TH350,APUA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sibe70, 6.4.2008.

  1. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Eipä siellä ole venttiileitä... Jossain pumpuissa on käytetty venttiiliä ohjaamaan öljynkiertoa jäähdyttimelle niin ettei kylmä ölppä kierrä sieltä..

    Tuossa tänää kävin kummasteleen yhtä moparin lodjua kun ei kans liikahtanu mihinkään... Oli Öljypumpun rattaasta menny nastat poikki mihin turbiinin hahlot menee...

    Mites lodju muuten? Onko vahvistettu kestämään tuon 500hv? Pelkkä shift kit ei riitä jos muut paikat rempallaan.... :odroll:
     
  2. cam68

    cam68 1st gear

    mites tarkka tuo 350 on eli jos sattuu olemaan öljypumppu sökö niin ei liiku/löydy vaihteet ollenkaan??
    mulla oli kanssa alussa tuota viivettä vaihteiden löytymisessä välillä ja välillä ei viivettä, no lisäsin öljyä ja tuntui heti löytyvän mut sit hieman ajelin ja taas piti hieman odotella mut löytyi taas.. lisäsin n8dl nyt siis kaksi kertaa mut en vielä ole kokeillut viimeisen lisäyksen jälkeen miltä tuntuu.. kävi vain mielessä et onko pumpulla häikkää kun oli tuollaiset oireet..
    meinaan kun ei tumpelolla sattun ekakerralla turbiini kohdalleen kun laitoin lootan moottoriin kiinni.. :oops: nyt alkaa öljymäärä olemaan jo n.10l lauhdutin on keulalla joten oikea määrä pitäis alka aolemana jo aika lähellä.. ja loota on rempattu eikä sillä ole ajettu vielä yhtä kilometriä jos se tieto jotain auttaa.. pukkien päällä löytyi kaikki vaihteet eka käynnistyksen yhteydessä kyllä..
     
  3. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Ö-pumppu kehittää sen paineen millä pakkoja painetaan pitäviksi.
    Sökö pumppu -> ei liiku senttiäkään.
    Pumppuhan on siinä "päällimmäisenä", heti turbiinin takana, joten sen vaihtaminen ei oo ameriikantemppu...
     
  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Joo ei pumpun vaihtaminen ole vaikeaa mut uudet pumput on ihan kiitettävän kalliita. Rattaat ei maksa juuri mitään... Niiden rattaiden kanssa pitää olla tarkkana et ostaa oikean korkuiset. Olikohan niitä 3-4 eri kokoa.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo,irroitin turbiinin vetolevystä tänään ja öljypohjan, no koneistossa ei päällisin puolin ollu mitään näkyvää.
    kun turbiinia käsin pyörittää niin pitääkö jotain tapahtua jossain, näkyvää ?
    no ei tämäkään loota ole sen kummemmin vahvistettu kuten ei aikaisempikaan.
    mutta...
    Otan ny viikonloppuna sen laatikon pois niin näkee onko ne öljypumpun tapit ehjät ja vastaako turbiini niihin.
    Kai se uskottava on ja purettava.teettää vähän rojektia kun ei ole ihan helposti pois otettavissa.
     
  6. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Heh! Enpä ole koskaan tullu kokeilleeksi et tapahtuuko mitään näkyvää kun turbiinia pyörittää ilman öljyjä... Mut luulen että ei tapahdu mitää :odroll:

    Hmmm.... Et varmaan osaa sanoa et paljonko kone kiertää kun se on just tehty mut 7000 kieppeillä tai jopa allekkin voi 2 ja 3 vaihteella käytössä oleva teräskehä mennä paskaksi ja sen jälkeen o isompaa remonttia tiedossa.... Tai laatikko uusiksi. Myös muutama ylimääräinen laakerihela tiettyyn paikkaan parantaa kestävyyttä. Maku asioita. Onhan noihin saatavilla sit kaikenlaista hipo hipo -osaa mut niihin en ole tutustunut.
     
