1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

TH 350 ongelma

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Janza86Camino, 19.5.2017.

  1. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Mikähän mahtaa olla onkelma kun ei auto liiku eteenpäin??? Pakki toimii mutta etiäpäin ikäänkuin luistaa. El Camino 350 + TH 350. Kuulema tehdasuusi aski ~2010.
    Oli syksyllä samaa ongelmaa mutta lähti pelaamaan kun lisäs öljyä (ja käytti lämpimäks) seissyt pari vuotta. Syksyllä ajettu maalamolta kotiin. Vaihesiirrin On vempula. Pakki oikein jysähtää päälle mutta nyt alkanu D,2 ja 1 että vaan pieni kolahus kuuluu että menis vaihde päälle muttei "ota kiinni" millanen tuo turbohydramatic" toimintaperiaate on?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos se on tehdasuus niin se on lojunu jossain aabaut 30v. Tollanen pitkä "varastointi" ei tee lootalle hyvää.
    Ja se vika on todnäk siinä että forward pakka on sökö.
     
  3. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Juu kiitos vastauksesta. Mutta voiko tuollanen ittekseen hajota seistessä??. Kuitenkin toimi ajossa josta jäi talveksi kylmään talliin sisoon. Oon lisäilly yhteensä pari litraa öjlyä, voiko sitä olla liikaakin ja joku ilmakupla jossakin ?? Mistä saa vaihettua/laskettua öljyt pois!?
     
  4. golden rocket

    golden rocket 3rd gear

    kato tikusta öljyt ensin kone sammuksissa sitten käydessä jos pinta ei laske reippaasti niin voit alkaa suunittelemaan vaihteisto remppaa jos öljyn pinta laskee alle merkkien niin lisää öljyä automaatti vaihteisto öljyä ei moottori öljyä.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ja pakko nyt tietty kysyä, olethan katsonut öljytikusta oikeaa tasoa käynnissä? Jos laittaa merkkeihin sammuksissa, öljyä on ihan liian vähän.
     
  6. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Nyt on öljyä tarpeeksi mutta 1,2jaD luistaa vaan. Hieman jaksaa nytkäyttää gardaania. Pakki toimii. En kylläkään aiemmin tiennyt tuota öljymäärän mittaustapaa. Syksyllä pelas vielä hyvin eikä kuulunu sivuääniä.. Voisiko olla kulunut/palanut tms jos ajettu vajaalla öljymäärällä?
    Joku 10 000 km 4-vuoteen
    Minkähän hintainen remontti edessä??
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No kyllähän se haittaa, jos öljyä on tosiaan ollut liian vähän.
     
  8. rane58

    rane58 Gearhead

    Mulle tuli Oldsiin th400 samanlaista vikaa, kaikki vaihteet lopulta luisti niin että hinurin lavalla korjaamolle, oli jotenkin kondensoitunut vettä öljyn sekaan. :odeek:
    Vaihteiston korjaaja oikein näytti ja ihmetteli moista...:odroll:
    -Ihanan kallista... :odconfused:

    Ensin luulin konerempan jälkeen vaihteiston hajonneen "lisätehon" takia. :odcool:
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jos sitä "kondenssia" oli enemmän ku lusikallinen, niin ei oikein voi olla. Syylärijäähy vuotaa?
     
  10. rane58

    rane58 Gearhead

    Ei se selvinnyt mistä sitä vettä oli sinne öljyn sekaan päässyt/joutunut. :confused:
    Nythän taas toimii kuin unelma.... :cool:
    -Noi metallikiekkojen välissä olevat ruskeat kiekot oli suurimmaksi osaksi menneet mössöksi.... o_O
    [​IMG]
    Kuva lainattu Googlen kautta ei omasta autosta. ;)
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Nii, noi kytkimen kitkapinnat nyt voi pykiä monestakin syystä. Ihan vaikka vanhojen kovettuneiden tiivisteiden/kumien takia. Mutta jos siellä oli vettä reilusti, kondenssi ei oikein käy syyksi. Eikä taida olla ensimmäinen syy kitkojen tuhotumiseenkaan.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos ollu jäähyä seassa niin varmasti menee kitkat, että sen takia lmissa kulkineissa pyrkiny pääsääntöisesti asentamaan aina erillisen jäähyn o_O
     
  13. rane58

    rane58 Gearhead

    Tossa on 3-rivinen syyläri ja siis myös vaihteistoöljyn jäädytys. Ilmastoinnin ja moottorin jäähdytyksen lisäksi. :cool:
     
  14. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Jaahas, kiitokset vastauksista. Täytyypi ottaa öljypohja auki ja tarkastella. on meinaan vuodellut jäähd.nestettäkin johku jonkinverran että saattapi tuossa olla perää.. Mitähän tietoja ja huomioita katsottava jos meinaa hommata toisen askin?, että olis sama ja käy sitten paikalleen. joku tais myydä 170€. Ja lienee turbiini säilyny mulla ehjänä.
    Saisi nopeesti ajoon, katastettua ja myyntiin..:D:D
     
  15. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Juolahti teoria mieleen kun joskus Caminon lattia tuntui lämpenevän siitä vaihteiston kohalta että jos se olis aski kuumentunu ja hajottanu jäähdyttimen:( ??? Vai kuuluuko asiaan että lattiamatto lämpii, tietyst Pakoputki kulkee siitä läheltä myöskin.??
     
  16. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Juu kait siel oli kärähtäny ja luistanu kitkoja.. sitten, oli öljyt tummat ja pohjalla "metallisavimuhjua" parin millin kerros muutama ruokalusikallinen.
    Nyt on uus loota hommattu. Huomenna paikalleen. Sitä en kyllä tiedä mistä tuo hajonnu sitten oisko ollu vajailla öljyillä tms.etc.
     
  17. Janza86Camino

    Janza86Camino 1st gear

    Nyt on laatikko vaihdettu kunnostettuun ja hienosti pelaa, kulkee ja vaihtaa. Mutta kertokaahan kuin vakavaa jos liikaa öljyä?. Lämpösenä käynnissä P.llä mittailin koeajolenkin jälkeen ja reilusti ylärajan yli. 10 Litraa täytin tyhjään turbiiniin ja askiin (kaks neljä litrasta ei riittäny). Tarviiko imeä pois?? Sitten hieman öljypohja otti kipeetä ja painu puol senttiä keskeltä ylös sisään ja kuulostas että joku ehk vähän hakkaa siihen. Onko siinä tila niin kortilla tosiaan??? vai oisko ominaisääniä?
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Öljypohja pois ja tarkista onko suodatin/venttiilikoneisto ok. Tilaa ei ole tosiaan paljoa ja kuitenkin helppo ottaa pois ja oikasta ja samalla saat korjattua ö.määränkin.
     

Kerro tästä muillekin!