Th200-4R ja kakkonen hävisi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 4.6.2015.

  1. saresks

    saresks Gearhead

    Vielä lodjua enemmälti avaamatta voisi täällä arvuutella mikä meni:

    Seisovaa mailia lentsikkakentällä kaasu pohjassa 32 sek, lopussa kierrokset 5200 rpm, keppi isolla deellä lähdöstä loppuun.

    Paluutaipaleen alussa huomasin et ei vaihda ykköstä isompaa. Tarkemmin testaillessa deellä vaihtaa suoraan ykköseltä kolmoselle kevyellä kaasulla. Ei edes yritä vaihtaa kakkosta. Pakkokakkosella lyö lähes tyhjää, jotain pientä vetoa ehkä on. Deellä kickdown vaihtaa kolmoselta tai neloselta kakkoselle, jolloin lyö heti taas sitä tyhjää.

    Venakoneisto on jo purettu, tarkastettu ja putsattu, aika paljon oli mujua tällä kertaa joka kolossa ja öljypohjassa. Kakkosen pannan ankkuri oli ehjä. Panta kiristyi servon kolosta painamalla. Billettiservo näytti olevan ok ja tiivisteet kans. Kokeilin vielä shimmata servon tappia aavistuksen tiukemmaksi - ei auta vaivaan.

    Viilailin mosaa talvella ja löylyä tuli kyllä lisää, nyt on n. 355-360 hp takapyöriltä. 1-2 accumulaattori on toiminnassa jäykällä jousella. Pitäis kait olla deletoitu jo? Tavis ö-pohja modattuna, tavis tilavuudella ja th700 suodattimella, reilu litra ylitäyttöä kun viime kesänä vakio määrällä luisti vaihdot pari kertaa kun luukutti.

    Juu ja kyllä em. vedossa varmana kuumeni öljyt ja loota.

    Pitääkö ottaa auki, kun ei just nyt kerkeis :(
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika vaikeaa sitä kakkosta on takaisin tunkea avaamatta. Millasta 60jalkasta vehjes menee?
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Ei oo hajua 60-jalkaisista kun ei noissa ilmailupäivien mailiajoissa mitata kuin vartin aika kennolla ja mailin nopeus tutkalla. 12.17 sek meni laatikon rikkoneessa ajossa 1/4mile. Drag renkailla ja burniksilla pitävällä pinnalla menis kait jotai 1.6 sek 60'??

    Sehän se kun mielestäni ei 1-2 vaihto ole kovimmalle joutunut tuossa g-koppalossissa. Enemmän on pelottanut nelosen kytkeytyminen ja sen kitkojen pito täyskaasulla.

    Ylitäytön aiheuttama ilmakuplien horiminen on mielessä pyörinyt.
    Kait se panta siellä sileenä on ja avata täytyy. Löytyykö Alton leveää pantaa täkäläisistä hyllyistä tai olisiko hiilikuitupanta nykyaikaa?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miettisin sitä lisäöölin tarvetta ja kyllä noin nopeella sitä saa olla litranverran enemmän joo.
    Mulla taitaa olla tollanen panta, tosin vakiopannallakin on menty pari sekkaa kovemmin vartilla ja pysyny ehjänä.
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Ok, ollaan näistä yhteyksissä kun näkee mitä on syönyt.
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Vähän helpotusta jännityksessä eläneille; lootan purettuani löysin yhden ainoan kasausvirheen, pumpun sliden tiivistekumi ja tiivistysrengas oli väärin päin kasattu, kumi oli pumpun pesää vasten.
    Mitä lie hosunut joku :)
    On sitten annettu huolella kenkää 3000km puolilla asiallisista paineista kun kumi on alkanut falskaamaan 130psi:n jälkeen.

    Kakkosen panta sileä, kolmosen ja nelosen kitkat puolipalaneet ja väliteräslevyt pienillä karkaisutäplillä.

    Hyvä tästä vielä tulee.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pienestä se on kiinni! Toivottavasti saat plootan toimimaan :)
     

Kerro tästä muillekin!