th350 öljypinnan mittaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja menu*, 1.5.2007.

  1. menu*

    menu* Gearhead

    Nyt arvostais suuresti jos jollain on mittausresepti th350 oikean öljypinnan löytämiseen, siis muu kuin mittatikku.
    (Öljypohja on kromitarvike, laatikossa olevaa tikkua ja sen putkea on selvästi modattu. Kokeilin toisellakin tikulla ja tulos heittää monta senttiä, enkä osaa päättää mikä olis oikein)


    Eli kun kun ollaan kuumana parkilla, missä öljynpinnan pitäisi olla suhteessa vaikka pohjan tiivistepintaan tai johonkin muuhun mitattavaan kohtaan?


    Varsinainen oire on että kylmäkäynnistyksen jälkeen joutuu odottelemaan ennenkuin veto löytyy ja ensimmäiseksi tuli mieleen varmistaa tuo epäilyttävä öljytaso.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Eipä ole koskaan tullut katsottua öljytikun ja esim. venttiilikoneiston (pohjan) tasopinnan välistä suhdetta, niin helppoa kuin se olisikin silloin kun pohja on irti. Varmaan jollain tälläkin hetkellä on vaihdelaatikko tässä vaiheessa, joten ehkä joku kertoo...
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hyvä vinkki tarkastamiseen; Mikä on etäisyys FULL merkistä siihen mittatikun putken kaulukseen joka nojaa laatikon reiän pinnan tasoon (siis oikeaksi tiedetyssä tikussa/putkessa)? En muista itse ulkoa, siten olen niitä tikkujen sopivuuksia joskus vertaillut.

    Jos ei tietoa löydy, voin yrittää huomenna muistaa tarkastaa (siis yrittää).
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Enpä muista tuota minäkään vaikka sen olen kerran mitannut...
    Piti tehdä katkenneesta tikusta sopiva lyhentämällä putkea ja tekemällä uusi merkki tikkuun...

    Silläkin näkee vähän pinnan tasosta kun (kylmänä) avaat keskipako-säätimen kotelon... Pitäisi tullä kahvikupillinen öljyä siitä reijästä.
     
  5. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Joo tämä kiinnostaisi myös allekirjoittanutta. Mulla tulpattu alkuperäinen paikka lätkällä umpeen ja uus öljytikun putki hitsattu öljypohjaan. Laatikko on sopivasti irrallaan tallissa pukkien päällä, niin helppo olisi tarkastaa joku kiintopiste ilman öljypohjaa.

    Mittatikussa vaihtuu alareunassa väri tummemmasta kirkkaamaaksi ja siinä kohtaa olen pitänyt öljyrajaa kun ei muutakaan tietoa ole ollut.
     
  6. menu*

    menu* Gearhead

    jep,
    Kun mittasin tuolla PauliP reseptillä tuossa epäilyksenalaisessa tikussa on FULL merkistä kaulukseen 60mm. Käytännössä tuo meinaa sitä että FULL taso on kolmisen senttiä alle tiivistepinnan, tuntuu aika vähältä määrältä.
    Jos jollain on mielestään oikea mittatikku putkineen irrallaan niin tietty kiinnostaisi mitä ne näyttää. (mun laatikko perus th350 vm-81)


    Jos nyt mennään vaikka niinkin reilulla toleranssilla että kuuluisko osapuilleen vakiokorkuisen öljypohjan olla täynnä vai puolillaan..?


    Googlella löysin yhden tikunmitan Blazer sivuilta, tää ohje nostais merkkiä about pari senttiä nykyisestä.

    I just measured my spare TH350 dipstick and tube. When fully seated it is 1 3/4" from the tube mounting lip- where it sticks into the trans- to in between the "O" & "K" if the dipstick looks like this:
    ---------------------FULL[XXOKXX]ADD-----


    Kait täytyy vielä hommata yksi tikku putkineen, joka on "varmuudella" th350 varten. Silti jos jollain on tietoa tuosta pinnan paikasta nin kiinnostaisi tietää missä se osapuilleen kuuluu kellua.
     
  7. Turnn

    Turnn Gearhead

    Noin mullekin teki,kun oli vähän öljyä.
     
  8. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Suodatin voi aiheuttaa saman. Varsinkin seistessä ehtii vanhassa laatikossa valua pakoista ja venttiileistä öljyt pois. Sit kylmä öljy jäykempää ja jos suodatin ei ehdi läpäistä niin menee aikaa. Josta tulikin mieleen että olis jo itellekin aika vaihtaa suodatin jä öljyt tuohon th350.. Jos sitä huomenna sitten..
     
  9. menu*

    menu* Gearhead

    Postista tuli sitten vielä yksi tikku putkineen. Uusi, tosin tommoinen takapihalla tehdyn oloinen tarvike.
    Tässä tikku/putki yhdistelmässä FULL-merkistä kaulukseen on 15mm.

    Noihin merkkeihin täyteltynä alkoi vaihteetkin löytyä heti käynnistyksestä.
    sen verran eroahan tuossa on että ensimmäinen tikku näytti täyttä jo 4,5cm alempana..

    Eli laatikko toimii ja tikussakin viiva kohalla, se on hyvä.
    Jos jollain silti on taskussa joku hyvä ja luotettava kiintopiste öljynmäärälle nin kertoilla saa.
     

Kerro tästä muillekin!