun asti ihan ok.

    Nyt loota vaihtaa cruisaillessa myöhään 1-2 ja vielä enempi viivyttää 2-3 vaihtoa. Isommalla kaasulla toimii ok. Vaihtaa kyllä ihan napakasti, öljyä on ja näytti ainakin tikussa hyvältä. Tämä kaikki olisi ymmärrettävissä tolla kickdownin jumituksella "isommalle kaasulle".

    Mutta lisäksi loota onnistui eilen lähemään liikkeelle 2 vaihteella, pakkoykkösellä ykkönenkin löytyy ja deellä se löyty välillä. Ajattelin vielä kokeilla vaikuttaako kickdown vaijeri mitenkään niin nyt se oli jumissa täysin, ei palaudu niinkuin ei ennenkään mutta ei myöskään tule ulospäin yhtään. Viimeistään viikonloppuna avaan öljypohjan että näen kuka siellä sitä vaijeria pitelee vai mikä siellä on jumissa, mutta onko kellään ajatusta tohon kakkosella liikkeellelähtöön? voiko liittyä tohon kikkariin vai onko jotain ihan muuta? Henkisesti olen jo varautunu lootan irrotukseen ja remonttiin, mutta onkohan tossa jotain vielä tehtävissä noilla oireilla?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Keskipakosäätäjä taitaa jumittaa silleen että öölinpaine pääsee läpi koko ajan vaikka ei saisi!
    Sitten kun vedät kepin lukkoykköselle niin se ottaa kakkosen venttiilin "alas" .
    Kikkarivaijeri ei ole tossa plootassa niin tärkee kun modulaattori säätää paineita.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos mä saan ton säätäjän irti auton alla ja pääsen sitä käpistelee, niin mikä siinä voi jumia? Sehän on aika yksinkertaisen näkönen kapistus... tai jos siellä on vain likaa joka on jumittanu säätäjän paikalleen?

    Ja eihän toi keskipakosäätäjän jumiutuminen voi vaikuttaa tohon kikdaunin liikkumiseen? eli kaks erillistä vikaa?
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kickdown vaijerihan siellä oli jumissa. Siis aivan täysin jumissa, vuoden vanha vaijeri prkle! Governori ei jumitellu enää kummemmin, alkoi siis jo toimia tallille ajaessa. Avasin sen kuitenkin ja tutkin, ei mitenkään jumitellu eikä mitään ihmeellistä näkyny.

    Öljyt ei ollu enää mitenkään hyvän näköiset ja metalliakin oli seassa.
    No loota kuitenkin toimii ja kestää sit minkä kestää. Sitte tehään taas remonttia jossain vaiheessa.
     

Kerro tästä muillekin!