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    puri tänään laatikon pois,ei ollu mitään tappeja öljypumpulla jäljellä.
    eli pumpun ostoon,tai otan toisesta laatikosta josta on kuori halki.
    katotaan mitä viikonloppu tuo tullessaan.
     
  8. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Jotenkin tuo vika kuulosti samalta kuin siinä moparin laatikossa :lol: Oliko pumpun rattaiden pesä menny huonoksi? Jos ei niin mittaat rattaiden paksuuden ja tilaat uudet rattaat :wink:

    Ennyt sit muista/tiedä et käykö kaikista th350 ölppä pumput keskenään?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kaikki pumput sopii, jopa lukkolootan vaikkei sitten toimikkaan oikein lukottomassa. Päittäisvälys kannattaa tsekata kunnolla jos koko pumppu vaihtuu.
    kerro tosta vähän lisää.
     
  10. sibe70

    sibe70 Gearhead

    toisessa laatikossa on ölljypumppupaketin takana liukulaakeri ja toisessa neulalaakeri,onko merkitystä ?
    toisessa laatikossa näkyy ensinnä pumppupaketin jälkeen metallilevyjä ja toisessa kitkapinta, onko niitä erilaisilla kokoonpanoilla/pannoilla. Vai onko tää pumppuviallinen laatikko kasattu ihan päin ...tua ?
    Eli jos käy niin ottaisin sen toimivan(haljenneen) laatikon pumun tähän toiseen laatikkoon.
    on se kiva kun ei tiedä mitään aut.laatikoista. pitää koko ajan kysellä tyhmiä.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sillä laakerityypillä ole paljon merkitystä, mutta se neulalaakeri on ~4mm paksu ja noita liukulaakereita on taas montaa eri paksuutta. Kun sovitat sitä pumppua toosaan niin tee se silleen että pumppu on halki ja kädessä vain se osa jossa se boorialeksikin on. Tiippari paikalleen ja pumpun toinen puolisko paikalleen voi hakea päittäisen kohdalleen kivuttomasti pikkuhiljaa juu sii!!
     
  12. sibe70

    sibe70 Gearhead

    näytti olevan saman paksunen se neulalaakeri ja liukulaakeri.
     
  13. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Juu niin hän se oli et kanavat on tuossa lukkolootan pumpussa erilaiset...

    "Cooler ByBass Valve in the pump body is designed to feed converter oil directly to the lubrication circuit when the transmission is very cold, or if the cooler circuit clogs."

    Jäi tuosta mun suomennoksesta muutama tärkeä pointti kertomatta :oops: Mut suomenna ite :lol:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siellä on kuula jousipännillä ja jos ja kun ööli on kylmänä paksua niin kaikki ei välttämättä mene kennon läpi sujuvasti. Tolla varmistetaan lootan voitelu siinä tapauksessa että jäähysydeemi menee tukkoon millä tapaa tahansa eli paksu ööli tai kenno tukossa jne :odroll: . Kylmäkin ölppä siis kiertää sen verran mitä pystyy! Se ei ole lämpötilariippuvainen sydeemi!!
     
  15. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Niinhän se menikin... Tanks! Tuo systeemi oli kirjan mukaan alkupään lodjuissa mut noissa mitä olen räpeltäny (-79, -81) ei semmosta ole ollu..

    Tää on aina yhtä jännää kirjotella omia lodju kokemuksia/ "tietämyksiä" kun tietää et Mudracer "valvoo" :rotfl: "Kokemusta" ei ole kuin fordin C3, TH 350/C....
     
  16. sibe70

    sibe70 Gearhead

    No nyt lootakin toimii,kun tehtiin kokonaan uusiks.
    Kiitos "chevy 34:sen"
     
  17. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Komeeta! 8)
     

Kerro tästä muillekin!