TH-350:n vaihtaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rahikainen, 26.8.2007.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Nyt kun tuli sotkettua kätensä tällaiseen General Mistake -vehkeeseen :oops: , niin heräsi kysymys että miksi th-350 vaihtaa vaihteet ihan peräkanaa? Voisiko korjautua kick downin säädöllä ja eikös näissä ole joku alipainehäspäkkä, vai...?
     
  2. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    ylös vai alaspäin?
     
  3. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Niin siis ylöspäin. tosiaan on vajaassa 40 vauhdissa kolmonen sisällä ja perävälitys on luokkaa 2.4 :rotfl:
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    kaasu pohjassa vai osakaasulla?
     
  5. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No ainaskin osakaasulla ja aikas kovallakin, ihan pohjaan ei ole tullut vielä paineltua. ainaskin 727 vaihto tiuhemmalla perällä myöhemmin ja se oli minun mielestä hyvä. Miten tuota vaihtokohtaa siis voi muuttaa?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos modulaattori on säädettävää mallia niin ruuvia kiinnipäin pari kolme kierrosta ja testaat välillä! Jos ei ole säädettävä niin kaupoista niitä saa!
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No hyvä, mistäs se ruuvi löytyy jos on löytyäkseen?
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Joissain ainakin säätöruuvi löytyy letkuliitännän sisältä,mut päältäpäinkin säädettävän olen jossain luettelossa nähnyt,oisko ollut summitilla joskus 90-luvun alussa?
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kuvernöörin jousia vaihtamalla saat muutettua vaihtamista.
     
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Niin ja pienellä kaasulla vaihdot on turhat pehmeät ja kaasu pohjassa 1-2 vaihto on terävä, mutta 2-3 tuntuis vähän pehmeältä. 2-3 on jännä myös pienellä kaasulla kierrokset nousee vaihtohetkellä ja sitten kun vaihde on kytkeytynyt ei luistoa tunnu. Tuliko tässä sitten askiremppa vai mitä. Öljyt ainakin on kirkkaat ja OK hajuiset ja sitä on riittävä määrä.
     
  11. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Jaa, tikku sanookin jotta on reippaasti liikaa tuota öljyä. Voiko aiheuttaa mitä?
     
  12. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Mulla sama juttu,40 niin on 3 silmässä.Johtuu toki siitä kun edellinen omistaja oli vaihtanu nokivasaran laatikon tohon.. :soosoo: (th700)Loikkari vaihteella ei jaksa edes mennä..pitää ajella 3 sitten..silläkin kelas mittarin loppuun asti!!HEH!! :rotfl: eli takniikka on 305 ja th 700 ja keskikulutus on pyöriny noin 17l sataselle..ei ole ajeltu pintakaasula :lol:
     
  13. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No 700 askin TV-vaijeria säätämällä saat nostettua vaihtohetkeä. Siehän oot vähällä päässy, mulla vie likemmäs 30 litraa satkulle :eek:
     
  14. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Vinkki tuohon vaihtamisongelmaan.

    Vaihda hyvä mies takaisin Pentastar tuotteisiin, niin ei tarvii ihmetellä. Tutuissa ja turvallisissa on aina hyvä pysyä. Vai onko tuo nyt joku Duudsonitempaus?
     
  15. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No tuutsonitempaus tietenkin!! Mutta kuvittele miten juhlaa on päästä sitten taas tuskissaan ruuvvaamaan Moparia :lol:
     
  16. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Eli siis onko tämä juuri se osa mikä on siinä laatikon hännässä olevassa "kotelossa" joka on semmosella raudalla kiinni? Siis semmonen osa missä on se muovinen pieni ratas toisessa päässä?
     
  17. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    JJoo, onkohan tämä aski nyt sitten selvä, finito, slut?? Täyskaasu vaihdoissa nousee vaihtohetkellä kierrokset eli taitaa luistella.

    Mitä kaikkea tuolle askille kannattais tehdä kun se on 455:n perässä, että se kestäis sitten myöhemmin?
     
  18. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Eikö kukaan tiedä näistä mitään?? :eek:
     
  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos se on ne vaihteet vaihtanut "putkeen" ja pehmeästi, niin ei ole mikään ihme että on antautunut 455:sen jatkeena.

    Kunnollinen korjaus, myös liukulaakereiden vaihtaminen ja päittäisvälysten tarkastaminen, maksimimäärä kitkalevyjä (mäntien madaltaminen tarvittaessa). Shift kit ja sitten se jo aikaisemmin neuvottu modulaattorin säätäminen niin että vaihtaa sopivilla kierroksilla. Sehän vaikuttaa myös paineisiin ja kestävyyteen. Tuo keskipakosäätimen (kuvernööri?) sisältyy Shift kit ohjeisiin. Sitten sopiva perävälitys ja turbiini niin pitäisi kyllä toimia ja kestää.

    Se ero noissa on Mopareiden laatikoihin, että tuo alipainemodulaattorin olemassaolo tekee kaasuasentotiedon hyväksikäyttämisen huomattavasti loogisemmaksi kuin Moparissa. Siis käyttöautoissa.
     
  20. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Vai oliskohan itua hypätä suoraan th400:n askiin. Käsitykseni mukaan vahvempia?? :eek: No, pitää ruveta kaivelemaan sitä askia pois joka tapauksessa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!