TH200-4R turbiinilukko ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Big_Easy, 11.11.2007.

  1. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Elikkäs lukko ei mene ollenkaan päälle, vaikka kone ja aski ovat normi lämpöisiä. Vähän aikaa sitten teki niin, että lukko jäi päälle, vaikka nopeus laski alle 15MPH, ja kone melkein sammui! Onkohan TCC solenoidi mennyt rikki, vai missähän vika mahtaisi olla? Pitää varmaan tarkistaa vielä se jarrupolkimen kytkin, joka katkoo solenoidin jännitettä?

    Onko muuten lukotta ajamisesta jotain haittaa? Ylämäkeen tuntuisi vetävän paremmin ilman lukkoa, mutta suoralla kone kiertää turhan lujaa.
     
  2. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    tps anturi tai solenoidi vika voisin veikata. ei siitä muuta haittaa ole paitsi od:lla ei hirveesti kannata ajella ilman lukkoa!
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No miksi ei ilman lukkoa saa ajaa :odroll: .

    Vika voi olla solkussa tai lootan sisällä paineanturissa tai sitten lootaan ei mene sähköä.
     
  4. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    eikös se vähän rasita/kuluta käypi laatikon päälle, syytä en nyt tähän hätään muista. tuommosta olen kuullut :eek:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kaikkia kuulemiaan huhuja tarvii eteenpäin levittää.
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos kyseessä on tollanen uudehko tosi piiiiitkällä välityksellä varustettu auto, on siellä lukko auki melkoinen luisto ja tulee hukkalämpöä.
    Eli ajat od päällä niin koneessa on kierroksia 1500 ilman lukkoa ja lukolla 1200 eli luistoa tulee aika monta prosenttia ja laatikko suotta lämpenee.
    Ja kait se samalla vähän turbiiniakin rasittaa.
     
  7. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Pitääpä tarkastaa tuo TPS, SES-valokin vilkuttelee siitä (koodi 21), ja oon yrittänyt sitä säätää. Nyt taitaa jännite olla 0,38V ennen oli jotain 0,2V ja silloin lukko toimi, eikä ECM valittanut TPS:ssää. Eikös ton jännitteen pitäisi olla 0,58V? näin muistaisin lukeneeni jostain taulukosta.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ööö, farkussa 2.73 perällä ja 235/75-15 renkailla 80km/h vauhdissa kierroksia taisi olla ~1080 tjsp. epäoleellista.

    En tiedä tykkääkö se kovin huonoa se loota, kun ei minullakaan silloin joskus dieselissä pelannut lukko (en edes tiennyt sellaisesta) ja joitain kymmeniä tuhansia sillä tuli ajettua ilman. Mutta se luisto on kyllä aika suurta ja nyt kun tuossa ei se solenoidi meinaa irrottaa, niin siltikin olen pitänyt piuhat kiinni. En tykkää siitä luistosta ja toisekseen, en minä missään kaupungissa pahemmin ajelekaan: ei monesti tarvitse pysähdellä.
     

Kerro tästä muillekin!